Opis ebooka: The Rules of Programming
This philosophy-of-programming guide presents a unique and entertaining take on how to think about programming. A collection of 21 pragmatic rules, each presented in a standalone chapter, captures the essential wisdom that every freshly minted programmer needs to know and provides thought-provoking insights for more seasoned programmers.
Author Chris Zimmerman, cofounder of the video game studio Sucker Punch Productions, teaches basic truths of programming by wrapping them in memorable aphorisms and driving them home with examples drawn from real code. This practical guide also helps managers looking for ways to train new team members.
The rules in this book include:
- As simple as possible, but no simpler
- Let your code tell its own story
- Localize complexity
- Generalization takes three examples
- Work backward from your result, not forward from your code
- The first lesson of optimization is don't optimize
- A good name is the best documentation
- Bugs are contagious
- Eliminate failure cases
- Code that isn't running doesn't work
- Sometimes you just need to hammer the nails
Wybrane bestsellery
-
Właśnie w tym celu powstał ten przewodnik po filozofii oprogramowania. Znajdziesz w nim 21 pragmatycznych reguł, którymi kierują się najlepsi programiści. Dzięki spostrzeżeniom zawartym w książce zmienisz podejście do programowania i szybko się przekonasz, że pozwoli Ci to na pisanie lepszego, cz...(51.35 zł najniższa cena z 30 dni)
55.30 zł
79.00 zł(-30%) -
Poznaj świat programowania w R, języku stworzonym z myślą o statystyce, analizie danych i wizualizacji. Ta kompleksowa książka poprowadzi Cię krok po kroku od zupełnych podstaw aż po zaawansowane techniki, wszystko to w ciągu jednego dnia. Oto, czego się nauczysz: Podstawy języka R: Zrozumi...
Język R w jeden dzień. R od podstaw, po zaawansowane techniki Język R w jeden dzień. R od podstaw, po zaawansowane techniki
-
Zanurz się w fascynujący świat programowania w języku Python i osiągnij imponujący poziom umiejętności w zaledwie 24 godziny! Oto kilka zalet, które sprawiają, że ta książka jest niezbędna dla każdego aspirującego programisty: Szybki start: podstawy Pythona już w pierwszych godzinach nauki ...
Python w 1 dzień. Nauka programowania w Pythonie w 24 godziny od A do Z Python w 1 dzień. Nauka programowania w Pythonie w 24 godziny od A do Z
-
Język Python został ostatnio sklasyfikowany w indeksie TIOBE jako najpopularniejszy obecnie język programowania, co zawdzięcza szerokim możliwościom stosowania go w projektowaniu, prototypowaniu, testach, wdrażaniu i konserwacji oprogramowania. To zaktualizowane i rozszerzone czwarte wydanie poka...
Python w pigułce. Podręczny przewodnik po wersjach 3.10 i 3.11 Python w pigułce. Podręczny przewodnik po wersjach 3.10 i 3.11
Alex Martelli, Anna Martelli Ravenscroft, Steve Holden, Paul McGuire
(152.10 zł najniższa cena z 30 dni)152.10 zł
169.00 zł(-10%) -
Dzięki tej książce dowiesz się, w jaki sposób uczynić architekturę oprogramowania wystarczająco plastyczną, aby mogła odzwierciedlać zachodzące zmiany biznesowe i technologiczne. W nowym wydaniu rozbudowano pojęcia zmiany kierowanej i przyrostowej, a także przedstawiono najnowsze techniki dotyczą...
Architektura ewolucyjna. Projektowanie oprogramowania i wsparcie zmian. Wydanie II Architektura ewolucyjna. Projektowanie oprogramowania i wsparcie zmian. Wydanie II
(43.55 zł najniższa cena z 30 dni)46.90 zł
67.00 zł(-30%) -
Język modelowania UML i będące jego częścią diagramy UML odgrywają ważną rolę w inżynierii oprogramowania. Stanowią komunikacyjny pomost podczas pracy zespołowej i w kontaktach zarówno z menedżerami, jak i klientami biznesowymi, niekoniecznie zorientowanymi w procesach projektowych i deweloperski...
UML. Kurs video. Projektowanie diagramów i modelowanie systemów w teorii i praktyce UML. Kurs video. Projektowanie diagramów i modelowanie systemów w teorii i praktyce
(58.04 zł najniższa cena z 30 dni)83.85 zł
129.00 zł(-35%) -
Głębokie sieci neuronowe mają niesamowity potencjał. Osiągnięcia ostatnich lat nadały procesom uczenia głębokiego zupełnie nową jakość. Obecnie nawet programiści niezaznajomieni z tą technologią mogą korzystać z prostych i niezwykle skutecznych narzędzi, pozwalających na sprawne implementowanie p...
Uczenie maszynowe z użyciem Scikit-Learn, Keras i TensorFlow. Wydanie III Uczenie maszynowe z użyciem Scikit-Learn, Keras i TensorFlow. Wydanie III
(116.35 zł najniższa cena z 30 dni)125.30 zł
179.00 zł(-30%) -
Tę książkę docenią programiści, menedżerowie, inżynierowie i liderzy techniczni. Znajdziesz w niej cenne informacje o filozofii inżynierii oprogramowania, jak również o postępach w sposobie myślenia na jej temat. Na tej bazie oparto zestaw zasad ułatwiających skuteczne radzenie sobie z dwoma pods...
Nowoczesna inżynieria oprogramowania. Stosowanie skutecznych technik szybszego rozwoju oprogramowania wyższej jakości Nowoczesna inżynieria oprogramowania. Stosowanie skutecznych technik szybszego rozwoju oprogramowania wyższej jakości
(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)48.30 zł
69.00 zł(-30%) -
Ta książka zawiera opis podstawowych wzorców, zasad i praktyk przydatnych podczas analizy dziedzin biznesowych, ułatwiających zrozumienie ich strategii i dostosowanie architektury do potrzeb biznesu, aby umożliwić zbudowanie solidnej implementacji logiki biznesowej. Omówiono tu narzędzia i techni...
Koncepcja Domain-Driven Design. Dostosowywanie architektury aplikacji do strategii biznesowej Koncepcja Domain-Driven Design. Dostosowywanie architektury aplikacji do strategii biznesowej
(51.35 zł najniższa cena z 30 dni)55.30 zł
79.00 zł(-30%) -
To drugie wydanie praktycznego przewodnika po projektowaniu, tworzeniu, wdrażaniu, skalowaniu i utrzymaniu systemów opartych na drobnoziarnistych mikrousługach. Publikacja została uzupełniona o informacje dotyczące najnowszych trendów i technologii związanych z mikrousługami. Sporo miejsca poświę...
Budowanie mikrousług. Projektowanie drobnoziarnistych systemów. Wydanie II Budowanie mikrousług. Projektowanie drobnoziarnistych systemów. Wydanie II
(70.85 zł najniższa cena z 30 dni)76.30 zł
109.00 zł(-30%)
O autorze ebooka
Chris Zimmerman jest jednym z założycieli studia gier wideo Sucker Punch Productions, które powstało w 1997 roku i kierował jego zespołem programistów w ciągu 25 lat udanej pracy nad wieloma grami wideo, w tym najważniejszą z nich, wydaną w roku 2020 grą Ghost of Tsushima. Przed częściowym wycofaniem się na emeryturę w celu napisania tej książki, Chris dzielił swój czas pomiędzy pisaniem kodu, zarządzaniem zespołem programistów oraz projektowaniem rozgrywek w tworzonych grach.
Kup polskie wydanie:
Reguły programowania. Jak pisać lepszy kod
- Autor:
- Chris Zimmerman
43,45 zł
79,00 zł
(39.50 zł najniższa cena z 30 dni)
Ebooka "The Rules of Programming" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "The Rules of Programming" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "The Rules of Programming" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły ebooka
- ISBN Ebooka:
- 978-10-981-3307-8, 9781098133078
- Data wydania ebooka:
- 2022-12-09 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@ebookpoint.pl.
- Język publikacji:
- angielski
- Rozmiar pliku ePub:
- 2.3MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 5.4MB
Spis treści ebooka
- Preface
- Girls Who Code
- Conventions Used in This Book
- Using Code Examples
- OReilly Online Learning
- How to Contact Us
- Acknowledgments
- The Story of the Rules
- How to Disagree with the Rules
- 1. As Simple as Possible, but No Simpler
- Measuring Simplicity
- But No Simpler
- Sometimes Its Better to Simplify the Problem Rather than the Solution
- Simple Algorithms
- Dont Lose the Plot
- One Rule to Rule Them All
- 2. Bugs Are Contagious
- Dont Count on Your Users
- Automated Testing Can Be Tricky
- Stateless Code Is Easier to Test
- Audit State You Cant Eliminate
- Dont Trust the Caller
- Keeping Your Code Healthy
- 3. A Good Name Is the Best Documentation
- Dont Optimize for Minimal Keystrokes
- Dont Mix and Match Conventions
- Dont Shoot Yourself in the Foot
- Dont Make Me Think
- 4. Generalization Takes Three Examples
- YAGNI
- An Obvious Objection to This Strategy, in Response to Which I Double Down
- Its Actually Worse than YAGNI
- This Is Not What Success Looks Like
- 5. The First Lesson of Optimization Is Dont Optimize
- The First Lesson of Optimization
- The Second Lesson of Optimization
- Putting the Second Lesson to the Test
- Step 1: Measure and Attribute Processor Time
- Step 2: Make Sure Theres Not a Bug
- Step 3: Measure Your Data
- Step 4: Plan and Prototype
- Step 5: Optimize and Repeat
- Applying the Five-Step Optimization Process
- There Is No Third Lesson of Optimization
- Interlude: In Which the Previous Chapter Is Criticized
- 6. Code Reviews Are Good for Three Reasons
- Code Reviews Are About Sharing Knowledge
- The Forbidden Code Review
- The True Value of the Code Review
- Code Reviews Are Inherently Social
- 7. Eliminate Failure Cases
- A Function That Makes It Easy to Shoot Myself in the Foot
- Shooting Myself in the Foot via a Ricochet
- Enlisting the Compilers Aid to Avoid Shooting My Foot
- Timing Is Everything
- A More Complicated Example
- Making Ordering Mistakes Impossible
- Using Templates Instead of Method Chaining
- Coordinated Control of State
- Detecting Mistakes Is Good, but Making Them Impossible to Express Is Better
- 8. Code That Isnt Running Doesnt Work
- Step 1: A Simple Beginning
- Step 2: Generalizing a Common Pattern
- Step 3: Adding Disguises
- Step 4: The Chickens Return Home to Roost
- Assigning Blame
- The Limits of Testing
- 9. Write Collapsible Code
- This Is What Failure Feels Like
- The Role of Short-Term Memory
- Where to Draw the Line
- The Cost of Abstraction
- Use Abstraction to Make Things Easier to Understand
- The Role of Long-Term Memory
- Common Knowledge Is Free; New Concepts Are Expensive
- Putting It All Together
- 10. Localize Complexity
- A Simple Example
- Hiding Internal Details
- Distributed State and Complexity
- Capacitated?
- Things Start to Get Foggy
- Rethinking the Approach
- Localized Complexity, Simple Interactions
- 11. Is It Twice as Good?
- Three Paths Forward: Ignore, Tweak, or Refactor
- Gradual Evolution Versus Continual Reinvention
- A Simple Rule of Thumb
- Dealing with Fuzzy Benefits
- Rework Is a Good Opportunity to Fix Small Problems
- 12. Big Teams Need Strong Conventions
- Formatting Conventions
- Language Usage Conventions
- Problem-Solving Conventions
- Effective Teams Think Alike
- 13. Find the Pebble That Started the Avalanche
- The Lifecycle of a Bug
- Minimizing State
- Dealing with Unavoidable State
- Dealing with Unavoidable Delay
- 14. Code Comes in Four Flavors
- Easy Problem, Simple Solution
- Easy Problem, Three Complicated Solutions
- The Cost of Complexity
- The Four (But Really Three) Kinds of Programmers
- Hard Problem, Somewhat Complicated Solutions That Dont Work
- Hard Problem, Somewhat Complicated Solution
- Hard Problem, Simple Solution
- 15. Pull the Weeds
- Weed Identification
- How Code Gets Weedy
- 16. Work Backward from Your Result, Not Forward from Your Code
- An Example
- An Annoyance Appears
- Choosing a Side of the Gap
- Working Backward Instead
- And Now for Something Completely Different
- Working Forward and Working Backward
- 17. Sometimes the Bigger Problem Is Easier to Solve
- Jumping to Conclusions
- Finding a Clear Path Forward
- Recognizing the Opportunity
- 18. Let Your Code Tell Its Own Story
- Dont Tell Stories That Arent True
- Make Sure Theres a Point to the Story
- Telling Good Stories
- 19. Rework in Parallel
- Bumps in the Road
- Build a Parallel System Instead
- A Concrete Example
- Stack Allocation in Practice
- A Cloud on the Horizon
- Making Stack Contexts a Little Smarter
- Migrating from Old Stack Contexts to New Ones
- Preparing to Migrate StackVector
- Time to Migrate
- Recognizing When Parallel Rework Is a Good Strategy
- 20. Do the Math
- To Automate or Not to Automate
- Look for Hard Limits
- When the Math Changes
- When the Math Problem Changes Back into a Word Problem
- 21. Sometimes You Just Need to Hammer the Nails
- A New Argument
- Theres Never Just One Bug
- The Siren Call of Automation
- Managing File Sizes
- There Are No Shortcuts
- Conclusion: Making the Rules Your Own
- Use Your Best Judgment
- Discuss Amongst Yourselves
- Signing Off
- A. Reading C++ for Python Programmers
- Types
- Formatting and Comments
- Comments
- Indentation and Split Lines
- Boolean Operations
- Lists
- Increment Operators
- Classes
- Visibility
- Declarations and Definitions
- Function Overloading
- Templates
- Pointers and References
- B. Reading C++ for JavaScript Programmers
- Types
- Arrays
- Classes
- Declarations and Definitions
- Function Overloading
- Templates
- Pointers and References
- Index
O'Reilly Media - inne książki
-
Software as a service (SaaS) is on the path to becoming the de facto model for building, delivering, and operating software solutions. Adopting a multi-tenant SaaS model requires builders to take on a broad range of new architecture, implementation, and operational challenges. How data is partiti...(237.15 zł najniższa cena z 30 dni)
245.65 zł
289.00 zł(-15%) -
Great engineers don't necessarily make great leaders—at least, not without a lot of work. Finding your path to becoming a strong leader is often fraught with challenges. It's not easy to figure out how to be strategic, successful, and considerate while also being firm. Whether you're on the...(126.65 zł najniższa cena z 30 dni)
126.65 zł
149.00 zł(-15%) -
Data science happens in code. The ability to write reproducible, robust, scaleable code is key to a data science project's success—and is absolutely essential for those working with production code. This practical book bridges the gap between data science and software engineering,and clearl...(211.65 zł najniższa cena z 30 dni)
211.65 zł
249.00 zł(-15%) -
With the massive adoption of microservices, operators and developers face far more complexity in their applications today. Service meshes can help you manage this problem by providing a unified control plane to secure, manage, and monitor your entire network. This practical guide shows you how th...(203.15 zł najniższa cena z 30 dni)
203.15 zł
239.00 zł(-15%) -
Get practical advice on how to leverage AI development tools for all stages of code creation, including requirements, planning, design, coding, debugging, testing, and documentation. With this book, beginners and experienced developers alike will learn how to use a wide range of tools, from gener...(164.25 zł najniższa cena z 30 dni)
186.15 zł
219.00 zł(-15%) -
Rust's popularity is growing, due in part to features like memory safety, type safety, and thread safety. But these same elements can also make learning Rust a challenge, even for experienced programmers. This practical guide helps you make the transition to writing idiomatic Rust—while als...(164.25 zł najniższa cena z 30 dni)
186.15 zł
219.00 zł(-15%) -
Advance your Power BI skills by adding AI to your repertoire at a practice level. With this practical book, business-oriented software engineers and developers will learn the terminologies, practices, and strategy necessary to successfully incorporate AI into your business intelligence estate. Je...(211.65 zł najniższa cena z 30 dni)
211.65 zł
249.00 zł(-15%) -
Microservices can be a very effective approach for delivering value to your organization and to your customers. If you get them right, microservices help you to move fast by making changes to small parts of your system hundreds of times a day. But if you get them wrong, microservices will just ma...(203.15 zł najniższa cena z 30 dni)
203.15 zł
239.00 zł(-15%) -
JavaScript gives web developers great power to create rich interactive browser experiences, and much of that power is provided by the browser itself. Modern web APIs enable web-based applications to come to life like never before, supporting actions that once required browser plug-ins. Some are s...(186.15 zł najniższa cena z 30 dni)
186.15 zł
219.00 zł(-15%) -
How will software development and operations have to change to meet the sustainability and green needs of the planet? And what does that imply for development organizations? In this eye-opening book, sustainable software advocates Anne Currie, Sarah Hsu, and Sara Bergman provide a unique overview...(169.14 zł najniższa cena z 30 dni)
169.14 zł
199.00 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: The Rules of Programming Chris Zimmerman (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.