Java. Przewodnik doświadczonego programisty. Wydanie III
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.0/6 Opinie: 2
- Stron:
- 400
- Druk:
- oprawa twarda
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis ebooka: Java. Przewodnik doświadczonego programisty. Wydanie III
Java jest dojrzałym, rozbudowanym, wszechstronnym, a przy tym starannie zaprojektowanym i bezpiecznym językiem programowania. W jego nowej, 17. wersji wprowadzono sporo usprawnień podstawowych elementów języka i interfejsów API. Wiele starych idiomów języka straciło przydatność, a nowe mechanizmy i paradygmaty pozwalają zwiększyć efektywność tworzenia kodu. Zawodowy programista musi dobrze poznać te nowości i nauczyć się z nich korzystać.
Oto zaktualizowane i uzupełnione wydanie zwięzłego wprowadzenia do Javy SE 17, przeznaczonego dla profesjonalnych programistów Javy. Przedstawiono w nim wszystkie istotne zagadnienia, łącznie z takimi koncepcjami jak wyrażenia lambda i strumienie, nowoczesnymi konstrukcjami, jak rekordy i klasy zapieczętowane, a także zaawansowanymi technikami programowania współbieżnego. Książka została pomyślana w taki sposób, aby wszystkie ważne zmiany wprowadzone w najnowszej wersji Javy zostały zaprezentowane w esencjonalnej formie. Informacje uporządkowano tak, aby ułatwić szybki dostęp i łatwe zrozumienie potrzebnego zagadnienia. W przewodniku znalazło się też mnóstwo praktycznych informacji wraz z przykładami kodu, pozwalającymi natychmiast przetestować wszystkie nowości.
W książce między innymi:
- rekordy i klasy zapieczętowane
- programowanie funkcyjne z wyrażeniami lambda
- optymalne zarządzanie danymi
- nowoczesne funkcje biblioteczne i bezpieczne struktury danych
- zmodularyzowane API języka Java
- interfejsy API służące do przetwarzania daty i czasu oraz internacjonalizacji
Java: poznaj najnowsze mechanizmy i paradygmaty!
Przystępny przewodnik po rdzeniu języka oraz bibliotekach - zaktualizowany do wersji Java 17
W nowej odsłonie Javy wprowadzono wiele usprawnień, które wpływają na najbardziej podstawowe technologie języka Java oraz interfejsy API, będące sercem platformy Java. Wiele starych idiomów języka Java przestało być potrzebne, a nowe mechanizmy i paradygmaty programistyczne pozwolą zwiększyć produktywność programisty. Jednak nawigowanie wśród tych zmian może być wyzwaniem.
Java 8. Przewodnik doświadczonego programisty. Wydanie III jest kompletnym, lecz zwięzłym wprowadzeniem do Java SE 17, najnowszego wydania typu LTS (ang. Long-Term Support) firmy Oracle. Książkę napisał Cay Horstmann - autor serii Java. Podstawy i Java. Techniki zaawansowane, czyli klasycznego dwutomowego wprowadzenia do języka Java. Ten nowy tutorial oferuje szybszą, łatwiejszą ścieżkę nauki języka i bibliotek.
Horstmann omawia wszystko to, o czym muszą wiedzieć zawodowi programiści, łącznie z takimi efektywnymi koncepcjami, jak wyrażenia lambda i strumienie, nowoczesnymi konstrukcjami, jak rekordy i klasy zapieczętowane, oraz zaawansowanymi technikami programowania współbieżnego. Przy obecnej wielkości języka i ilości nowych mechanizmów wprowadzonych w Java 17 do omówienia jest wiele materiału, ale jest on zaprezentowany w małych porcjach, uporządkowanych w sposób umożliwiający szybki dostęp i łatwe zrozumienie, z mnóstwem praktycznych informacji i przykładami kodu pozwalającymi natychmiast wdrożyć wszystkie nowości.
- Przetestuj kod podczas jego tworzenia, korzystając z JShell.
- Udoskonal konstrukcję obiektową dzięki rekordom i klasom zapieczętowanym.
- Korzystaj efektywnie z bloków tekstowych, wyrażeń switch i dopasowywania wzorców.
- Poznaj programowanie funkcyjne z wyrażeniami lambda.
- Usprawniaj i optymalizuj zarządzanie danymi, korzystając z możliwości Streams API.
- Wykorzystaj nowoczesne funkcje biblioteczne i bezpieczne wątkowo struktury danych do poprawnego zaimplementowania współbieżności.
- Wykorzystaj zmodularyzowane API języka Java oraz zewnętrzne moduły.
- Skorzystaj z usprawnień API przy pracy z kolekcjami, operacjami wejścia i wyjścia, wyrażeniami regularnymi oraz procesami.
- Poznaj interfejsy API służące do przetwarzania daty/czasu i oraz internacjonalizacji.
Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz poznawanie nowoczesnej Javy, czy jesteś doświadczonym deweloperem, ten przewodnik jest bezcenny dla każdego, kto chce pisać najbardziej niezawodny, wydajny i bezpieczny kod w języku Java.
Wybrane bestsellery
-
To dziewiąte wydanie znakomitego podręcznika programowania dla początkujących, starannie zaktualizowane i uzupełnione o informacje dotyczące Java Platform, Standard Edition 17. Książka rozpoczyna się od solidnej dawki wiedzy o kompilacji i uruchamianiu programu w Javie, słowach kluczowych i istot...(83.85 zł najniższa cena z 30 dni)
90.30 zł
129.00 zł(-30%) -
Dzięki tej książce zrozumiesz bazowe koncepcje programowania funkcyjnego i przekonasz się, że możesz włączać je do kodu bez rezygnacji z paradygmatu obiektowego. Dowiesz się również, kiedy w swojej codziennej pracy używać takich opcji jak niemutowalność i funkcje czyste i dlaczego warto to robić....
Java. Podejście funkcyjne. Rozszerzanie obiektowego kodu Javy o zasady programowania funkcyjnego Java. Podejście funkcyjne. Rozszerzanie obiektowego kodu Javy o zasady programowania funkcyjnego
(56.55 zł najniższa cena z 30 dni)60.90 zł
87.00 zł(-30%) -
Oto dwunaste wydanie wyczerpującego kompendium, w pełni zaktualizowane, uzupełnione o nowości wprowadzone w Java SE 17. Opisano w nim cały język Java: jego składnię, słowa kluczowe i najistotniejsze zasady programowania. Znalazły się tu także informacje dotyczące biblioteki Java API, takie jak op...(129.35 zł najniższa cena z 30 dni)
139.30 zł
199.00 zł(-30%) -
Architect robust solutions like a pro with real-world insights and cutting-edge design techniques. Delve into advanced analytics, machine learning, generative AI, cloud-native architecture, and the key soft skills to excel as a solutions architect.
Solutions Architect's Handbook. Kick-start your career with architecture design principles, strategies, and generative AI techniques - Third Edition Solutions Architect's Handbook. Kick-start your career with architecture design principles, strategies, and generative AI techniques - Third Edition
Saurabh Shrivastava, Neelanjali Srivastav, Rajesh Sheth, Kamal Arora, Rohan Karmarkar
-
Build Your Own Programming Language provides a hands-on approach to designing and implementing programming language features in a simple compiler and programming environment. This book will help you create new or domain-specific languages.
Build Your Own Programming Language. A developer's comprehensive guide to crafting, compiling, and implementing programming languages - Second Edition Build Your Own Programming Language. A developer's comprehensive guide to crafting, compiling, and implementing programming languages - Second Edition
-
Java. Podręcznik na start to pozycja idealna dla każdego, kto chce podjąć takie kroki. W przystępny sposób zaznajamia nie tylko z językiem, ale też z podstawowymi koncepcjami stosowanymi podczas programowania - w obrazowy sposób przyrównuje je do sytuacji znanych spoza świata wirtualnego. Autor n...(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)
48.30 zł
69.00 zł(-30%) -
Java należy do najpopularniejszych języków programowania na świecie. Używana przez miliony programistów, jest na tyle uniwersalna, że znajduje zastosowanie zarówno w aplikacjach desktopowych, mobilnych, jak i serwerowych, a także w zaawansowanych systemach zarządzania bazami danych. Z jej zalet k...
Java 21. Kurs video. Od "Hello World!" do programowania obiektowego Java 21. Kurs video. Od "Hello World!" do programowania obiektowego
(39.59 zł najniższa cena z 30 dni)59.40 zł
99.00 zł(-40%) -
Oto kolejne wydanie zwięzłego podręcznika dla programistów Javy, który ma ułatwić maksymalne wykorzystanie technologii tego języka w wersji 17. Treść została skrupulatnie przejrzana i uzupełniona o materiał dotyczący nowości w obiektowym modelu Javy. Pierwsza część książki obejmuje wprowadzenie d...(57.84 zł najniższa cena z 30 dni)
62.30 zł
89.00 zł(-30%) -
Kariera zawodowa programisty jest związana z nieustanną nauką i doskonaleniem zdobytych umiejętności. Jednym z podstawowych etapów rozwoju programisty Java jest zaznajomienie się z dobrymi praktykami programistycznymi, co obejmuje także wzorce projektowe – i to im właśnie poświęcony jest te...
Wzorce projektowe w Javie. Kurs video. Programowanie efektywnych rozwiązań Wzorce projektowe w Javie. Kurs video. Programowanie efektywnych rozwiązań
(59.59 zł najniższa cena z 30 dni)89.40 zł
149.00 zł(-40%) -
This practical guide teaches inexperienced Java programmers and web developers how to design, develop, test, and deploy highly scalable and maintainable APIs using REST, gRPC, GraphQL, and reactive programming paradigms with Java and Spring Boot. Complete with real-world examples, it will guide y...
Modern API Development with Spring 6 and Spring Boot 3. Design scalable, viable, and reactive APIs with REST, gRPC, and GraphQL using Java 17 and Spring Boot 3 - Second Edition Modern API Development with Spring 6 and Spring Boot 3. Design scalable, viable, and reactive APIs with REST, gRPC, and GraphQL using Java 17 and Spring Boot 3 - Second Edition
O autorze ebooka
Cay S. Horstmann jest głównym autorem książek Java. Podstawy. Wydanie IX i Java. Techniki zaawansowane. Wydanie IX - najpopularniejszych w Polsce podręczników do nauki Javy. Cay jest profesorem informatyki na Uniwersytecie Stanowym w San José, ma tytuł Java Champion i często wygłasza odczyty na konferencjach związanych z branżą komputerową.
Cay S. Horstmann - pozostałe książki
-
Oto kolejne, przejrzane, zaktualizowane i uzupełnione wydanie znakomitego podręcznika dla zawodowych programistów Javy. Znalazł się tu dokładny opis sposobów tworzenia interfejsu użytkownika, stosowania rozwiązań korporacyjnych, sieciowych i zabezpieczeń, a także nowości wprowadzonych w JDK 11. P...(74.50 zł najniższa cena z 30 dni)
81.95 zł
149.00 zł(-45%) -
Ta książka jest kolejnym, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem kultowego podręcznika dla profesjonalnych programistów Javy — to pierwszy tom, w którym omówiono podstawy języka oraz najważniejsze zagadnienia związane z programowaniem interfejsu użytkownika. W tym wydaniu opisano pakiet JD...(49.50 zł najniższa cena z 30 dni)
54.45 zł
99.00 zł(-45%) -
Ta książka jest kompletnym i zwięzłym kompendium praktycznego wykorzystania Javy. Została pomyślana w taki sposób, aby nauka języka i bibliotek odbywała się możliwie szybko. Omówiono tu bardzo dużo materiału, ale jego uporządkowanie i sposób prezentacji ułatwiają szybki dostęp do danego zagadnien...
Java 9. Przewodnik doświadczonego programisty. Wydanie II Java 9. Przewodnik doświadczonego programisty. Wydanie II
(39.50 zł najniższa cena z 30 dni)43.45 zł
79.00 zł(-45%) -
Książka ta jest kolejnym, gruntownie zaktualizowanym i przeorganizowanym wydaniem czołowego podręcznika dla poważnych programistów Javy, którzy chcą skorzystać z nowych możliwości języka. W tym drugim z dwóch tomów książki opisano zagadnienia zaawansowane, takie jak API strumieni, biblioteki do o...(74.50 zł najniższa cena z 30 dni)
81.95 zł
149.00 zł(-45%) -
Opisano tu podstawy języka oraz najważniejsze zagadnienia związane z programowaniem interfejsu użytkownika. Przedstawiono pakiet Java Development Kit. Pakiet ten obejmuje obecnie tak różne aspekty tworzenia aplikacji, jak konstruowanie interfejsu użytkownika, zarządzanie bazami danych, internacjo...(49.50 zł najniższa cena z 30 dni)
54.45 zł
99.00 zł(-45%) -
Jeśli jesteś posiadasz doświadzenie w programowaniu Javy, praktyczne podejście Horstmanna i przykładowe kody pomogą Ci szybko wykorzystać wyrażenia lambda, strumienie i inne usprawnienia wprowadzone zarówno do języka jak i platformy Java. Horstmann omawia wszystko, co powinni wiedzieć deweloperzy...(34.50 zł najniższa cena z 30 dni)
37.95 zł
69.00 zł(-45%) -
Kolejne wydanie tej cenionej książki zostało zaktualizowane o wszystkie nowości, które pojawiły się w wersji 7 platformy Java Standard Edition. W trakcie lektury poznasz składnię języka oraz wszystkie istotne kwestie związane z programowaniem w Javie. Zrozumiesz założenia programowania obiektoweg...(49.50 zł najniższa cena z 30 dni)
54.45 zł
99.00 zł(-45%) -
Dziewiąte wydanie bestsellerowej pozycji Java. Techniki zaawansowane zostało zaktualizowane i uzupełnione o nowinki z najnowszej wersji języka Java oznaczonej numerem 7. W trakcie lektury dowiesz się, jak wydajnie korzystać ze strumieni, wyrażeń regularnych oraz baz danych. Java 7 to całkowicie n...(74.50 zł najniższa cena z 30 dni)
81.95 zł
149.00 zł(-45%) -
Oto polska edycja popularnego podręcznika opartego na naukowych podstawach skutecznego uczenia. To znakomite wprowadzenie do podstawowych technik programowania i umiejętności projektowania pozwala łatwo, a przy tym dogłębnie opanować elementarne pojęcia. W przystępny sposób omawia najistotniejsze...
Wprowadzenie do C++. Efektywne nauczanie. Wydanie III Wprowadzenie do C++. Efektywne nauczanie. Wydanie III
(99.50 zł najniższa cena z 30 dni)109.45 zł
199.00 zł(-45%)
Ebooka "Java. Przewodnik doświadczonego programisty. Wydanie III" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Java. Przewodnik doświadczonego programisty. Wydanie III" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Java. Przewodnik doświadczonego programisty. Wydanie III" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły ebooka
- Tytuł oryginału:
- Core Java for the Impatient, 3rd Edition
- Tłumaczenie:
- Krzysztof Bąbol, Andrzej Stefański
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-289-0140-7, 9788328901407
- Data wydania książki drukowanej:
- 2023-10-19
- ISBN Ebooka:
- 978-83-289-0141-4, 9788328901414
- Data wydania ebooka:
- 2023-10-03 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@ebookpoint.pl.
- Format:
- 164x239
- Numer z katalogu:
- 209822
- Rozmiar pliku Pdf:
- 3.9MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 6.5MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 15.6MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Ebook zawiera materiały dodatkowe, które możesz pobrać z serwera FTP - link znajdziesz na stronie redakcyjnej.
Spis treści ebooka
- 1.1. Nasz pierwszy program
- 1.1.1. Analiza programu "Witaj, świecie!"
- 1.1.2. Kompilacja i uruchamianie programu w języku Java
- 1.1.3. Wywołania metod
- 1.1.4. JShell
- 1.2. Typy proste
- 1.2.1. Typy całkowite ze znakiem
- 1.2.2. Typy zmiennoprzecinkowe
- 1.2.3. Typ char
- 1.2.4. Typ boolean
- 1.3. Zmienne
- 1.3.1. Deklaracje zmiennych
- 1.3.2. Identyfikatory
- 1.3.3. Inicjalizacja
- 1.3.4. Stałe
- 1.4. Działania arytmetyczne
- 1.4.1. Przypisanie
- 1.4.2. Podstawowa arytmetyka
- 1.4.3. Metody matematyczne
- 1.4.4. Konwersja typów liczbowych
- 1.4.5. Operatory relacji i operatory logiczne
- 1.4.6. Duże liczby
- 1.5. Ciągi znaków
- 1.5.1. Łączenie ciągów znaków
- 1.5.2. Wycinanie ciągów znaków
- 1.5.3. Porównywanie ciągów znaków
- 1.5.4. Konwersja liczb na znaki i znaków na liczby
- 1.5.5. API klasy String
- 1.5.6. Kodowanie znaków w języku Java
- 1.5.7. Bloki tekstu
- 1.6. Wejście i wyjście
- 1.6.1. Wczytywanie danych wejściowych
- 1.6.2. Formatowanie generowanych danych
- 1.7. Kontrola przepływu
- 1.7.1. Instrukcje warunkowe
- 1.7.2. Słowo kluczowe switch
- 1.7.3. Pętle
- 1.7.4. Przerywanie i kontynuacja
- 1.7.5. Zasięg zmiennych lokalnych
- 1.8. Tablice i listy tablic
- 1.8.1. Obsługa tablic
- 1.8.2. Tworzenie tablicy
- 1.8.3. Klasa ArrayList
- 1.8.4. Klasy opakowujące typy proste
- 1.8.5. Rozszerzona pętla for
- 1.8.6. Kopiowanie tablic i obiektów ArrayList
- 1.8.7. Algorytmy tablic
- 1.8.8. Parametry wiersza poleceń
- 1.8.9. Tablice wielowymiarowe
- 1.9. Dekompozycja funkcjonalna
- 1.9.1. Deklarowanie i wywoływanie metod statycznych
- 1.9.2. Parametry tablicowe i zwracane wartości
- 1.9.3. Zmienna liczba parametrów
- Ćwiczenia
- 2.1. Praca z obiektami
- 2.1.1. Metody dostępowe i modyfikujące
- 2.1.2. Referencje do obiektu
- 2.2. Implementowanie klas
- 2.2.1. Zmienne instancyjne
- 2.2.2. Nagłówki metod
- 2.2.3. Treści metod
- 2.2.4. Wywołania metod instancyjnych
- 2.2.5. Referencja this
- 2.2.6. Wywołanie przez wartość
- 2.3. Tworzenie obiektów
- 2.3.1. Implementacja konstruktorów
- 2.3.2. Przeciążanie
- 2.3.3. Wywoływanie jednego konstruktora z innego
- 2.3.4. Domyślna inicjalizacja
- 2.3.5. Inicjalizacja zmiennych instancyjnych
- 2.3.6. Zmienne instancyjne z modyfikatorem final
- 2.3.7. Konstruktor bez parametrów
- 2.4. Rekordy
- 2.4.1. Koncepcja rekordu
- 2.4.2. Konstruktory: kanoniczny, niestandardowy i kompaktowy
- 2.5. Statyczne zmienne i metody
- 2.5.1. Zmienne statyczne
- 2.5.2. Stałe statyczne
- 2.5.3. Statyczne bloki inicjalizacyjne
- 2.5.4. Metody statyczne
- 2.5.5. Metody wytwórcze
- 2.6. Pakiety
- 2.6.1. Deklarowanie pakietów
- 2.6.2. Polecenie jar
- 2.6.3. Ścieżka przeszukiwań dla klas
- 2.6.4. Dostęp do pakietu
- 2.6.5. Importowanie klas
- 2.6.6. Import metod statycznych
- 2.7. Klasy zagnieżdżone
- 2.7.1. Statyczne klasy zagnieżdżone
- 2.7.2. Klasy wewnętrzne
- 2.7.3. Specjalne reguły składni dla klas wewnętrznych
- 2.8. Komentarze do dokumentacji
- 2.8.1. Wstawianie komentarzy
- 2.8.2. Komentarze klasy
- 2.8.3. Komentarze metod
- 2.8.4. Komentarze zmiennych
- 2.8.5. Ogólne komentarze
- 2.8.6. Odnośniki
- 2.8.7. Opisy pakietów, modułów i ogólne
- 2.8.8. Wycinanie komentarzy
- Ćwiczenia
- 3.1. Interfejsy
- 3.1.1. Korzystanie z interfejsów
- 3.1.2. Deklarowanie interfejsu
- 3.1.3. Implementowanie interfejsu
- 3.1.4. Konwersja do typu interfejsu
- 3.1.5. Rzutowanie i operator instanceof
- 3.1.6. Forma operatora instanceof z "dopasowywaniem wzorca"
- 3.1.7. Rozszerzanie interfejsów
- 3.1.8. Implementacja wielu interfejsów
- 3.1.9. Stałe
- 3.2. Metody statyczne, domyślne i prywatne
- 3.2.1. Metody statyczne
- 3.2.2. Metody domyślne
- 3.2.3. Rozstrzyganie konfliktów metod domyślnych
- 3.2.4. Metody prywatne
- 3.3. Przykłady interfejsów
- 3.3.1. Interfejs Comparable
- 3.3.2. Interfejs Comparator
- 3.3.3. Interfejs Runnable
- 3.3.4. Wywołania zwrotne interfejsu użytkownika
- 3.4. Wyrażenia lambda
- 3.4.1. Składnia wyrażeń lambda
- 3.4.2. Interfejsy funkcyjne
- 3.5. Referencje do metod i konstruktora
- 3.5.1. Referencje do metod
- 3.5.2. Referencje konstruktora
- 3.6. Przetwarzanie wyrażeń lambda
- 3.6.1. Implementacja odroczonego wykonania
- 3.6.2. Wybór interfejsu funkcyjnego
- 3.6.3. Implementowanie własnych interfejsów funkcyjnych
- 3.7. Wyrażenia lambda i zasięg zmiennych
- 3.7.1. Zasięg zmiennej lambda
- 3.7.2. Dostęp do zmiennych zewnętrznych
- 3.8. Funkcje wyższych rzędów
- 3.8.1. Metody zwracające funkcje
- 3.8.2. Metody modyfikujące funkcje
- 3.8.3. Metody interfejsu Comparator
- 3.9. Klasy lokalne i anonimowe
- 3.9.1. Klasy lokalne
- 3.9.2. Klasy anonimowe
- Ćwiczenia
- 4.1. Rozszerzanie klas
- 4.1.1. Klasy nadrzędne i podrzędne
- 4.1.2. Definiowanie i dziedziczenie metod klas podrzędnych
- 4.1.3. Przesłanianie metod
- 4.1.4. Tworzenie klasy podrzędnej
- 4.1.5. Przypisania klas nadrzędnych
- 4.1.6. Rzutowanie
- 4.1.7. Anonimowe klasy podrzędne
- 4.1.8. Wywołania metod z super
- 4.2. Hierarchie dziedziczenia
- 4.2.1. Metody i klasy z modyfikatorem final
- 4.2.2. Abstrakcyjne metody i klasy
- 4.2.3. Ograniczony dostęp
- 4.2.4. Typy zapieczętowane
- 4.2.5. Dziedziczenie i metody domyślne
- 4.3. Object - najwyższa klasa nadrzędna
- 4.3.1. Metoda toString
- 4.3.2. Metoda equals
- 4.3.3. Metoda hashCode
- 4.3.4. Klonowanie obiektów
- 4.4. Wyliczenia
- 4.4.1. Sposoby wyliczania
- 4.4.2. Konstruktory, metody i pola
- 4.4.3. Zawartość elementów
- 4.4.4. Elementy statyczne
- 4.4.5. Wyrażenia switch ze stałymi wyliczeniowymi
- 4.5. Informacje o typie i zasobach w czasie działania programu
- 4.5.1. Klasa Class
- 4.5.2. Wczytywanie zasobów
- 4.5.3. Programy wczytujące klasy
- 4.5.4. Kontekstowy program wczytujący klasy
- 4.5.5. Programy do ładowania usług
- 4.6. Refleksje
- 4.6.1. Wyliczanie elementów klasy
- 4.6.2. Kontrolowanie obiektów
- 4.6.3. Wywoływanie metod
- 4.6.4. Tworzenie obiektów
- 4.6.5. JavaBeans
- 4.6.6. Praca z tablicami
- 4.6.7. Klasa Proxy
- Ćwiczenia
- 5.1. Obsługa wyjątków
- 5.1.1. Wyrzucanie wyjątków
- 5.1.2. Hierarchia wyjątków
- 5.1.3. Deklarowanie wyjątków kontrolowanych
- 5.1.4. Przechwytywanie wyjątków
- 5.1.5. Wyrażenie try z określeniem zasobów
- 5.1.6. Klauzula finally
- 5.1.7. Ponowne wyrzucanie wyjątków i łączenie ich w łańcuchy
- 5.1.8. Nieprzechwycone wyjątki i ślad stosu wywołań
- 5.1.9. Metody API pozwalające wyrzucać wyjątki
- 5.2. Asercje
- 5.2.1. Użycie asercji
- 5.2.2. Włączanie i wyłączanie asercji
- 5.3. Rejestrowanie danych
- 5.3.1. Czy w Javie warto korzystać z frameworka rejestrowania danych?
- 5.3.2. ABC rejestrowania danych
- 5.3.3. Interfejs Platform Logging API
- 5.3.4. Konfiguracja mechanizmów rejestrowania danych
- 5.3.5. Programy obsługujące rejestrowanie danych
- 5.3.6. Filtry i formaty
- Ćwiczenia
- 6.1. Klasy uogólnione
- 6.2. Metody uogólnione
- 6.3. Ograniczenia typów
- 6.4. Zmienność typów i symbole wieloznaczne
- 6.4.1. Symbole wieloznaczne w typach podrzędnych
- 6.4.2. Symbole wieloznaczne typów nadrzędnych
- 6.4.3. Symbole wieloznaczne ze zmiennymi typami
- 6.4.4. Nieograniczone symbole wieloznaczne
- 6.4.5. Przechwytywanie symboli wieloznacznych
- 6.5. Uogólnienia w maszynie wirtualnej Javy
- 6.5.1. Wymazywanie typów
- 6.5.2. Wprowadzanie rzutowania
- 6.5.3. Metody pomostowe
- 6.6. Ograniczenia uogólnień
- 6.6.1. Brak typów prostych
- 6.6.2. W czasie działania kodu wszystkie typy są surowe
- 6.6.3. Nie możesz tworzyć instancji zmiennych opisujących typy
- 6.6.4. Nie możesz tworzyć tablic z parametryzowanym typem
- 6.6.5. Zmienne opisujące typ klasy nie są poprawne w kontekście statycznym
- 6.6.6. Metody nie mogą wywoływać konfliktów po wymazywaniu typów
- 6.6.7. Wyjątki i uogólnienia
- 6.7. Refleksje i uogólnienia
- 6.7.1. Klasa Class<T>
- 6.7.2. Informacje o uogólnionych typach w maszynie wirtualnej
- Ćwiczenia
- 7.1. Mechanizmy do zarządzania kolekcjami
- 7.2. Iteratory
- 7.3. Zestawy
- 7.4. Mapy
- 7.5. Inne kolekcje
- 7.5.1. Właściwości
- 7.5.2. Zestawy bitów
- 7.5.3. Zestawy wyliczeniowe i mapy
- 7.5.4. Stosy, kolejki zwykłe i dwukierunkowe oraz kolejki z priorytetami
- 7.5.5. Klasa WeakHashMap
- 7.6. Widoki
- 7.6.1. Małe kolekcje
- 7.6.2. Zakresy
- 7.6.3. Niemodyfikowalne widoki
- Ćwiczenia
- 8.1. Od iteratorów do operacji strumieniowych
- 8.2. Tworzenie strumienia
- 8.3. Metody filter, map i flatMap
- 8.4. Wycinanie podstrumieni i łączenie strumieni
- 8.5. Inne przekształcenia strumieni
- 8.6. Proste redukcje
- 8.7. Typ Optional
- 8.7.1. Tworzenie alternatywnej wartości
- 8.7.2. Wykorzystywanie wartości tylko wtedy, gdy jest obecna
- 8.7.3. Przetwarzanie potokowe wartości typu Optional
- 8.7.4. Jak nie korzystać z wartości Optional
- 8.7.5. Tworzenie wartości Optional
- 8.7.6. Łączenie flatMap z funkcjami wartości Optional
- 8.7.7. Zamiana Optional w Stream
- 8.8. Kolekcje wyników
- 8.9. Tworzenie map
- 8.10. Grupowanie i partycjonowanie
- 8.11. Kolektory strumieniowe
- 8.12. Operacje redukcji
- 8.13. Strumienie typów prostych
- 8.14. Strumienie równoległe
- Ćwiczenia
- 9.1. Strumienie wejściowe i wyjściowe, mechanizmy wczytujące i zapisujące
- 9.1.1. Pozyskiwanie strumieni
- 9.1.2. Wczytywanie bajtów
- 9.1.3. Zapisywanie bajtów
- 9.1.4. Kodowanie znaków
- 9.1.5. Wczytywanie danych tekstowych
- 9.1.6. Generowanie danych tekstowych
- 9.1.7. Wczytywanie i zapisywanie danych binarnych
- 9.1.8. Pliki o swobodnym dostępie
- 9.1.9. Pliki mapowane w pamięci
- 9.1.10. Blokowanie plików
- 9.2. Ścieżki, pliki i katalogi
- 9.2.1. Ścieżki
- 9.2.2. Tworzenie plików i katalogów
- 9.2.3. Kopiowanie, przenoszenie i usuwanie plików
- 9.2.4. Odwiedzanie katalogów
- 9.2.5. System plików ZIP
- 9.3. Połączenia HTTP
- 9.3.1. Klasy URLConnection i HttpURLConnection
- 9.3.2. API klienta HTTP
- 9.4. Wyrażenia regularne
- 9.4.1. Składnia wyrażeń regularnych
- 9.4.2. Testowanie dopasowania
- 9.4.3. Odnajdywanie wszystkich dopasowań
- 9.4.4. Grupy
- 9.4.5. Dzielenie za pomocą znaczników
- 9.4.6. Zastępowanie dopasowań
- 9.4.7. Flagi
- 9.5. Serializacja
- 9.5.1. Interfejs Serializable
- 9.5.2. Chwilowe zmienne instancyjne
- 9.5.3. Metody readObject i writeObject
- 9.5.4. Metody readExternal i writeExternal
- 9.5.5. Metody readResolve i writeReplace
- 9.5.6. Wersjonowanie
- 9.5.7. Deserializacja i bezpieczeństwo
- Ćwiczenia
- 10.1. Zadania współbieżne
- 10.1.1. Uruchamianie zadań
- 10.1.2. Obiekty Future
- 10.2. Obliczenia asynchroniczne
- 10.2.1. Klasa CompletableFuture
- 10.2.2. Tworzenie obiektów typu CompletableFuture
- 10.2.3. Długie zadania obsługujące interfejs użytkownika
- 10.3. Bezpieczeństwo wątków
- 10.3.1. Widoczność
- 10.3.2. Wyścigi
- 10.3.3. Strategie bezpiecznego korzystania ze współbieżności
- 10.3.4. Klasy niemodyfikowalne
- 10.4. Algorytmy równoległe
- 10.4.1. Strumienie równoległe
- 10.4.2. Równoległe operacje na tablicach
- 10.5. Struktury danych bezpieczne dla wątków
- 10.5.1. Klasa ConcurrentHashMap
- 10.5.2. Kolejki blokujące
- 10.5.3. Inne struktury danych bezpieczne dla wątków
- 10.6. Atomowe liczniki i akumulatory
- 10.7. Blokady i warunki
- 10.7.1. Blokady
- 10.7.2. Słowo kluczowe synchronized
- 10.7.3. Oczekiwanie warunkowe
- 10.8. Wątki
- 10.8.1. Uruchamianie wątku
- 10.8.2. Przerywanie wątków
- 10.8.3. Zmienne lokalne w wątku
- 10.8.4. Dodatkowe właściwości wątku
- 10.9. Procesy
- 10.9.1. Tworzenie procesu
- 10.9.2. Uruchamianie procesu
- 10.9.3. Uchwyty procesów
- Ćwiczenia
- 11.1. Używanie adnotacji
- 11.1.1. Elementy adnotacji
- 11.1.2. Wielokrotne i powtarzane adnotacje
- 11.1.3. Adnotacje deklaracji
- 11.1.4. Adnotacje wykorzystania typów
- 11.1.5. Jawne określanie odbiorców
- 11.2. Definiowanie adnotacji
- 11.3. Adnotacje standardowe
- 11.3.1. Adnotacje do kompilacji
- 11.3.2. Metaadnotacje
- 11.4. Przetwarzanie adnotacji w kodzie
- 11.5. Przetwarzanie adnotacji w kodzie źródłowym
- 11.5.1. Przetwarzanie adnotacji
- 11.5.2. API modelu języka
- 11.5.3. Wykorzystanie adnotacji do generowania kodu źródłowego
- Ćwiczenia
- 12.1. Linia czasu
- 12.2. Daty lokalne
- 12.3. Modyfikatory daty
- 12.4. Czas lokalny
- 12.5. Czas strefowy
- 12.6. Formatowanie i przetwarzanie
- 12.7. Współpraca z przestarzałym kodem
- Ćwiczenia
- 13.1. Lokalizacje
- 13.1.1. Określanie lokalizacji
- 13.1.2. Domyślna lokalizacja
- 13.1.3. Nazwy wyświetlane
- 13.2. Formaty liczb
- 13.3. Waluty
- 13.4. Formatowanie czasu i daty
- 13.5. Porównywanie i normalizacja
- 13.6. Formatowanie komunikatów
- 13.7. Pakiety z zasobami
- 13.7.1. Organizacja pakietów z zasobami
- 13.7.2. Klasy z pakietami
- 13.8. Kodowanie znaków
- 13.9. Preferencje
- Ćwiczenia
- 14.1. API kompilatora
- 14.1.1. Wywołanie kompilatora
- 14.1.2. Uruchamianie zadania kompilacji
- 14.1.3. Przechwytywanie komunikatów diagnostycznych
- 14.1.4. Wczytywanie plików źródłowych z pamięci
- 14.1.5. Zapisywanie skompilowanego kodu w pamięci
- 14.2. API skryptów
- 14.2.1. Tworzenie silnika skryptowego
- 14.2.2. Uruchamianie skryptów za pomocą metody eval
- 14.2.3. Powiązania
- 14.2.4. Przekierowanie wejścia i wyjścia
- 14.2.5. Wywoływanie funkcji i metod skryptowych
- 14.2.6. Kompilowanie skryptu
- Ćwiczenia
- 15.1. Koncepcja modułu
- 15.2. Nazywanie modułów
- 15.3. Modularny program "Witaj, świecie!"
- 15.4. Dołączanie modułów
- 15.5. Eksportowanie pakietów
- 15.6. Moduły i dostęp przez refleksje
- 15.7. Modularne pliki JAR
- 15.8. Moduły automatyczne
- 15.9. Moduł nienazwany
- 15.10. Flagi wiersza poleceń dla migracji
- 15.11. Wymagania przechodnie i statyczne
- 15.12. Wybiórcze eksportowanie i otwieranie
- 15.13. Wczytywanie usługi
- 15.14. Narzędzia do pracy z modułami
- Ćwiczenia
Wstęp
Podziękowania
O autorze
1. Podstawowe struktury programistyczne
2. Programowanie obiektowe
3. Interfejsy i wyrażenia lambda
4. Dziedziczenie i mechanizm refleksji
5. Wyjątki, asercje i logi
6. Programowanie uogólnione
7. Kolekcje
8. Strumienie
9. Przetwarzanie danych wejściowych i wyjściowych
10. Programowanie współbieżne
11. Adnotacje
12. API daty i czasu
13. Internacjonalizacja
14. Kompilacja i skryptowanie
15. System modułów na platformie Java
Helion - inne książki
-
Oto zaktualizowane wydanie popularnego przewodnika, dzięki któremu skorzystasz z ponad dwustu sprawdzonych receptur bazujących na najnowszych wydaniach bibliotek Pythona. Wystarczy, że skopiujesz i dostosujesz kod do swoich potrzeb. Możesz też go uruchamiać i testować za pomocą przykładowego zbio...
Uczenie maszynowe w Pythonie. Receptury. Od przygotowania danych do deep learningu. Wydanie II Uczenie maszynowe w Pythonie. Receptury. Od przygotowania danych do deep learningu. Wydanie II
(57.84 zł najniższa cena z 30 dni)62.30 zł
89.00 zł(-30%) -
Dzięki tej przystępnej książce zrozumiesz metody działania wielkich modeli językowych i techniki szkolenia modeli generatywnych. Następnie zapoznasz się z przypadkami użycia, w których ChatGPT sprawdzi się najlepiej, a w efekcie zwiększy produktywność i kreatywność. Dowiesz się też, jak wchodzić ...
Generatywna sztuczna inteligencja z ChatGPT i modelami OpenAI. Podnieś swoją produktywność i innowacyjność za pomocą GPT3 i GPT4 Generatywna sztuczna inteligencja z ChatGPT i modelami OpenAI. Podnieś swoją produktywność i innowacyjność za pomocą GPT3 i GPT4
(51.35 zł najniższa cena z 30 dni)55.30 zł
79.00 zł(-30%) -
Ta książka jest przewodnikiem dla profesjonalistów do spraw cyberbezpieczeństwa. Przedstawia podstawowe zasady reagowania na incydenty bezpieczeństwa i szczegółowo, na przykładach, omawia proces tworzenia zdolności szybkiej i skutecznej reakcji na takie zdarzenia. Zaprezentowano tu techniki infor...
Informatyka śledcza. Narzędzia i techniki skutecznego reagowania na incydenty bezpieczeństwa. Wydanie III Informatyka śledcza. Narzędzia i techniki skutecznego reagowania na incydenty bezpieczeństwa. Wydanie III
(69.30 zł najniższa cena z 30 dni)69.30 zł
99.00 zł(-30%) -
Czy wiesz, co kryje się w centrum naszej Galaktyki? Czy zastanawiasz się czasem, jak powstają czarne dziury i co one oznaczają dla naszego zrozumienia wszechrzeczy? Czy chcesz poznać tajemnice tych niesamowitych obiektów, które wykraczają poza granice wyobraźni? Jeśli tak, to bestseller Czarne dz...(41.30 zł najniższa cena z 30 dni)
41.30 zł
59.00 zł(-30%) -
To piąte, gruntownie zaktualizowane wydanie podręcznika, który doceni każdy student informatyki i inżynier oprogramowania. Książka obejmuje szeroki zakres zagadnień, od podstawowych pojęć po zaawansowaną problematykę związaną z najnowszymi trendami w systemach operacyjnych. Wyczerpująco omawia pr...(125.30 zł najniższa cena z 30 dni)
125.30 zł
179.00 zł(-30%) -
Jak sądzisz, co stanowi bazę informatyki? Od czego powinien zacząć przyszły programista? Może od opanowania jednego z najpopularniejszych języków programowania? Oczywiście mógłby od tego rozpocząć, tyle że to trochę tak, jakby uczyć się korzystać z narzędzia bez świadomości, do czego ono właściwi...
Informacja i kodowanie. Krótkie wprowadzenie z przykładami zastosowań Informacja i kodowanie. Krótkie wprowadzenie z przykładami zastosowań
(41.30 zł najniższa cena z 30 dni)41.30 zł
59.00 zł(-30%) -
Oto drugie, zaktualizowane wydanie znakomitego przewodnika dla analityków danych. Dzięki niemu dowiesz się, w jaki sposób używać języka R do importowania, przekształcania i wizualizowania danych, a także do przekazywania uzyskanych wyników analizy. Nauczysz się też rozwiązywać najczęściej występu...
Język R w data science. Importowanie, porządkowanie, przekształcanie, wizualizowanie i modelowanie danych. Wydanie II Język R w data science. Importowanie, porządkowanie, przekształcanie, wizualizowanie i modelowanie danych. Wydanie II
(90.30 zł najniższa cena z 30 dni)90.30 zł
129.00 zł(-30%) -
Książkę szczególnie docenią analitycy bezpieczeństwa, którzy chcą się zapoznać z zestawem poleceń ARM i zdobyć wiedzę umożliwiającą im efektywne korzystanie z technik inżynierii wstecznej. Poza zestawem potrzebnych poleceń znalazło się w niej mnóstwo przydatnych informacji. Znajdziesz tu przegląd...
Niebieski lis. Polecenia procesorów Arm i inżynieria wsteczna Niebieski lis. Polecenia procesorów Arm i inżynieria wsteczna
(57.84 zł najniższa cena z 30 dni)62.30 zł
89.00 zł(-30%) -
Ewolucja formularzy internetowych zaczęła się od prostych znaczników języka HTML 2.0 opublikowanego w 1993 roku. Z czasem HTML oferował bardziej zaawansowane funkcje obsługi formularzy. Późniejsze wersje, HTML4, a następnie HTML5, wprowadziły nowe typy pól, takie jak pola daty, koloru czy też adr...
Angular i formularze reaktywne. Praktyczny przewodnik Angular i formularze reaktywne. Praktyczny przewodnik
(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)48.30 zł
69.00 zł(-30%) -
Tę książkę docenią praktycy: inżynierowie uczenia maszynowego i analitycy danych, poszukujący sposobu praktycznego zaadaptowania modeli transformacyjnych do swoich potrzeb. Autorzy skupili się na praktycznej stronie tworzenia aplikacji językowych, a w poszczególnych rozdziałach ujęto wszystkie na...
Przetwarzanie języka naturalnego z wykorzystaniem transformerów. Budowanie aplikacji językowych za pomocą bibliotek Hugging Face Przetwarzanie języka naturalnego z wykorzystaniem transformerów. Budowanie aplikacji językowych za pomocą bibliotek Hugging Face
(64.35 zł najniższa cena z 30 dni)69.30 zł
99.00 zł(-30%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Java. Przewodnik doświadczonego programisty. Wydanie III Cay S. Horstmann (2) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(0)
(0)
(0)
(1)
(0)
więcej opinii