Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2017
Instrumenty klawiszowe dla bystr...

Instrumenty klawiszowe dla bystrzaków. Wydanie II

Autor: 

Stron: 352
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Septem
Wydawca: Septem
Cena:
39,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
niedostępna
eBook
Pdf ePub Mobi
39,00 zł

Świat w pełnej harmonii:

  • Wybór odpowiedniego instrumentu
  • Czytanie zapisu nutowego
  • Optymalne wykorzystanie czasu przeznaczonego na ćwiczenia
  • Popisywanie się talentem przed publicznością
  • Płyta CD z utworami omawianymi w książce

Spacer po białych i czarnych klawiszach

Instrumenty klawiszowe mają w sobie siłę i delikatność. Są w stanie najsubtelniej przekazywać uniwersalne prawdy za pomocą drewna, metalu i wibracji powietrza. Jeśli na dźwięk fortepianu coś się w Tobie budzi i myślisz: "Ach, gdybym ja też tak potrafił...", koniecznie sięgnij po tę książkę. Dowiesz się z niej, jak ujarzmić bestię i skłonić ją do wydobywania z siebie pięknej muzyki. Zaczniesz zaklinać pianina, fortepiany, organy i keyboardy. Jednak nim podniesiesz klapę instrumentu...

  • rozejrzyj się po sklepie - poznaj różnice i podobieństwa między akustycznymi i elektrycznymi instrumentami klawiszowymi;
  • sięgnij po zapiski - naucz się interpretować różne symbole, linie i kropki, które składają się na zapis nutowy;
  • przygotuj się do rozgrzewki i skorzystaj ze wskazówek dotyczących grania - najpierw tylko prawą ręką, następnie obiema, a w końcu także przy użyciu stóp;
  • ciesz się życiem w pełnej harmonii - dowiedz się, co to jest harmonia i jak można za jej pomocą wzbogacić utwór.

Jak z nut:

  • Praktyczne podpowiedzi, techniki ćwiczeń i przykłady.
  • Gamy, pasaże i wprawki.
  • Wskazówki pomagające w utrzymywaniu rytmu.
  • Ćwiczenia na palce, prawą i lewą rękę, postawę ciała oraz użycie stóp.
  • Sztuczki i ozdobniki stylistyczne, wzbogacające Twoje wykonanie.
  • Gamy i akordy durowe oraz molowe.
  • Przydatne schematy akompaniamentu, ciekawe wstępy i finały.

O autorze (13)

Podziękowania od autora (15)

Wprowadzenie (17)

  • O książce (17)
  • Konwencje zastosowane w książce (18)
  • Naiwne założenia (18)
  • Czego nie czytać (19)
  • Jak podzielona jest książka (19)
    • Część I: Rozgrzewka (19)
    • Część II: Utrwalić dźwięk na papierze (20)
    • Część III: Najpierw jedna ręka, potem druga (20)
    • Część IV: Życie w pełnej harmonii (20)
    • Część V: Bez techniki się nie da (20)
    • Część VI: Dekalogi (20)
  • Ikony wykorzystane w książce (21)
  • Co dalej (21)

Część I: Rozgrzewka (23)

Rozdział 1: Kocham fortepian (25)

  • Co takiego szczególnego ma w sobie fortepian? (25)
    • Zalety gry na fortepianie (26)
    • Zalety nauki muzyki na fortepianie (26)
    • Technika a sztuka (26)
  • Dlaczego ludzie uczą się grać na fortepianie (i dlaczego często rezygnują)? (27)
  • Poznaj swój instrument (29)
  • Zrozumieć język muzyki (30)
    • Słuchanie muzyki w ujęciu poziomym i pionowym (31)
    • Style i formy muzyczne (31)
  • Jak najlepiej grać? (32)
  • Co już wiesz na temat gry na fortepianie? (32)

Rozdział 2: Spotkanie z rodziną instrumentów klawiszowych (35)

  • Instrumenty akustyczne (35)
    • Fortepian i pianino (36)
    • Klawesyn (39)
    • Organy (41)
  • Instrumenty elektryczne (43)
    • Szczegóły brzmienia elektrycznego (43)
    • Syntezatory (43)
    • Cyfrowe instrumenty klawiszowe (44)

Rozdział 3: Poszukiwanie odpowiedniego instrumentu (47)

  • Buczeć czy nie buczeć: instrument elektryczny czy akustyczny (a może oba?) (48)
    • Zakup instrumentu akustycznego (49)
    • Zakup instrumentu cyfrowego (50)
    • Zakup instrumentu hybrydowego (51)
  • Wybór optymalnego instrumentu akustycznego (52)
    • Lokalizacja ma znaczenie (52)
    • Nie daj się pozbawić pedałów (53)
    • Poszukiwanie dobrej oferty (i unikanie naciągaczy) (53)
    • Jeden egzemplarz nie jest miarodajny (54)
    • Poszukiwanie fortepianu konkretnej marki (55)
  • Wybór cyfrowego instrumentu, który będzie pełnił swoją funkcję przez dłuższy czas (56)
    • Cyfrowe pianina, fortepiany i organy (57)
    • Aranżery (58)
    • Instrumenty typu stage piano (58)
    • Stacje robocze (58)
    • Syntezatory (58)
    • Żeby instrument zbyt szybko się nie starzał... (58)
    • Na jakich cechach instrumentu cyfrowego najbardziej Ci zależy? (59)
    • Poszukiwanie instrumentu cyfrowego konkretnej marki (61)
    • Inne elektryczne instrumenty klawiszowe (62)
  • Zanim wyjedziesz z salonu, czyli jak dokonać zakupu (63)
    • Jazda próbna (63)
    • Pokochaj go i porzuć (64)
    • Nigdy nie płać tyle, ile widzisz na metce (64)
    • Zakupy w internecie (65)
  • Szerokie możliwości MIDI (65)
    • Minielementarz MIDI (66)
    • Połączenie instrument - komputer (66)
    • Połączenie instrument - instrument (67)
    • MIDI a zapis nutowy (68)

Rozdział 4: Jak dbać o instrument? (69)

  • Odpowiednie miejsce do życia (69)
  • Na wysoki połysk (70)
  • Kiedy wezwać specjalistę w celu dokonania przeglądu lub poważnej naprawy instrumentu? (71)
    • Strojenie fortepianu czy pianina akustycznego (72)
    • Szczęśliwy instrument cyfrowy (73)
    • Poważne problemy z instrumentem (74)
  • Jak transportować akustyczny fortepian bez obaw? (75)

Rozdział 5: Osiemdziesiąt osiem klawiszy, trzy pedały, dziesięć palców i dwie stopy (77)

  • Wyszukiwanie klawiszy metodą Blake'a (77)
    • Białe klawisze (78)
    • Czarne klawisze (79)
  • Czego rodzice nigdy nie nauczyli Cię na temat pozycji ciała (81)
    • Siedzieć czy nie siedzieć (81)
    • Krzesło czy ławka (81)
    • Statywy i skrzynki na efekty (84)
  • Dłonie to podstawa (84)
    • Dłonie i palce w łuku (85)
    • Palcowanie (86)
    • Kiedy dać dłoniom i palcom odpocząć? (86)
  • Moc pedałów - stopy w akcji (87)
    • Pedały fortepianowe (88)
    • Pedały instrumentów cyfrowych (89)

Część II: Utrwalić dźwięk na papierze (91)

Rozdział 6: Linie i pola (93)

  • Twój przewodnik po nutach fortepianowych (93)
    • Korzystanie z pięciolinii (95)
    • O kluczach słów kilka (95)
  • Podwójna pięciolinia, podwójna rozrywka (99)
    • Podwójna pięciolinia i linie dodane (99)
    • Daleko, daleko poza pięciolinią (101)
    • Oktawę wyżej, oktawę niżej (101)
  • Muzyczne znaki przestankowe - kreski taktowe (102)
  • Nigdy nie przestawaj czytać! (103)

Rozdział 7: Trzymaj rytm (105)

  • Nieśmiertelny rytm (105)
    • Tempo miarą rytmu (105)
    • Odliczanie taktów (107)
  • Podstawowe wartości rytmiczne nut, czyli muzyczne ciasto podano! (108)
    • Ćwierćnuta, czyli jeden kawałek ciasta (108)
    • Półnuty, czyli pół ciasta (109)
    • Całe nuty, czyli całe ciasto (110)
    • Zliczanie wszystkich kawałków (110)
  • Szybszy rytm w tym samym tempie (110)
    • Ósemki (111)
    • Szesnastki i reszta (112)
  • Pauzy, czyli cichosza (113)
    • Pauza całonutowa i półnutowa (113)
    • Pauzy ćwierćnutowe i krótsze (114)
  • Jak wyliczać metrum - typowe przypadki (116)
    • Typowe metrum: 4/4 (116)
    • Metrum walca: 3/4 (117)
    • Metrum marszowe: 2/4 (118)
    • Metrum 6/8 (118)
  • Gramy utwory o typowym metrum (119)

Rozdział 8: Poza rytmicznym szlakiem (125)

  • Małe odstępstwo od reguły na samym początku, czyli przedtakty (125)
  • Wydłużanie wartości rytmicznej nut za pomocą łuków i kropek (126)
    • Łączenie nut za pomocą łuków (126)
    • Wydłużanie dźwięków za pomocą kropek (127)
  • Modyfikacje rytmu (129)
    • Triole (130)
    • Rytm swingowy (131)
    • Rytm synkopowy (133)
  • Gramy utwory o nietypowym rytmie (134)

Część III: Najpierw jedna ręka, potem druga (143)

Rozdział 9: Gramy melodię (145)

  • Palce chodzą po klawiaturze (145)
  • Zajmujemy pozycje (146)
    • Pozycja C (147)
    • Pozycja G (150)
    • Zmiana pozycji w trakcie grania (152)
  • Sztuczki z palcami (152)
    • Przekładanie palców nad kciukiem (153)
    • Podkładanie kciuka (154)
  • Gramy melodie prawą ręką (155)

Rozdział 10: Przez gamy na nowe terytoria (161)

  • Budowa gamy krok po kroku (162)
  • Królestwo gam durowych (163)
    • Zrozumieć gamy durowe (163)
    • Ćwiczenie na gamy durowe (165)
  • Świat gam molowych (166)
    • Gama molowa naturalna (166)
    • Gama molowa harmoniczna (167)
    • Gamy molowe melodyczne (168)
    • Ćwiczenie na gamy molowe (169)
  • Skala bluesowa (170)
  • Gramy melodie zbudowane z gam (171)

Rozdział 11: Nie zapomnij o lewej ręce! (175)

  • Dziki Zachód klawiatury (175)
    • Czas zająć pozycję (176)
    • Czas poznać nowych sąsiadów (176)
  • Melodie na lewą rękę (178)
  • Gamy na lewą rękę (178)
    • Gamy C-dur, G-dur i F-dur (179)
    • Naturalne gamy a-moll, e-moll, d-moll (179)
    • Gamy molowe harmoniczne i melodyczne (180)
  • Schematy akompaniamentu (181)
    • Schemat z użyciem trzech dźwięków (181)
    • Akompaniament z użyciem czterech dźwięków (183)
  • Połączenie prawej i lewej ręki (185)
    • Wspólna melodia wygrywana przez dwie ręce (186)
    • Melodia plus jeden dźwięk (187)
    • Melodia z akompaniamentem opartym na trzech dźwiękach (187)
    • Oktawowe unisono (187)
  • Gramy utwory na dwie ręce (188)

Część IV: Życie w pełnej harmonii (195)

Rozdział 12: Fundamenty harmonii (197)

  • Pomiary interwałów (197)
    • Interwały w skrócie (198)
    • Sekundy (200)
    • Tercje (201)
    • Kwarta i kwinta (201)
    • Seksta i septyma (204)
    • Oktawa (204)
  • Łączenie dźwięków w interwałach harmonicznych (205)
    • Gramy dwa dźwięki jednocześnie (205)
    • Wzbogacanie melodii za pomocą interwałów (206)
    • Harmonijna praca lewej ręki (207)
  • Gramy bardziej harmonicznie (208)

Rozdział 13: Tonacje bez tajemnic (215)

  • Tonacja jako klucz do utworu (215)
    • Cały wachlarz tonacji (216)
    • Zastosowanie tonacji w muzyce (217)
    • Interpretacja oznaczenia tonacji (218)
    • Mały skok w bok i powrót do "domowej" tonacji (222)
  • Gramy utwory w innej tonacji (223)

Rozdział 14: Akordy jako dopełnienie brzmienia (227)

  • Potęga akordów (227)
  • Anatomia trójdźwięku (228)
  • Na pierwszy ogień - akordy durowe (229)
  • Na dokładkę - akordy molowe (230)
  • Inne rodzaje akordów (230)
    • Podrasowana kwinta - akordy zwiększone i zmniejszone (231)
    • W oczekiwaniu na rozwiązanie - akordy zawieszone (232)
  • Dodatkowa septyma w akordach czterodźwiękowych (233)
  • Odczytywanie symboli akordów (234)
  • Stosowanie przewrotów (237)
    • Przewroty w praktyce (237)
    • Odwracamy dźwięki (238)
  • Gramy utwory z akordami (239)

Część V: Bez techniki się nie da (247)

Rozdział 15: Jak nadać muzyce piękno? (249)

  • Dynamicznie rzecz ujmując... (249)
    • Zacznijmy od oznaczeń podstawowych... (250)
    • ...i poszerzmy nieco wachlarz możliwości (250)
    • Stopniowe zmiany natężenia dźwięku (251)
  • Należy akcentować to, co dobre (252)
    • Interpretacja oznaczeń artykulacji (252)
    • Artykulacja na potęgę (253)
  • Kontrola tempa (254)
  • Korzystanie z pedałów (255)
    • Do czego służy prawy pedał? (255)
    • Jakie możliwości daje lewy pedał? (256)
    • Pedał środkowy (257)
  • Kilka słów o przednutkach (257)
  • Urok tryli (258)
  • Nie ma jak ślizganie się (260)
  • Drżenie tremolando (262)
  • Ozdabiamy muzykę (263)

Rozdział 16: Świetne brzmienia (271)

  • Świetne schematy akompaniamentu na lewą rękę (271)
    • Akordy w całości i w kawałkach (272)
    • Dobieranie dźwięków (273)
    • Uderzenia oktawowe (275)
    • Sprężysty schemat rockandrollowy (276)
    • Melodyczna linia basowa (278)
  • Świetne wstępy i finały (279)
    • Wejście w wielkim stylu (281)
    • Udane zakończenie (284)
  • Gramy utwory z klimatyczną lewą ręką (286)

Rozdział 17: Bogaty wachlarz stylów (289)

  • Wykształcenie klasyczne (289)
  • Gramy bluesa (291)
    • Przepis na bluesa (291)
    • W 12 taktach (292)
    • Modyfikacje (293)
  • Rock na klawiszach (294)
    • Przepis na rocka (294)
    • Waląc w klawisze (295)
  • Odrobina country (296)
    • Gotowanie w stylu country (296)
    • Warto trochę podrobić (296)
  • Fortepian popularny (297)
    • Charakterystyka muzyki pop (297)
    • Jak trafić na szczyt listy przebojów? (298)
  • W poszukiwaniu duszy (298)
    • Ocalić duszę (299)
    • Brzmienie Motown (299)
    • Brzmienie funkowe (299)
  • Cały ten jazz... (301)
    • Szczypta jazzowości (301)
    • Wszystko w Twoich rękach (301)
    • Zamiana akordów (302)
  • Gramy utwory w ulubionym stylu (304)

Część VI: Dekalogi (311)

Rozdział 18: Dziesięć sposobów na udoskonalenie własnej gry i występów (313)

  • Przede wszystkim wygoda (313)
  • Eliminacja zbędnych bodźców (314)
  • Harmonogram i lista (314)
  • Dekonstrukcja (314)
  • Korzystanie z metronomu (315)
  • Próba generalna (315)
  • Występ na cudzym instrumencie (315)
  • Wystarczy zapamiętać... (316)
  • Jak uniknąć rozczarowania po występie? (316)
  • Uśmiech i ukłon (316)

Rozdział 19: Dziesięć sposobów na poszerzanie wiedzy zdobytej dzięki tej książce (317)

  • Korzystanie ze szkół gry (317)
  • Korzystanie z opracowań (318)
  • Gdzie kupić nuty? (319)
    • Rodzaje wydawnictw nutowych (319)
    • Aranżacje i transkrypcje (319)
    • Fakebooki (320)
    • Gdzie kupować nuty? (321)
  • Wspólne występy z innymi (322)
    • Duety fortepianowe (322)
    • Grupy kameralne (322)
    • Większe zespoły (323)
  • Śladami mistrzów (323)
    • Jan Sebastian Bach (323)
    • Ludwig van Beethoven (323)
    • Jan Brahms (324)
    • Fryderyk Chopin (324)
    • Franciszek Liszt (324)
    • Wolfgang Amadeusz Mozart (324)
    • Sergiusz Rachmaninow (325)
  • Udział w koncertach na żywo (325)
  • Słuchanie nagrań (325)
    • Buszowanie wśród płyt (326)
    • Zakupy w sieci (326)
    • Wizyta w bibliotece (327)
    • Wymiana ze znajomymi (327)
  • Fortepianowe strony w internecie (327)
  • Muzyka fortepianowa na srebrnym ekranie (328)
  • Pamiętaj, że nie jesteś sam (329)

Rozdział 20: Dziesięć pytań, które zdaniem Blake'a należy zadać potencjalnemu nauczycielowi (331)

  • Kogo pan wcześniej uczył? (331)
  • Od jak dawna pan uczy i gra? (332)
  • Jak dużo powinienem ćwiczyć? (332)
  • Czy mógłby pan coś dla mnie zagrać? (333)
  • Jakiego rodzaju utworów pan uczy? (333)
  • Jaki ma pan stosunek do fałszowania, błędów i ludzi, którzy uczą się powoli? (334)
  • Jakimi metodami uczy pan gry? (334)
  • Gdzie będą się odbywać lekcje? (335)
  • Ile kosztuje lekcja? (335)
  • Czy organizuje pan recitale dla swoich uczniów? (336)

Dodatek A: O płycie CD (337)

  • Co znajdziesz na płycie (337)

Skorowidz (341)

Najczęściej kupowane razem ebooki:

Instrumenty klawiszowe dla bystrzaków. Wydanie II plus Zakochaj się w bieganiu! plus Twój pierwszy triathlon. Przygotuj się do zawodów, trenując pięć godzin tygodniowo. Wydanie II
Cena zestawu: 100,97 zł 118,80 zł
Oszczędzasz: 17,83 zł (15%)
Dodaj do koszyka
check Instrumenty klawiszowe dla bystrzaków. Wydanie II

Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:

Szybkie zwycięstwa
Jerzy Konikowski
Cena: 25,89 zł
Korona Polskich Gór. Wydanie 1
Krzysztof Bzowski
Cena: 27,92 zł
Proste projekty dla młodych majsterkowiczów
The Editors of Make:
Cena: 23,92 zł
Niezmiernie, inspirują mnie poradniki typu "naucz się sam". Ja, wychodzę z założenia, że mało kto, posiada taką determinację i samozaparcie, żeby nauczyć się grać z podręcznika. Rozpoczynając studia pedagogiczne, byłam niejako zmuszona do tego, aby instrument klawiszowy ogarnąć. Fortepian jest obowiązkowym przedmiotem w Kolegiach Nauczycielskich, stąd moje zainteresowanie książką "Instrumenty klawiszowe dla bystrzaków". Na pierwszy rzut oka, książka sprawia wrażenie obszernej. Wystarczy tylko przeczytać spis treści aby wiedzieć, że nie jest pisana przez kogoś, kto w życiu nie widział instrumentu klawiszowego. Na początek autor proponuje trochę teorii i ciekawostek. Od pierwszych stron, można zauważyć założenie autora z jakim pisał tę książką. "Instrumenty klawiszowe dla bystrzaków" to książka dla osób, które kochają fortepian i chcą umieć na nim grać, bądź mają ochotę trochę się podszkolić. Pierwsze parę rozdziałów, mogą sobie darować osoby, które już co nieco wiedzą o tym instrumencie. Są tam dywagacje na temat wyboru odpowiedniego sprzętu, złote rady dotyczące dbania o instrumenty klawiszowe, a także krótkie ale bardzo wnikliwe zapoznanie z instrumentem klawiszowym. Z tych rozdziałów można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy typu: czy wybrać krzesełko czy ławkę, co oznaczają czarnem a co białe klawisze, czy lepiej stać czy siedzieć i tak dalej. Osoby, które miały styczność z instrumentem klawiszowym śmiało mogą przejść do dalszych rozdziałów, a tam jest co czytać:) W kolejnych rozdziałach, autor przechodzi do konkretów. Rozpoczyna się zabawa z nutami. Niestety, nuty to nie taka prosta rzecz. Ja, także uczyłam się je czytać i wiem, że na początku jest to nie lada wyzwanie. Autor, w sposób bardzo wyrazisty, pokazuje w jaki sposób nuty są zapisywane na pięciolinii, oraz wyjaśnia najważniejsze muzyczne pojęcia. Kolejnym zagadnieniem jest rytm, który również bardzo trudno jest opanować i niejednokrotnie trzeba długo ćwiczyć aby zobaczyć rezultaty. Gdy już przebrniemy przez te wszystkie teoretyczne rozdziały, możemy przejść do grania prostych melodii. Tak na moje oko nie są one proste. Wiem po sobie, że są zdecydowanie za trudne. Moja pierwsza lekcja fortepianu wyglądała tak, że musiałam zagrać jakąkolwiek piosenkę dla dzieci ze słuchu, aby mieć świadomość jak dany klawisz brzmi. Niestety tutaj takich ćwiczeń nie ma. Nie ma oswajania się z klawiszami, tylko od razu przechodzimy do konkretów. Z jednej strony to dobrze, ale z drugiej może bardzo zrazić po pierwszych nieudanych próbach. Następne rozdziały zawierają trudniejsze melodie, później dogrywanie melodii lewą ręką, aż powoli dojdziemy do grania akordów. Ogromnym plusem jest ogrom informacji zawartych w książce. Mnóstwo, naprawdę mnóstwo dobrych i cennych porad. Są świetne wstępy, które możemy wykorzystać tworząc swoje melodie, a także rozdział, który według mnie sprawi, że z pewnością nie osiądziemy na laurach. Mowa tutaj o jednym z ostatnich rozdziałów: "dziesięć sposobów na poszerzanie wiedzy zdobytej dzięki tej książce" rozdział jest bardzo przydatny i warto go przeczytać:) Ogólnie książka bardzo mnie zadziwiła. Nie mam zaufania do tego, że dzięki niej nauczę się grać, ale jest warta uwagi. Dodatkowo zawiera płytę, na której jest mnóstwo nagrań, pomagających w opanowaniu tej trudnej sztuki. Autor jest osobą, która zna się na rzeczy, co widać już od pierwszych stron książki. "Instrumenty klawiszowe dla bystrzaków" to książka napisana w bardzo konkretny i dopracowany sposób. Ogromnie cieszy mnie to, że każde trudne słowo związane z zapisem nutowym czy całym tym żargonem muzycznym jest wyjaśnione. Dla laików, ta książka jest wprost stworzona! Chciałabym Wam tę książkę bardzo polecić. Jest to jedna z najlepszych książek typu: "naucz się sam" jaką miałam okazję czytać. Ja, mimo iż jestem przeciwna takiej formie nauki, bowiem nie zastąpi ona codziennych treningów z nauczycielem, jestem zachwycona tym, że znalazł się ktoś taki, kto poświęcił swój czas i w pigułce przedstawił całą swoją wiedzę na temat instrumentów klawiszowych. Ta książka, przyda się każdemu, kto ma chęć do nauki gry na tym instrumencie i dla tych osób, które grać już umieją, ale czują pewien niedosyt. Jest to zdecydowanie, książka warta uwagi:) Polecam!

Sztukater.pl Izuś

    pokaż wszystkie
    logotypy