Baw się kodem! Twoja własna gra. CoderDojo Nano
- Autorzy:
- Jurie Horneman, CoderDojo
- Promocja 2za1
- +24 pkt
- +13 pkt
Opis ebooka: Baw się kodem! Twoja własna gra. CoderDojo Nano
W klubie CoderDojo młodzi ludzie rozwijają pasję programowania, spotykają się z podobnymi sobie zapaleńcami, aby uczyć się nowych rzeczy i wspólnie, pod opieką mentora, realizować niesamowite projekty. Kluby CoderDojo powstają w wielu miejscach na świecie, również w Polsce. Jeśli masz możliwość, koniecznie weź udział w zajęciach. Możesz też po prostu założyć i poprowadzić własne Dojo. Jako że będzie mniejsze niż CoderDojo, nazwij je Dojo Nano. W Dojo Nano można razem z przyjaciółmi robić wiele ciekawych rzeczy związanych z programowaniem i komputerami, na przykład napisać własną, najprawdziwszą grę!
W poprzednim tomie Nanonauci, którzy założyli własne Dojo Nano, wymyślili i napisali stronę internetową. Teraz przyszedł czas na grę. Będzie to prosta gra działająca w przeglądarce internetowej. Do kodowania posłuży Ci świetny język JavaScript, którym posługują się najlepsi programiści! W książce znajdziesz dokładne wyjaśnienie, jak przygotować komputer do pracy, do czego służą poszczególne części kodu i w jaki sposób rozwiązywać problemy. Stworzysz specjalny świat i takie zjawiska jak grawitacja. Dowiesz się, jak rysować i animować postaci w grze: będą biegać, skakać i zderzać się z robotami. Oczywiście, zaprogramujesz również punktację i "utratę części zdrowia" po kolizji gracza z robotem. Szybko zauważysz, że grę można rozwijać i uzupełniać o nowe elementy - jeśli tylko tego zapragniesz!
W tej książce:
- podstawowe zasady pracy podczas programowania
- funkcje, obiekty, pętle i inne elementy kodu oraz ich wykorzystanie
- gruntowne podstawy JavaScriptu
- przeciążanie funkcji, generowanie liczb losowych, wykonywanie obliczeń
- debugowanie kodu
- pomysły na ulepszanie gry
POMYSŁY + PRZYJACIELE = KOD
CoderDojo, to ogólnoświatowa sieć darmowych klubów komputerowych dla młodych ludzi, wspólnie doskonalących umiejętności programowania.
Z tej książki dowiesz się, jak z użyciem JavaScriptu stworzyć własną grę komputerową! Dowiesz się, jak zaprojektować świat gry, opracować kod odpowiedzialny za fizykę biegania i skakania, a nawet jak animować bohaterskich Nanonautów i ich śmiertelnie groźnych, mechanicznych wrogów
Stwórz swoją grę
Wybrane bestsellery
-
Dzięki tej książce poznasz Nanonautów, którzy założyli własne Dojo Nano. Nanonauci postanowili napisać stronę internetową dla swojego zespołu muzycznego. W książce dokładnie opisano, w jaki sposób się do tego zabrali i jak budowali poszczególne części serwisu. Dzięki tym wskazówkom możesz stworzy...
Baw się kodem! Twoja własna strona WWW. CoderDojo Nano Baw się kodem! Twoja własna strona WWW. CoderDojo Nano
(12.45 zł najniższa cena z 30 dni)13.70 zł
24.90 zł(-45%) -
Jak sądzisz, co stanowi bazę informatyki? Od czego powinien zacząć przyszły programista? Może od opanowania jednego z najpopularniejszych języków programowania? Oczywiście mógłby od tego rozpocząć, tyle że to trochę tak, jakby uczyć się korzystać z narzędzia bez świadomości, do czego ono właściwi...
Informacja i kodowanie. Krótkie wprowadzenie z przykładami zastosowań Informacja i kodowanie. Krótkie wprowadzenie z przykładami zastosowań
(41.30 zł najniższa cena z 30 dni)41.30 zł
59.00 zł(-30%) -
Książkę szczególnie docenią analitycy bezpieczeństwa, którzy chcą się zapoznać z zestawem poleceń ARM i zdobyć wiedzę umożliwiającą im efektywne korzystanie z technik inżynierii wstecznej. Poza zestawem potrzebnych poleceń znalazło się w niej mnóstwo przydatnych informacji. Znajdziesz tu przegląd...
Niebieski lis. Polecenia procesorów Arm i inżynieria wsteczna Niebieski lis. Polecenia procesorów Arm i inżynieria wsteczna
(57.84 zł najniższa cena z 30 dni)62.30 zł
89.00 zł(-30%) -
Ewolucja formularzy internetowych zaczęła się od prostych znaczników języka HTML 2.0 opublikowanego w 1993 roku. Z czasem HTML oferował bardziej zaawansowane funkcje obsługi formularzy. Późniejsze wersje, HTML4, a następnie HTML5, wprowadziły nowe typy pól, takie jak pola daty, koloru czy też adr...
Angular i formularze reaktywne. Praktyczny przewodnik Angular i formularze reaktywne. Praktyczny przewodnik
(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)48.30 zł
69.00 zł(-30%) -
Jeśli w swojej pracy masz lub miewasz do czynienia z danymi, z pewnością orientujesz się, że do tego celu stworzono dotąd całkiem sporo narzędzi. Nic dziwnego – przy tej liczbie danych, z jaką spotykamy się w dzisiejszym cyfrowym świecie, zdolność do ich sprawnego analizowania i wyciągania ...
Grafana. Kurs video. Monitorowanie, analiza i wizualizacja danych w czasie rzeczywistym Grafana. Kurs video. Monitorowanie, analiza i wizualizacja danych w czasie rzeczywistym
(39.90 zł najniższa cena z 30 dni)69.50 zł
139.00 zł(-50%) -
Tę książkę docenią praktycy: inżynierowie uczenia maszynowego i analitycy danych, poszukujący sposobu praktycznego zaadaptowania modeli transformacyjnych do swoich potrzeb. Autorzy skupili się na praktycznej stronie tworzenia aplikacji językowych, a w poszczególnych rozdziałach ujęto wszystkie na...
Przetwarzanie języka naturalnego z wykorzystaniem transformerów. Budowanie aplikacji językowych za pomocą bibliotek Hugging Face Przetwarzanie języka naturalnego z wykorzystaniem transformerów. Budowanie aplikacji językowych za pomocą bibliotek Hugging Face
(64.35 zł najniższa cena z 30 dni)69.30 zł
99.00 zł(-30%) -
Czym jest inżynieria wymagań? To systematyczne podejście do pozyskiwania i dokumentowania wymagań, a także zarządzania nimi. Polega na zrozumieniu potrzeb i oczekiwań interesariuszy, a następnie opisaniu, za pomocą wymagań, systemu, który je spełnia.
Certyfikowany inżynier wymagań. Na podstawie IREB CPRE. Poziom podstawowy Certyfikowany inżynier wymagań. Na podstawie IREB CPRE. Poziom podstawowy
(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)48.30 zł
69.00 zł(-30%) -
Kiedyś George „GT” Thompson był gwiazdą futbolu. Osiągnięcie tego szczytu zabrało lata, dziś jednak sława pozostała jedynie wspomnieniem. Wiedział, że po ciężkiej kontuzji nie zdoła wrócić do gry, i ta świadomość była trudna do zniesienia. GT umiał tylko grać, ale zawiódł drużynę. Jak...
Bourbon Bliss. Tajemnicze miasteczko Bootleg Springs Bourbon Bliss. Tajemnicze miasteczko Bootleg Springs
(24.50 zł najniższa cena z 30 dni)26.95 zł
49.00 zł(-45%) -
To drugie, zaktualizowane wydanie przewodnika po systemie Prometheus. Znajdziesz w nim wyczerpujące wprowadzenie do tego oprogramowania, a także wskazówki dotyczące monitorowania aplikacji i infrastruktury, tworzenia wykresów, przekazywania ostrzeżeń, bezpośredniej instrumentacji kodu i pobierani...
Prometheus w pełnej gotowości. Jak monitorować pracę infrastruktury i wydajność działania aplikacji. Wydanie II Prometheus w pełnej gotowości. Jak monitorować pracę infrastruktury i wydajność działania aplikacji. Wydanie II
(57.84 zł najniższa cena z 30 dni)62.30 zł
89.00 zł(-30%) -
Czy wiesz, że większość ruchu w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych? Smartfon stał się wiodącym urządzeniem do przeglądania Internetu i nadal przybiera na sile. Dzięki tej popularności dynamicznie rozwija się także rynek aplikacji mobilnych. W sklepach takich jak App Store i Google Play mamy do w...
iOS Developer. Kurs video. Opanuj Swift, framework UIKit i środowisko Xcode iOS Developer. Kurs video. Opanuj Swift, framework UIKit i środowisko Xcode
(58.04 zł najniższa cena z 30 dni)39.90 zł
129.00 zł(-69%)
O autorach ebooka
Jurie Horneman jest projektantem i programistą gier od 1991 roku, obecnie pracuje dla Rockstar Games w Wiedniu. Fundacja CoderDojo powstała w Irlandii w 2013 roku. Kluby CoderDojo działają w wielu krajach całego świata, również w ponad dwudziestu miejscach w Polsce. Fundacja stawia na rozwój talentów technologicznych (programowanie, modelowanie, grafika, druk 3D) dzieci i nastolatków. Zajęcia odbywają się w duchu współpracy i dzielenia się wiedzą, zgodnie z ideą open source i Creative Commons. Udział w nich jest bezpłatny, a do społeczności może dołączyć każdy, kto chce zostać uczniem lub mentorem CoderDojo — albo po prostu zrobić coś pożytecznego dla innych.
Fundacja CoderDojo powstała w Irlandii w 2013 roku. Obecnie kluby CoderDojo działają w wielu krajach całego świata, również w 22 miejscach w Polsce. CoderDojo jest miejscem rozwoju talentów technologicznych (programowanie, modelowanie, grafika, druk 3D) dla dzieci i nastolatków. Zajęcia odbywają się w duchu współpracy i dzielenia się wiedzą, z szerzeniem idei open source i Creative Commons. Udział w zajęciach jest bezpłatny, a do społeczności może dołączyć każdy, kto chce zostać uczniem lub mentorem CoderDojo.
Ebooka "Baw się kodem! Twoja własna gra. CoderDojo Nano" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Baw się kodem! Twoja własna gra. CoderDojo Nano" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Baw się kodem! Twoja własna gra. CoderDojo Nano" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje ebooka: Baw się kodem! Twoja własna gra. CoderDojo Nano (1) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Signum-temporis.pl Agnieszka PaśRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
CoderDojo to działająca w krajach na całym świecie fundacja promująca rozwój talentów technologicznych dzieci i nastolatków (programowanie, modelowanie, grafika, druk 3D). Fundacja powstała w 2013 roku w Irlandii, a obecnie działa również w 22 miastach w Polsce. Do społeczności CoderDojo może dołączyć każdy, kto chce zostać uczniem, mentorem – społecznikiem technologicznym lub po prostu w jakiś sposób pomóc w działaniu fundacji. Co więcej, udział w zajęciach jest bezpłatny, a ich główną misją jest dzielenie się wiedzą, współpraca, zgodnie z ideą open source i Creative Commons. Kolejne oddziały w Polsce powstają spontanicznie dzięki wolontariuszom zafascynowanym ideą otwartego klubu kodowania. W CoderDojo każdy może rozwijać pasję programowania, wiedzę z dziedziny nowych technologii, spotykać się i wymieniać wiedzę z innymi zapalonymi geekami i wspólnie, pod opieką mentora, uczyć się nowych rzeczy i realizować swoje projekty: programowanie gier, stron www, zgłębianie wiedzy informatycznej. Z myślą o wszystkich młodych zapaleńcach, którzy pragną rozwijać swoje umiejętności programistyczne, na rynku pojawiła się nowa seria książek, dzięki którym nie mając dostępu do Klubu, można założyć i poprowadzić własne mini Dojo – Dojo Nano. Potrzeba do tego kilku znajomych, komputer oraz książki: “Baw się kodem! Twoja własna strona WWW” oraz “Baw się kodem! Twoja własna gra”, które właśnie ukazały się w Polsce nakładem wydawnictwa Helion. We własnym Dojo Nano może dziać się cokolwiek, co podoba się nam w programowaniu. W książkach poznajemy Nanonautów, którzy założyli własny klub, gdzie uczą tworzenia stron internetowych z użyciem technologii HTML, CSS i JavaScript oraz programują platformową grę 2D, od tworzenia animacji postaci po rejestrowanie wyników i wyświetlanie plansz na koniec zabawy. Nanonauci postanowili zaprogramować stronę www dla swojego zespołu muzycznego i krok po kroku opisują wszystkie etapy budowania poszczególnych modułów serwisu. Od zaprojektowania strony głównej, po jej edycję, dodawanie arkuszy stylów, rozbudowywanie – dodawanie nowych stron, formatowanie, tworzenie linków, aż po publikację witryny w internecie. Cały ten proces oraz najważniejsze pojęcia, wskazówki (“Ninja radzi”), przydatne informacje i masę linków znajdziecie na niespełna stu stronach kolorowego i przejrzystego podręcznika, z którym na pewnym etapie nauki kodowania nie będziecie chcieli się rozstać. W drugim tomie serii “Baw się kodem! Twoja własna gra” wspólnie z Nanonautami można napisać własną grę w JavaScripcie. Będziecie poruszać się i obsługiwać konsolę, dowiecie się czym są zmienne, łańcuchy, API czy sekcje kodu. Dzięki opanowaniu tych podstawowych umiejętności kodowania, można wspólnie z przyjaciółmi realizować własne projekty, tworzyć gry i udostępniać je później innym do zabawy. Jest to również jedna z głównych misji Klubów CoderDojo, by dzieci same wymyślały kolejne cele do osiągnięcia i je realizowały. A rolą mentorów jest, by inspirować je do nauki kolejnych aspektów programowania i pomagać w realizacji projektów. Nawiązywanie kontaktów z innymi programistami, uczenie się nowych rzeczy i wspólna zabawa, jest prawdziwym kluczem do sukcesu, dlatego CoderDojo zachęca, by rodzice uczyli się wspólnie z dziećmi, a w klubach znajdzie się miejsce dla każdego początkującego programisty, bez względu na wiek. Seria książek CoderDojo Nano to idealne pozycje na start nie tylko dla dzieci, ale również początkujących dorosłych, stawiających pierwsze kroki w świecie IT.
Szczegóły ebooka
- Tytuł oryginału:
- Coderdojo Nano: Create with Code #2: Build Your Own Game
- Tłumaczenie:
- Piotr Cieślak
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-4132-6, 9788328341326
- Data wydania książki drukowanej:
- 2019-09-24
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-4134-0, 9788328341340
- Data wydania ebooka:
- 2019-09-24 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@ebookpoint.pl.
- Format:
- 200x230
- Numer z katalogu:
- 87898
- Książka w kolorze:
- Tak
- Rozmiar pliku Pdf:
- 11.6MB
Spis treści ebooka
Ze względu na strukturę książki nie zamieszczono spisu treści.
Helion - inne książki
-
Oto zaktualizowane wydanie popularnego przewodnika, dzięki któremu skorzystasz z ponad dwustu sprawdzonych receptur bazujących na najnowszych wydaniach bibliotek Pythona. Wystarczy, że skopiujesz i dostosujesz kod do swoich potrzeb. Możesz też go uruchamiać i testować za pomocą przykładowego zbio...
Uczenie maszynowe w Pythonie. Receptury. Od przygotowania danych do deep learningu. Wydanie II Uczenie maszynowe w Pythonie. Receptury. Od przygotowania danych do deep learningu. Wydanie II
(57.84 zł najniższa cena z 30 dni)62.30 zł
89.00 zł(-30%) -
Dzięki tej przystępnej książce zrozumiesz metody działania wielkich modeli językowych i techniki szkolenia modeli generatywnych. Następnie zapoznasz się z przypadkami użycia, w których ChatGPT sprawdzi się najlepiej, a w efekcie zwiększy produktywność i kreatywność. Dowiesz się też, jak wchodzić ...
Generatywna sztuczna inteligencja z ChatGPT i modelami OpenAI. Podnieś swoją produktywność i innowacyjność za pomocą GPT3 i GPT4 Generatywna sztuczna inteligencja z ChatGPT i modelami OpenAI. Podnieś swoją produktywność i innowacyjność za pomocą GPT3 i GPT4
(51.35 zł najniższa cena z 30 dni)55.30 zł
79.00 zł(-30%) -
Ta książka jest przewodnikiem dla profesjonalistów do spraw cyberbezpieczeństwa. Przedstawia podstawowe zasady reagowania na incydenty bezpieczeństwa i szczegółowo, na przykładach, omawia proces tworzenia zdolności szybkiej i skutecznej reakcji na takie zdarzenia. Zaprezentowano tu techniki infor...
Informatyka śledcza. Narzędzia i techniki skutecznego reagowania na incydenty bezpieczeństwa. Wydanie III Informatyka śledcza. Narzędzia i techniki skutecznego reagowania na incydenty bezpieczeństwa. Wydanie III
(69.30 zł najniższa cena z 30 dni)69.30 zł
99.00 zł(-30%) -
Czy wiesz, co kryje się w centrum naszej Galaktyki? Czy zastanawiasz się czasem, jak powstają czarne dziury i co one oznaczają dla naszego zrozumienia wszechrzeczy? Czy chcesz poznać tajemnice tych niesamowitych obiektów, które wykraczają poza granice wyobraźni? Jeśli tak, to bestseller Czarne dz...(41.30 zł najniższa cena z 30 dni)
41.30 zł
59.00 zł(-30%) -
To piąte, gruntownie zaktualizowane wydanie podręcznika, który doceni każdy student informatyki i inżynier oprogramowania. Książka obejmuje szeroki zakres zagadnień, od podstawowych pojęć po zaawansowaną problematykę związaną z najnowszymi trendami w systemach operacyjnych. Wyczerpująco omawia pr...(125.30 zł najniższa cena z 30 dni)
125.30 zł
179.00 zł(-30%) -
Oto drugie, zaktualizowane wydanie znakomitego przewodnika dla analityków danych. Dzięki niemu dowiesz się, w jaki sposób używać języka R do importowania, przekształcania i wizualizowania danych, a także do przekazywania uzyskanych wyników analizy. Nauczysz się też rozwiązywać najczęściej występu...
Język R w data science. Importowanie, porządkowanie, przekształcanie, wizualizowanie i modelowanie danych. Wydanie II Język R w data science. Importowanie, porządkowanie, przekształcanie, wizualizowanie i modelowanie danych. Wydanie II
(90.30 zł najniższa cena z 30 dni)90.30 zł
129.00 zł(-30%) -
Bez Photoshopa, Illustratora i InDesigna wielu profesjonalnych grafików nie wyobraża sobie pracy. Każda z tych aplikacji jest znakomita, ale często do uzyskania jakiegoś spektakularnego efektu trzeba użyć dwóch lub trzech. Musisz więc zrozumieć zależności między tymi aplikacjami i dokładnie wiedz...
Adobe Photoshop, Illustrator i InDesign. Współdziałanie i przepływ pracy. Oficjalny podręcznik Adobe Photoshop, Illustrator i InDesign. Współdziałanie i przepływ pracy. Oficjalny podręcznik
(70.85 zł najniższa cena z 30 dni)76.30 zł
109.00 zł(-30%) -
ChatGPT wywołał wstrząs w branży technologicznej. Programiści i wynalazcy otrzymali niesamowite możliwości dostępne na wyciągnięcie ręki. Interfejs API OpenAI i towarzyszące mu biblioteki stanowią gotowe rozwiązanie dla każdego twórcy aplikacji opartych na sztucznej inteligencji. Programista za p...
Tworzenie aplikacji z wykorzystaniem GPT-4 i ChatGPT. Buduj inteligentne chatboty, generatory treści i fascynujące projekty Tworzenie aplikacji z wykorzystaniem GPT-4 i ChatGPT. Buduj inteligentne chatboty, generatory treści i fascynujące projekty
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)41.30 zł
59.00 zł(-30%) -
Ta książka pomoże Ci się przygotować do pracy na stanowisku testera oprogramowania, a także zapewni wsparcie podczas wykonywania nowych zadań. Znajdziesz tu dokładne omówienie podstaw testowania, jego różnych rodzajów i poziomów w odniesieniu do zastosowania na różnych etapach pracy nad projektem...
Tester samouk. Praktyczny przewodnik po testowaniu oprogramowania na bazie gotowego projektu Tester samouk. Praktyczny przewodnik po testowaniu oprogramowania na bazie gotowego projektu
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)41.30 zł
59.00 zł(-30%) -
Książka stanowi zbiór praktycznych informacji dotyczących najpopularniejszych wzorców projektowych. Lekturę rozpoczniesz od zapoznania się z możliwościami korzystania z wzorców projektowych na platformie Javy. Dowiesz się także, jakich zasad trzeba przestrzegać, aby zapewnić czytelność i łatwość ...
Wzorce projektowe dla programistów Javy. Udoskonal swoje umiejętności projektowania oprogramowania Wzorce projektowe dla programistów Javy. Udoskonal swoje umiejętności projektowania oprogramowania
(43.55 zł najniższa cena z 30 dni)46.90 zł
67.00 zł(-30%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Baw się kodem! Twoja własna gra. CoderDojo Nano Jurie Horneman, CoderDojo (3) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(3)
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii