Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-

Recenzje prasowe



  1. Jak być szczerym ze sobą. Od unikania trudnych doświadczeń do prawdziwej akceptacji siebie

    Lubimy wierzyć, że jesteśmy ludźmi uczciwymi, praworządnymi. I nawet jeśli zdarzy się nam skłamać, oszukać kogoś lub zastosować formę uniku, niedopowiedzenia, to zwykle mamy mnóstwo argumentów mówiących, jak nieistotne jest to kłamstwo czy tłumaczących wyższą konieczność jego zastosowania. Jednak o ile kłamstwa wobec innych mogą wydawać się w pewnych wypadkach zrozumiałe i można je często łatwo wytłumaczyć na przykład strachem, pragnieniem uniknięcia określonych konsekwencji czy też osiągniecia korzyści, to kłamstwo wobec siebie wydaje się zupełnie irracjonalne. A jednak kłamiemy, i robią to prawie wszyscy (a może wszyscy).

    Takie samooszukiwanie się dotyczy wielu kwestii, wynika też z różnych przyczyn. Często podobnych do tych, z jakimi mamy do czynienia w przypadku kłamstwa kierowanego do innej osoby. To swego rodzaju mechanizm obronny, który chroni nas przed porażką, przed zranieniem, przed negatywnymi emocjami. Dlatego tłumaczymy męża, dzieci, szefa, przekonujemy siebie samych, że wcale nie zależało nam na awansie, czy udajemy, że nie jest nam przykro, że on zapomniał kwiatów. Takich kłamstw jest mnóstwo, dotyczą one każdej sfery naszego życia, a my stopniowo osiągamy mistrzostwo w tym samooszukiwaniu się. Czy można przerwać ten zaklęty krąg kłamstwa?

    Okazuje się, że tak, a pierwszym krokiem do tego, jest poznanie samego siebie i uświadomienie sobie mechanizmów, które nami kierują. O tym, jak przestać okłamywać siebie, jak stawić czoła problemom pisze Monika Janiszewska oraz Adriana Klos w książce „Jak być szczerym ze sobą. Od unikania trudnych doświadczeń do prawdziwej akceptacji siebie”. Opublikowana nakładem Wydawnictwa Sensus książka to bodziec do tego, by obudzić się z wieloletniego snu, by wyrwać się z marazmu, zacząć działać. Sięgnąć powinni po nią wszyscy, bowiem często nawet nie zdajemy sobie sprawy ze skali kłamstwa, jakim się karmimy, a czasami nawet z tego, że właśnie taką strategię stosujemy przez całe swoje życie.

    Książka składa się z czterech rozdziałów, z czego pierwszy – najobszerniejszy – stanowi podbudowę teoretyczną. Daje nam wiedzę na temat tego, w jaki sposób tworzymy nieprawdziwy obraz świata i siebie. Zastanowimy się, czego się boimy i jakie sposoby stosujemy, by uniknąć niewygodnych uczuć, a także przekonamy, jakie mogą być długofalowe skutki takiego oszukiwania siebie. W drugim rozdziale, najobszerniejszym, poznamy najczęściej występujące momenty, w których oszukujemy siebie, chroniąc przed negatywnymi uczuciami. Autorki opisują konkretne przypadki osób, a historie te zostały opatrzone komentarzem tak, byśmy mogli wyciągnąć z nich lekcję dla siebie. Znajdziemy tu m.in. przypadek blisko trzydziestoletniej Weroniki, która udaje przed sobą, że wcale nie zależy jej na ślubie, Bożeny, która usiłuje przekonać samą siebie, iż fakt, że mąż zapomniał o kwiatach w trzydziestą rocznicę ślubu, nic nie znaczy i wcale nie jest powodem do smutku. Jest także opowieść Natalii, która nie została zaproszona na wieczór panieński bratowej i uporczywie starała się wmówić sobie, że z uwagi na złe samopoczucie, i tak by na niego nie poszła. To tylko kilka z wielu przykładów przywołanych w książce, związanych z różnymi sytuacjami w naszym życiu, nie tylko z damsko-męskimi relacjami, ale dotyczącymi różnych sfer naszego życia, w tym życia zawodowego.

    Rozdział trzeci to „Podróż ku prawdzie”, czyli wskazówki, w jaki sposób otworzyć oczy na rozliczne wymówki stosowane przez lata, i jakim sposobem się z nimi uporać tak, by zacząć rozwiązywać swoje problemy i zachowywać się w różnych sytuacjach w zgodzie z samym sobą. Ta część napisana jest w formie rozmowy autorek książki, Moniki Janiszewskiej oraz Adriany Klos na temat wymówek oraz zmian w naszym życiu. Niezwykle cenny jest ostatni, czwarty rozdział, zawierając ćwiczenia. On bowiem, kiedy już uświadomimy sobie problem, popycha nas do zmian i daje nam do ręki narzędzia, pomagające nam przez tę zmianę przejść i odnaleźć się w nowej dla nas sytuacji.

    Lektura książki, oczywiście aktywna, poparta refleksją i rzeczywistymi działaniami zmierzającymi do zmiany sytuacji, pozwala nam poprawić w znaczący sposób jakość naszego życia i uniknąć frustracji. Jest drogą ku spełnieniu i szczęśliwemu życiu, w zgodzie ze sobą, a przede wszystkim w prawdzie.

    QulturaSlowa Justyna Gul; 2021-07-11

  2. Kiedy odwlekasz i narzekasz... 102 sposoby na pokonanie prokrastynacji

    Jutro też jest dzień – mówiła Scarlett O'Hara, bohaterka „Przeminęło z wiatrem”, stając się tym samym chyba najbardziej znaną literacką postacią ulegającą prokrastynacji. Jednak skłonność do odwlekania, odkładania wszystkiego na kolejny dzień czy jeszcze gorzej – na bliżej nieokreśloną przyszłość – nie dotyczy wyłącznie jej osoby. Wiele osób ulega pokusie odsunięcia od siebie spraw, szczególnie jeśli konieczny jest do tego wysiłek, tym samym zadania do wykonania piętrzą się powodując w konsekwencji coraz większy stres, negatywne wyniki na gruncie zawodowym, utratę wielu potencjalnych możliwości i ogólne pogorszenie jakości funkcjonowania.

    O tym, jak skończyć z takim odkładaniem, jak zmobilizować się do działania przekonamy się dzięki książce pt. „Kiedy odwlekasz i narzekasz … 102 sposoby na pokonanie prokrastynacji”. Poradnik autorstwa Barbary Lech, opublikowany nakładem Wydawnictwa OnePress to szansa na zmianę swoich nawyków, pokonanie wymówek i działanie. Bez odkładania aktywności w czasie czy niespełnionych obietnic dawanych sobie, że od jutra już weźmiemy się do działania. To książka dla tych wszystkich, którzy chcą nareszcie ruszyć z miejsca, którzy pragną przestać narzekać, a zacząć działać.

    Książka składa się z siedmiu rozdziałów, których lektura, ta aktywna, połączona z wykonywaniem zaleconych ćwiczeń, rozpoczyna proces zmian, w nas samych i naszym życiu. Część pierwsza stanowi omówienie zjawiska prokrastynacji. Dowiemy się, czym ona jest, z jakich powodów odkładamy sprawy na później, a także jak działają ludzie, którzy nie prokrastynują. Po lekturze rozdziału nadchodzi czas na pytania, na które musimy sobie odpowiedzieć, a które zmuszają nas do refleksji oraz służą samopoznaniu. Część druga przybliża nam sześć powodów odwlekania oraz wymówki najczęściej stosowane przez prokrastynatorów. Dowiemy się tu m.in. które rozpraszacze najbardziej nam przeszkadzają w osiąganiu celów i dlaczego brak czasu tak naprawdę nie stanowi przeszkody do realizacji zadań, a jedynie świadczy o braku umiejętności określania priorytetów.

    W rozdziale trzecim odpowiemy sobie na pytanie, dlaczego odkładamy wszystko na później (i jak to zmienić)i, a także z jakiego powodu odkładanie może uzależniać. Poznamy dwa rodzaje tego uzależnienia oraz zdefiniujemy nasze życiowe wartości. Odpowiemy również na pytanie, co się kryje za tymi wartościami oraz czy rzeczywiście w zgodzie z nimi działamy. Z rozdziału czwartego dowiemy się, dlaczego tworzyć listy zadań, a także w jaki sposób to robić, by rzeczywiście służyły naszym celom i były wykonalne. Posłużymy się również metodą SMART, by w ten sposób określać swoje cele. Poznamy również techniki pomagające spalać kortyzol, zwany hormonem stresu, relaksujące. Kolejny rozdział pomoże nam lepiej zarządzać sobą w czasie – przekonamy się, na co naprawdę poświęcamy cenne minuty, poznamy regułę dwóch minut i dowiemy się, co w ciągu nich możemy zrobić, a także dlaczego wielozadaniowość jest uciążliwa i na dłuższą metę mało efektywna.

    W rozdziale szóstym … zjemy słonia, czyli dowiemy się, jak pracować z wielkimi projektami, jak grupować zadania, a także w jaki sposób określić swój poziom energii i wykorzystać jej zwyżki. Ostatni rozdział traktuje o rozbudzaniu w sobie motywacji – dowiemy się, skąd ją czerpać, w jaki sposób pomóc może afirmacja i wizualizacja oraz dlaczego warto zamienić „muszę” na „mogę”.

    Lektura książki, szczególnie opierająca się na wykonaniu licznych ćwiczeń w niej zawartych, zmienia nasz sposób postrzegania obowiązków, stojących przed nami wyzwań i zadań do wykonania. Pozwala również przyjrzeć się najczęściej stosowanym (przez nas) wymówkom i … dostrzec, że tak naprawdę nie mają one racjonalnego uzasadnienia i łatwo można je obalić. Proces wdrażania zmian już taki łatwy nie jest, ale na pewno pozwala nam znacząco podnieść jakość naszego życia, a niemal natychmiastowe rezultaty przekonają nas, że warto ten proces zmian kontynuować.

    QulturaSlowa Justyna Gul; 2021-07-18

  3. Kaszuby i Bory Tucholskie. Travelbook. Wydanie 2

    Kaszuby i Bory Tucholskie, ciekawy region na północy naszego kraju, to kolejna pozycja w tegorocznej serii travelbooków Bezdroży. Stanowi ona wznowienie, w II wydaniu, przewodnika wydanego w 2019 roku, w zmienionej, moim zdaniem ciekawszej, okładce oraz z aktualizacjami. Wzbogaca go ponad 150 kolorowych zdjęć, 8 mapek – w tym dwie na wewnętrznych stronach okładek oraz 43 ciekawostki w ramkach włamanych w tekst. Na wstępie autorzy przedstawiają najważniejsze atrakcje tego regionu. Po pięć skarbów architektury, muzeów i galerii oraz innych ciekawych obiektów. Osiem miejsc ważnych przyrodniczo, siedem przyjaznych dla dzieci i sześć lokalnych przysmaków, w tym trzy o nazwach wymagających „rozszyfrowania”. Ferkase, to świąteczna potrawka z kury w białym sosie z rodzynkami. Grucholce – nadziewane mięsem pyzy ziemniaczane podobne do litewskich cepelinów, ale tamte są również z serem lub twarogiem. I Zylc – galareta z mięsa lub ryb. W poprzedzających część ściśle przewodnikową Informacjach praktycznych z A-Z, na temat wyboru czasu podróży, dojazdu, zakwaterowania, atrakcji dla dzieci oraz tamtejszych oryginalnych pamiątek, znaleźć można chyba w skrócie wszystko podstawowe, niezbędne turyście. W Informacjach krajoznawczych ABC, oprócz charakterystyki geograficznej i przyrody sporo o tamtejszym społeczeństwie.

    Kaszubskich tradycjach, kalendarium historycznym od…11 tys lat p.n.e. (pierwsze ślady człowieka) i 3 tys. lat p.n.e. (powstanie pierwszych osiedli), ze sporo innymi ciekawymi faktami aż do roku 2005 – uznania języka kaszubskiego za regionalny w Polsce, Jest też osobna informacja o nim oraz minisłowniczek kaszubsko-polski. Sporo dowiedzieć się też można o tamtejszej kuchni i jej specjałach oraz licznych stałych wydarzeniach kulturalnych, Część ściśle przewodnikowa podzielona została na sześć subregionów: Szwajcaria Kaszubska: Kartuzy, Sierakowice, Wokół Jezior Radyńskich, Żukowo, Gmina Kolbudy i Przywidz. Norda, czyli wybrzeże z Wejherowem, Puckiem, Władysławowem i okolicami Jeziora Żarnowieckiego. Lębork, Bytów i Kościerzyna z ich okolicami oraz Bory Tucholskie.

    W każdej z nich znajduje się krótka charakterystyka miejscowości lub opisywanych miejsc z informacjami, co warto w nich zobaczyć – z wstawionymi ciekawostkami. A także atrakcjach dla dzieci i podstawowymi informacjami o komunikacji, noclegach i wyżywieniu. Jednym słowem mnóstwo wartego dowiedzenia się czegoś więcej o tym regionie kraju, zachęcającego do jego głębszego poznawania. Co w okresie, gdy dalekie podróże są niemożliwe, utrudnione, lub ryzykowne ze względów zdrowotnych, szczególnie warte jest polecenia.

    Globtroter Cezary Rudziński; 2021-07-26

  4. Jedzenie emocjonalne i inne podjadania. Jak poprawić swoje relacje z jedzeniem

    „Jedzenie emocjonalne i inne podjadania. Jak poprawić swoje relacje z jedzeniem” to książka inne niż wszystkie dotyczące jedzenia i diety, które do tej pory miałam okazję przeczytać. Inne w pozytywnym znaczeniu tego słowa. Autorki tej pozycji dzielą się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami związanymi z podejściem do odchudzania. Znacie mnie i wiecie, że nie jestem fanką restrykcji ani diety rozumianej jako wieczne ograniczenia, zakazy i ogólne męczennictwo. A społeczeństwo nadal uznaje to za jedyny słuszny przepis na spadek kilogramów. Wspomniana książka ma na celu pokazanie nam, co jest naprawdę ważne w tym procesie. Nie znajdziecie tam gotowego jadłospisu na to, co jeść i ile, żeby było dobrze. Nie ma takiej recepty i cieszę się, że autorki mówią o tym wprost. Wielokrotnie podkreślają rolę samoobserwacji zarówno samopoczucia psychicznego jak i fizycznego. Bo wbrew temu, co mogłoby Wam się wydawać – ja nie promuję zjadania drożdżówek na każdy posiłek w ciągu dnia przez całe życie. To nie o to w tym chodzi i ten temat też jest świetnie ujęty w tej publikacji. Znajdziecie tam sporo wskazówek, które mogą skutecznie pomóc w odchudzaniu, ale nie tylko. Moje ulubione fragmenty to te, w których zwracana jest uwaga, na cel, jaki chcemy osiągnąć. Czy to na pewno chodzi o zrzucenie tych 5 lub 10 kg? Czy to nie jest tak, że chcemy czymś stłumić niezadowolenie ze swojego ciała, ale również z wyborów, które podejmujemy? Komu poleciłabym tę książkę? - osobom, które czują, że nie potrafią „ogarnąć” swojego jedzenia i są bardzo pogubione, słysząc zewsząd sprzeczne komunikaty dotyczące tego, jak powinny jeść - osobom, które wyszły już W PEŁNI z zaburzeń odżywiania i potrzebują zmienić swoje nawyki żywieniowe, a nie chcą znowu wpaść w błędne koło odchudzania

    www.instagram.com/talerz_pelen_akceptacji/ Magdalena Jarząb

  5. Pani Kusząca. Magnolia #2

    Pani kusząca to zakończenie dylogii, na które bardzo czekałam. Nierozważnie przeczytałam pierwszy tom, gdy nie miałam pod ręką zakończenia - jak pewnie się już domyślacie, to był błąd. Czy to zakończenie udźwignęło moje wymagania? Do tego przejdziemy już za chwilę.

    Zacznę od plusu, który zawsze wymieniam przy każdej książce Meghan, a mowa o nienagannym warsztacie. Pod względem technicznym wszystkie jej książki stoją na równym poziomie. Jest super. Idealny balans opisów z dialogami, przy czym dialogi są naturalne. March kreuje tajemniczych i barwnych bohaterów.

    Czy mi czegoś zabrakło? Jako prawdziwa maruda z gigantyczną liczbą przeczytanych książek - nie byłabym sobą, gdybym nie powiedziała, że tak. Ja pewnie dodałabym głównym bohaterom kilka warstw. Wątek kłamstwa, który stanowił cliffhanger pod koniec pierwszej części? Zaskakująco "mały", a Magnolia przeszła z tym do porządku dziennego tak szybko, że sama byłam zdziwiona. Jeśli ma się na koncie więcej książek od Meghan, to nie da się nie zauważyć pewnych schematów, które z jednej strony czasem czytelnika irytują, a z drugiej - stanowią taką strefę komfortu, do której tęskni się po dłuższej przerwie.

    Co natomiast mi się podobało? Akcja, emocje, zgrabnie opisane sceny erotyczne. Tych ostatnich jest zazwyczaj mało, jak to w książkach Meghan zwykle bywa, więc miejcie to na uwadze. To romanse, nie erotyki - z czego jedni się ucieszą, a drugich to zniechęci.

    Pierwszy tom mocno mnie nakręcił i liczyłam na petardę. Nie dostałam do końca tego, co chciałam, jednak nie czuję wielkiego rozczarowania. Pochłonęłam ją na raz i bawiłam się przy tym świetnie. Na pewno oprócz Gabriels Legend to będzie jedna z moich ulubionych historii od tej autorki.

    Kochamy Romanse Fal Dominika

logotypy