Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2021

Pozycja rynkowa

Jesteśmy jednym z najdynamiczniej rozwijających się i największych wydawnictw specjalistycznych w Polsce. Od momentu powstania w 1991 roku specjalizowaliśmy się w literaturze informatycznej ― wydaliśmy ponad 2900 tytułów z tej dziedziny, stając się niekwestionowanym liderem tego sektora rynku książki. Obecnie Helion SA działa w siedmiu segmentach, tworząc dla każdego z nich odrębną markę. Nasza polityka rozwoju polega na zdobywaniu przywództwa marki w poszczególnych sektorach rynku książki i budowaniu społeczności wiernych klientów. Od grudnia 2007 roku w skład Grupy Helion wchodzi Wydawnictwo Bezdroża ― Wydawca wielokrotnie nagradzanych przewodników turystycznych oraz strategiczny partner marki Michelin w Polsce.


Szerokie spektrum tematyczne naszych publikacji obejmuje dziś literaturę informatyczną, biznesową, przewodniki turystyczne, beletrystykę, poradniki psychologiczne oraz podręczniki szkolne.
W sumie to ponad 500 nowych tytułów rocznie.


Udział marek Grupy Helion w rynku wydawniczym:

  • Helion (informatyka) - 85% udziału w rynku!
  • Helion Edukacja (podręczniki szkolne) – 32% udziału w rynku! (lider na rynku podręczników do nauczania przedmiotów informatycznych)
  • Onepress (biznes) - 14% w rynku! (lider bądź wicelider sektora poradników dla biznesu)
  • Bezdroża i Michelin (przewodniki i mapy) - 9% udziału w rynku (III miejsce w sektorze!)
  • Sensus, Septem, Editio – udział trudny do precyzyjnego oszacowania – wiele wydawców wydających po kilka do kilkunastu tytułów rocznie, sektor rozdrobniony, brak liderów.



Wyniki wydawnictwa za ubiegły rok, tak jak przez ostatnich 18 lat działalności, poszybowały w górę. To właśnie dzięki utrzymywaniu tych wzrostowych tendencji Grupa Helion uznawana jest dziś za jedno z najdynamiczniej rozwijających się wydawnictw w Polsce. W ubiegłym roku Grupa Helion zwiększyła swoje przychody ze sprzedaży książek o 2%, osiągając tym samym przychód w wysokości 35,84 mln złotych! Warto podkreślić, że aż 7,06 mln z tej kwoty pochodzi ze sprzedaży we własnych księgarniach internetowych wydawnictwa.


Wyniki te potwierdzają także sukces w realizacji przyjętej strategii marketingowej i sprzedażowej dla marki Bezdroża . Wraz z nabyciem 85% udziałów w tym krakowskim wydawnictwie to właśnie wielkie wejście w sektor przewodników turystycznych stało się jednym z najważniejszych przedsięwzięć Grupy Helion w 2008 roku. I sądząc po liczbach – przedsięwzięciem udanym.


Helion SA od lat konsekwentnie prowadzi politykę rozwoju opartą na ekspansji w nowe sektory rynku książki i budowaniu dla każdego z nich dedykowanej, silnej marki. Obecnie Grupa Helion posiada osiem rozpoznawalnych marek.



logotypy