Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion.pl sp. z o.o.
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2022
Zespół wygrany czy przegrany? W ...

Zespół wygrany czy przegrany? W co grają ludzie w firmach

Autor:   JoAnnaMalinowska-Parzydło

Ocena:
   4.8/6  Opinie  (9)
Stron: 248
Czas nagrania: 8 godz. 20 min. Czyta: Mirosław Haniszewski
Ksiazka drukowana Druk oprawa miękka PdfPDF Audiobook Audiobook w mp3
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
39,90 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 7,98 zł
31,92 zł 39,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 7,98 zł
31,92 zł 39,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
Wysyłamy w 24h + do przechowalni + do przechowalni + do przechowalni

Druk
Książka drukowana
39,90 zł
eBook
Pdf
31,92 zł
39,90 zł
(-20%)
Audiobook w mp3
Audiobook
31,92 zł
39,90 zł
(-20%)

Joanna Malinowska-Parzydło w Onet Rano. #WIEM >> Oglądaj!

MP 129: Zespół wygrany czy przegrany? Rozmawiam z Joanną Malinowską-Parzydło >> Posłuchaj!


Ciemna czy jasna strona zarządzania? Zmień reguły gry!

Marzysz o przełożonym, który zbuduje u Ciebie autorytet i zapyta ludzkim głosem o życie w pracy, a nie tylko o błędy i kejpiaje? Chcesz być wiarygodnym liderem, za którym zespół pójdzie w ogień? Jesteś zmęczony korpopląsami, manipulacjami, brakiem sensu w pracy, nieautentycznością szefa lub członków zespołu? Nie jesteś sam.

Zbyt wiele osób myśli o pracy jak o umieraniu od poniedziałku do piątku w folwarku, Mordorze i na polu walki. Jako szeregowy lider lub pracownik możesz nie mieć wpływu na zarząd, firmę lub tzw. global. Masz za to wpływ na relacje w Twoim zespole, możesz mądrze zakwestionować złe, nieskuteczne zasady i dążyć do zmiany reguł gry.

Zapraszam w podróż po specyficznej mapie zespołowych krain i gier międzyludzkich. Zespół wygrany czy przegrany? W co grają ludzie w firmach wraz ze stanowiącym jego część Atlasem gier (nie tylko) korporacyjnych to książka napisana przez życie, ludzi i firmy. Chciałabym napisać, że wszelkie podobieństwo do osób i sytuacji jest przypadkowe - ale minęłabym się z prawdą. W firmach znajdziemy niejednego Władcę marionetek, Sprzedawcę małp, Biegającego z taczką, znienawidzonego Korpokaprala lub inne opisane w grach mało chwalebne postaci - podczas gdy marzy nam się zespół 4.0 na wzór Tolkienowskiej Drużyny Pierścienia lub plemienia Na'vi z filmu Avatar.

Tak - ludzie, zgodnie ze swoją naturą, grają. W firmowe piekło lub niebo, umieranie lub rozwój. A Ty, jako lider lub członek zespołu, masz wpływ na zasady gry i wybór scenariusza - na to, czy będzie on prowadził ku Jasnej Stronie Zarządzania. Wybierz przyjazną dla siebie krainę w Atlasie gier (nie tylko) korporacyjnych, która gwarantuje pracę w poczuciu sensu i atmosferze zaufania. Ja wybrałam Younicorn!


W swoim zawodowym życiu przeczytałem wiele książek "rozwojowych" i biznesowych. Ta zdecydowanie wyróżnia się na ich tle. Po pierwsze, nie jest przeintelektualizowana - wręcz przeciwnie, daje sam łatwo przyswajalny konkret. Po drugie, opiera się na autentycznych historiach z polskiego biznesu, a nie badaniach tzw. amerykańskich naukowców. Dostajemy w niej śmieszno-straszne opisy tego, co ludzie robią sobie w pracy. Na koniec każdej gry zaś otrzymujemy narzędzia do poprawienia własnej sytuacji: test autodiagnostyczny i przestrzeń na autorefleksję, o której zapominamy w codziennej gonitwie, pośród targetów, KPI i milestone'ów. Autorka, którą jako twórca Mordoru na Domaniewskiej cenię za kierowanie na Jasną Stronę Zarządzania, przedstawia sposoby diagnozowania sytuacji swojej i zespołu oraz wskazuje kroki niezbędne do przejścia z Ciemnej, na Jasną Stronę firmowej Mocy. Jeśli więc szukasz wskazówek, jak wydostać się z zawodowego Mordoru lub innej gry korporacyjnej, w którą grasz, to znajdziesz je w tej książce.

Rafał Ferber, założyciel fanpage'a Mordor na Domaniewskiej i agencji Runaways

  • PODZIĘKOWANIA (7)

CZĘŚĆ I. W CO GRAJĄ LUDZIE W PRACY

  • Rozdział 1. HOMO ACTOR, czyli co wynika z tego, że ludzie grają w pracy i życiu (11)
  • Rozdział 2. STORYTELLING: podróż i bohaterowie, czyli inspiracje do stworzenia "Atlasu gier (nie tylko) korporacyjnych" (33)
  • Rozdział 3. TŁO BIZNESOWE, czyli powody, by rozmawiać dziś o zespołach i ich liderach (39)
  • Rozdział 4. WYGRANA 4.0, czyli jasna strona zarządzania (51)
  • Rozdział 5. PRZEGRANA 0:4, czyli ciemna strona zarządzania (63)
  • Rozdział 6. ZESPÓŁ 4.0 - jego siła, wartość i wpływ (73)

CZĘŚĆ II. ATLAS GIER (NIE TYLKO) KORPORACYJNYCH

  • Mapa krain (84)
  • Gra Folwark (87)
  • Gra Policjanci i złodzieje (101)
  • Gra Władca marionetek (113)
  • Gra Trójkąt dramatyczny (127)
  • Gra Dożywocie (141)
  • Gra Mordor (155)
  • Gra Z taczką czy na taczce (169)
  • Gra Małpi wybieg (181)
  • Gra Transformersi (195)
  • Gra Turkusowy ogród (207)
  • Gra Rząd wartości (219)
  • Gra Społeczność Na'vi (231)
6
(6)
5
(0)
4
(1)
3
(0)
2
(1)
1
(1)

Liczba ocen: 9

Średnia ocena
czytelników

  


    okladka
      Ocena : 6 
    2020-08-23

    oceniona przez: 2020-08-23

    O tym, że ludzie "grają" to już wiemy z uznanych w socjologii prac Berne'a, Goffmana, do których zresztą Autorka się odwołuje. Świat korporacji to wielki teatr życia i ktoś z dobrym zmysłem obserwacji może jak jakiś Malinowski albo Malinowska ;) wśród dzikich opisywać ich dziwne rytuały i zwyczaje. Książka lekka i dowcipna, świetnie zilustrowana i zaprojektowana graficznie. Dla zarządzających może być jednak miejscami bolesna ...
      Ocena : 6 
    2020-08-23

    oceniona przez: Misjabrand.pl, 2020-08-23

    Jedna z lepszych lektur rozwojowych, jakie ostatnio czytałam. Wszystko, co przeczytałam, przeżyłam. Gsybym to przeczytała zanim przeżyłam, byłoby łatwiej przejść przez relacje w pracy. To jest lektura dla każdego pracownika średniego i wyższego szczebla. Po jej przeczytaniu, o wiele łatwiej będzie się żyło z ludźmi w pracy. Same konkrety, zero lifestylu. Dobra inwestycja pieniędzy i czasu.
      Ocena : 6 
    2020-01-09

    potwierdzona zakupem i oceniona przez: Piotr, 2020-01-09

    Świetny audiobook. Tylko dziwnie się słucha lektora w formie żeńskiej :)
      Ocena : 6 
    2019-12-01

    oceniona przez: 2019-12-01

    Ciekawe. Na czasie. Warto.
      Ocena : 6 
    2019-11-18

    oceniona przez: 2019-11-18

    Świetna książka, obrazująca realia wielu organizacji. Ciemne strony zarządzania, opisy prawdziwych przypadków i biorących w tym udział "aktorów" - ku przestrodze, zachęca do refleksji. Polecam! :)
      Ocena : 6 
    2019-11-18

    oceniona przez: Kamila Pępiak - Kowalska, 2019-11-18

    Skuteczne operowanie we współczesnych realiach biznesowych wymaga niezwykle szerokiego wachlarza umiejętności i ogromnej wiedzy, która powinna być stale aktualizowana. Dodatkowym wyzwaniem jest praca z ludźmi, z zespołami, ze współpracownikami, ponieważ niezwykle łatwo jest tą współpracę zepsuć, ze względu na często nieuświadomione gry, które praktykujemy tak w pracy, jak i w życiu. Joanna pięknie, z finezją, ale również i rzeczowo, w oparciu o doświadczenie i realia POLSKIEGO biznesu, obnaża te gry. Co najważniejsze, pokazuje również jak z nich wychodzić, jak w nie wchodzić, jak sobie z nimi radzić. Niestety brak ewakuacji w przypadku gier psychologicznych drugiego stopnia może się skończyć naprawdę źle (dosłowieni, bo mówimy tutaj równiez o kwestiach zdrowia i życia). Jestem wielkim fanem Analizy Transakcyjnej, wielokrotnie swoim klientom polecam prace Ericka Berne, od dzisiaj (książkę przeczytałam w jeden dzień), zanim polecę twórcę AT, to najpierw skieruję ludzi pracy do Asi, po "Zespół wygrany czy przegrany". Sama z czystą przyjemnością również skorzystam z rad i wskazówek zawartych w książce.
      Ocena : 4 
    2021-10-19

    potwierdzona zakupem i oceniona przez: 2021-10-19

    Kupiłem ją dwa lata temu, cierpliwie czekała na swoją kolej. Książka dobrze opisuje, dlaczego niektóre zespoły są dysfunkcyjne, a inne działają dobrze. Za budowanie określonej sytuacji odpowiedzialny jest lider jak i pozostali pracownicy. Interakcje - w jakie wchodzą - autorka nazywa grami i odgrywanymi rolami. Sceną jest firma. Nawiązuje tym do analizy tranzakcyjnej, która motywacje ludzi tłumaczy przez wymianę dobrych i złych doświadczeń, emocji. Tak jak małe dziecko potrzebuje uwagi do rozwoju, tak i dorośli jej szukają, choć przybiera pośrednie formy. Z tego powodu dorośli ze sobą "grają w teatr". Wybierają ulubione dla siebie role i w trakcie życia się w nich doskonalą. Poszczególne gry przedstawione są jako krainy na mapie fantazyjnego świata. Mapa jest podzielona na jasną i mroczną stronę. Firmy, w których ludzie kwitną to np.: Turkusowy ogród (zaangażowanie, zaufanie, autonomia), Transformersi (firma podczas dobrej transformacji), Rząd wartości (budowanie wspólnych wartości w zespole). Zło kryje się w: Folwarku (gdzie plantator pejczem pogania niewolników), Władcy marionetek (gdzie lider manipuluje całym zespołem), Policjantach i złodziejach (gdzie właściciel firmy pojejrzewa wszystkich o wszystko) i w innych. Pracowałem już w wielu firmach i niestety wiele z tych negatywnych gier było w nich obecnych. Często motywowało mnie to zmiany pracy. Dzięki tej książce lepiej rozumiem mechanizmy budujące patologiczną kulturę firmy. Lepiej mogę też ocenić wysiłki w budowaniu tej dobrej. Wprowadzenie oceny pracownika, na podstawie wartości firmy zapisanych na jakimś dokumencie, wydawało mi się sztuczne. Teraz wiem, że koledzy chcieli dobrze, ale nie do końca potrafili to wprowadzić. Książka skłania też do autorefleksji. Czy na pewno wybieram świadomie role, w które wchodzę? Co mogę poprawić, aby moje miejsce pracy było tym idealnym? Kolejnym atutem książki jest pokazanie na czym polega dobre liderstwo. Minusem jest udziwniona strona edytorska. Podczas swojej lektury mam zwyczaj podkreślania, zaznaczania przerabianej treści, a tutaj ktoś zrobił to za mnie! Sytuację ratują świetne ilustracje, które dobrze oddają charakter każdej z krain.
      Ocena : 2 
    2020-07-31

    potwierdzona zakupem i oceniona przez: 2020-07-31

    Mnie się bardzo źle czytało tą książkę. Przeszkadzał mi protekcjonalna narracja. To, jakby autorka dała organizacjom i menadżerom wykład na piśmie.
      Ocena : 1 
    2020-06-16

    oceniona przez: 2020-06-16

    Książka bardzo dobrze opracowana graficznie i tyle. 248 stron frazesów oraz opisów ekstremalnych zachowań, które absolutnie nie stały się dla mnie inspiracją do jeszcze lepszego rozwoju zespołu :(
    logotypy