Facebook

Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2019
Zapytaj szefa. Jak się dogadać w...

Zapytaj szefa. Jak się dogadać w trudnych sytuacjach z przełożonym, podwładnymi i kolegami z działu

Autor:  

Stron: 264
Czas nagrania: 8 godz. 50 min. Czyta: Marcin Fugiel
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi Audiobook Audiobook w mp3
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
39,90 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 7,98 zł
31,92 zł 39,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 7,98 zł
31,92 zł 39,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
39,90 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
31,92 zł
39,90 zł
Audiobook w mp3
Audiobook
31,92 zł
39,90 zł

Jedną z podstawowych umiejętności w miejscu pracy jest komunikowanie się. Okazuje się, że podwładni unikają trudnych, choć ważnych rozmów tylko dlatego, że nie wiedzą, jak się do nich zabrać! I wcale nie chodzi wyłącznie o prośbę o podwyżkę czy dopasowanie się do nowych wymagań - nader często problemem są takie sprawy jak obecność (lub jej brak) w mediach społecznościowych, uczulające perfumy koleżanki czy nie do końca trafione żarty starszego kolegi. W konsekwencji rośnie liczba osób, które w pracy czują się fatalnie. Są sfrustrowane, zranione, wyczerpane - ale o tym nie mówią, bo nie potrafią. Irytacja rośnie, a problemy pozostają nierozwiązane.

Ta książka powstała na bazie doświadczeń w rozwiązywaniu problemów z interakcjami w miejscu pracy, zgłaszanych przez przeróżnych ludzi. Jest napisana z perspektywy doświadczonego kierownika zespołu. Podpowie Ci, jak się zachować w wielu niezręcznych sytuacjach, które mogą zdarzyć się każdemu: wysłałeś do niewłaściwych osób kontrowersyjny e-mail, nie dotrzymałeś ważnego terminu, kolega traktuje Cię jak asystenta, ktoś przywłaszczył Twój świetny pomysł. Dowiesz się, jak obronną ręką wyjść z różnych niemiłych sytuacji, niezależnie od tego, czy dotyczą kontaktów z szefem, podwładnymi lub ze współpracownikami z działu. Interesujące ujęcie tematu i spora dawka humoru sprawiają, że to nadzwyczaj przyjemna lektura - do tego pożyteczna i niezwykle inspirująca!

Jak prowadzić trudne rozmowy, gdy:

  • masz problem moralny z wykonaniem polecenia
  • nie chcesz się zgodzić na nowe obowiązki lub pragniesz otrzymywać więcej ciekawszych zadań
  • musisz odpowiadać na zbyt dociekliwe lub niegrzeczne pytania
  • podwładny stale kwestionuje Twoją władzę
  • musisz zwolnić podwładnego albo chcesz opuścić swoje dotychczasowe miejsce zatrudnienia
  • chcesz podczas rekrutacji wynegocjować dla siebie kilka nieoczywistych przywilejów

W życiu zawodowym o przetrwaniu decyduje umiejętność komunikacji!

 

Wstęp 7

 

Rozdział 1. Rozmowy z przełożonym 13

Rozdział 2. Rozmowy ze współpracownikami 93

Rozdział 3. Rozmowy z Tobą w roli szefa 157

Rozdział 4. Rozmowy o pracę 225

Wnioski 261

Najczęściej kupowane razem:

Zapytaj szefa. Jak się dogadać w trudnych sytuacjach z przełożonym, podwładnymi i kolegami z działu plus Mam kocioł w pracy. Odrzuć chaos i niepokój - osiągnij sukces plus Metoda Lean Enterprise. W poszukiwaniu innowacji
Cena zestawu: 109,47 zł 128,80 zł
Oszczędzasz: 19,33 zł ( 15% )
Dodaj do koszyka
check Zapytaj szefa. Jak się dogadać w trudnych sytuacjach z przełożonym, podwładnymi i kolegami z działu

Najczęściej kupowane razem ebooki:

Zapytaj szefa. Jak się dogadać w trudnych sytuacjach z przełożonym, podwładnymi i kolegami z działu plus Mam kocioł w pracy. Odrzuć chaos i niepokój - osiągnij sukces plus Metoda Lean Enterprise. W poszukiwaniu innowacji
Cena zestawu: 109,47 zł 128,80 zł
Oszczędzasz: 19,33 zł ( 15% )
Dodaj do koszyka
check Zapytaj szefa. Jak się dogadać w trudnych sytuacjach z przełożonym, podwładnymi i kolegami z działu

Najczęściej kupowane razem audiobooki:

Zapytaj szefa. Jak się dogadać w trudnych sytuacjach z przełożonym, podwładnymi i kolegami z działu plus Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking plus Mam kocioł w pracy. Odrzuć chaos i niepokój - osiągnij sukces
Cena zestawu: 117,97 zł 138,80 zł
Oszczędzasz: 20,83 zł ( 15% )
Dodaj do koszyka
check Zapytaj szefa. Jak się dogadać w trudnych sytuacjach z przełożonym, podwładnymi i kolegami z działu

Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:

Debugging Teams. Przez współpracę do lepszej pr...
Brian W. Fitzpatrick, Ben Collins-Sussman
Cena: 39,90 zł
Będę pisarzem
Dorothea Brande
Cena: 27,70 zł
Przygoda z elektroniką
Paweł Borkowski
Cena: 69,00 zł
Stoicyzm na każdy dzień roku. 366 medytacji na ...
Ryan Holiday, Stephen Hanselman
Cena: 39,90 zł
Zarządzaj swoim czasem. Jak skupiać się na tym,...
Jake Knapp, John Zeratsky
Cena: 44,90 zł
Mam kocioł w pracy. Odrzuć chaos i niepokój - o...
Jason Fried, David Heinemeier Hansson
Cena: 39,90 zł

Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:

Pośród róż Kwiaty Edenu #3
Myra Johnson
Cena: 28,76 zł
Nauki Przyrodnicze nr 2 (8)/2015
Aleksandra Żurek, Ewa Kołodziej, Maciej Frant, Magdalena Gos, Arkadiusz Czerwonka, Robert Latosie...
Cena: 0,00 zł

Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:

Trzymaj się, Mańka!
Małgorzata Kalicińska
Cena: 25,88 zł
Pieprz uczucia. Jak rozwiązywać nierozwiązywaln...
Michael Bennett, Sarah Bennett
Cena: 31,92 zł
Lean dla bystrzaków. Wydanie II
Natalie J. Sayer, Bruce Williams
Cena: 39,92 zł
Zdecydowaną część dorosłego życia poświęcamy pracy zawodowej. Oddając lwią część życia pracy, niekiedy kierujemy się jedynie pobudkami finansowymi, a czasem (i to jest najlepsza sytuacja) aktywność zawodowa jest naszą pasją. Jednakże, w trakcie wykonywania obowiązków służbowych mamy najczęściej do czynienia z innymi ludźmi: przełożonymi, współpracownikami czy naszymi podwładnymi. Przebywanie z tak dużą liczbą osób jest dość często przyczyną sytuacji, z których nie wiemy jak uprzejmie, acz czasem stanowczo, wybrnąć. Czy nikt z nas nie miał do czynienia z szefem, który wymagał odpisywania na e-maile i odbierania telefonów wieczorami oraz w weekendy? Czy nie zastanawialiście się, drodzy Czytelnicy, jak dać do zrozumienia przełożonemu, że termin wykonania zadania jest nierealny, bądź jesteście przeciążeni liczbą projektów? A jak na takie zdanie zareagować w sytuacji, kiedy to Wy jesteście szefami i słyszycie od swoich podwładnych o nadmiarze ich obowiązków, a Wasze zdanie na ten temat jest odmienne? A jak zakomunikować współpracownikowi, który podczas godzin pracy odbywa prywatne rozmowy telefoniczne, że utrudnia Wam koncentrację? No właśnie jak to zakomunikować? Co powiedzieć? Odpowiedzi na te pytanie jak i wiele innych znajdziecie Państwo w książce autorstwa Alison Green „Zapytaj Szefa. Jak się dogadać w trudnych sytuacjach z przełożonymi, podwładnymi i kolegami z działu”. Alison Green posiada wieloletnie doświadczenie jako kierownik zespołu oraz jest twórcą bloga Ask a Manager, gdzie jak sama wspomina, dziennie odbierała około 60 e-maili od osób proszących o porady jak skutecznie komunikować się w miejscu pracy. Otrzymywanie tak ogromnej liczby wiadomości z prośbą o rozwiązanie, niekiedy trudnych i zdumiewających, sytuacji występujących pomiędzy współpracownikami, czy szefem i przełożonymi skłoniło ją do napisania wspomnianej książki, która to z założenia ma pomóc Nam (pracownikom i pracodawcom) w skutecznej komunikacji, gdyż jak sama pisze: „Często bowiem trzeba tylko tyle – rozmowy. Jednakże ludzie nie decydują się na nią, bo nie mają zielonego pojęcia, co i jak powiedzieć” Książka „Zapytaj szefa…” składa się, oprócz wstępu i wniosków zawierających krótkie podsumowanie najważniejsze zasady skutecznej komunikacji, z czterech rozdziałów. Każdy z nich jest poświęcony konkretnym relacjom interpersonalnym oraz trudnościom, z którymi możemy mieć do czynienia w trakcie: rozmowy z przełożonymi i współpracownikami, rozmowy kwalifikacyjnej, czy w sytuacji kiedy to Wy, drodzy czytelnicy, pełnicie rolę szefa i musicie nabyć umiejętność życzliwego i konkretnego porozumiewania się z podwładnymi. Oprócz przytoczonych, niekiedy prozaicznych (nie zapraszacie współpracowników na swój ślub, czy chcecie się wycofać ze spotkania towarzyskiego po pracy), a niekiedy zupełnie dziwacznych (podczas wyjazdu służbowego musieliście spać w jednym łóżku ze współpracownikiem czy jak zareagować, gdy współpracownik pisze o Was złośliwie na swoim blogu), sytuacji z którymi możemy się zetknąć w pracy, Alison Green przedstawia sposoby komunikacji umożliwiające ich skuteczne i bezbolesne rozwiązywanie, a także przykładowe wypowiedzi, które to możemy wykorzystać w danej sytuacji. Rezultatem lektury owej książki jest nie tylko nabycie umiejętności efektywnego porozumiewania się w miejscu pracy, ale także odwagi do rozpoczynania trudnych rozmów i przekonania, iż: „powinieneś inicjować rozmowy, kiedy coś Ci przeszkadza albo kiedy wierzysz, że można z czymś sobie poradzić inaczej. Rozpoczynanie rozmów na trudne czy delikatne tematy nie musi się przekładać na alienowanie czy na wprowadzanie napięcia do relacji z innymi ludźmi. Wszak można mówić wprost, ale nie być przy tym niegrzecznym; można być asertywnym, ale nie być przy tym niemiłym.” Mimo, że tej książki nie czyta się z wypiekami na twarzy, nie pochłania się jej w ciągu kilku dni, to warto przejrzeć ją czytając poszczególne rozdziały, które nas interesują. Nie polecam czytania książki na raz. Ja ją tak przeczytałam i czasami czułam się nią delikatnie znudzona. Aczkolwiek, pamiętajcie, że było to głównie spowodowane tym, że dana sytuacja mnie nie dotyczyła, ja się w niej nigdy nie znalazłam. Natomiast w przypadkach, z którymi miałam styczność czytałam ją z wielkim zaangażowaniem i myślałam „Woow! Tak można?! Jakie to proste. Ja bym pewnie nigdy nie sformułowała tak grzecznej, a zarazem bardzo konkretnej wypowiedzi skierowanej do mojego przełożonego.” Podsumowując, książka skierowana jest, przede wszystkim, do pracowników, pracodawców i współpracowników, ale zasady komunikacji zawarte w książce oraz cenne wskazówki Autorki są tak uniwersalne, że można je zastosować w każdej innej dziedzinie życia.

moznaprzeczytac.pl Marta

    pokaż wszystkie
    logotypy