Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion.pl sp. z o.o.
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2022
Sztuka »
User Friendly. Jak niewidoczne z...

User Friendly. Jak niewidoczne zasady projektowania zmieniają nasze życie, pracę i rozrywkę

Autorzy:   ,

Stron: 416
Ksiazka drukowana Druk oprawa twarda 2w1 w pakiecie: ePubePub MobiMobi
Wydawca: Karakter
Wydawca: Karakter
Cena:
79,00 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 10,10 zł
34,90 zł 45,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
Wysyłamy w 24h + do przechowalni + do przechowalni

Druk
Książka drukowana
79,00 zł
eBook
ePub Mobi
34,90 zł
45,00 zł

Bez względu na to, czy mówimy o smartfonach, szczoteczkach do zębów czy autonomicznych samochodach, projektowanie wymaga szacunku dla oczekiwań użytkowników i zrozumienia niuansów ich życia. Najważniejsze jednak wydaje się odrzucenie przekonania o ludzkiej doskonałości.

Historia dizajnu zorientowanego na użytkownika obfituje w fascynujące opowieści i nieoczekiwane zwroty akcji. Autorzy książki opowiadają o wpływie, jaki na wzornictwo wywarły globalne kryzysy, wojny światowe i awarię pewnej elektrowni jądrowej. Pokazują, jak projektowanie dla osób ze specjalnymi potrzebami utorowało drogę wynalazkom, bez których nikt z nas nie wyobraża już sobie życia. Sporo też piszą o tajnikach projektowania najnowszych technologii – od pojazdów autonomicznych, poprzez media społecznościowe, po sztuczną inteligencję. Analizują nasze oczekiwania wobec urządzeń oraz sposób, w jaki nawiązujemy z nimi relacje.

Jak przyznają autorzy, ich zamiarem jest nie tylko nakreślenie najnowszej historii dizajnu, ale przede wszystkim wyposażenie czytelników i czytelniczek w narzędzia niezbędne do krytycznego spojrzenia na wszechobecne dziś w naszym życiu projektowanie doświadczeń użytkownika. Nie uciekają więc od pytań o rzeczywiste skutki innowacji wprowadzanych przez cyfrowych gigantów ani o to, dlaczego kolejnym krokiem na ścieżce rozwoju technologii nie będzie wynalezienie nowego modelu telefonu czy aplikacji, lecz – nowej metafory.

Książkę uzupełnia krótki opis procesu projektowania zorientowanego na użytkownika oraz lista kamieni milowych w historii projektowania – od fotela Ludwika XV po przepisy o RODO. 

  • Spis treści
  • Wstęp. Cyfrowe imperium przyjazne użytkownikowi
  • Część 1. Łatwe w obsłudze
  • 1. Zamęt
  • 2. Branża
  • 3. Błąd
  • 4. Zaufanie
  • 5. Metafora
  • Część 2. Łatwe do pożądania
  • 6. Empatia
  • 7. Człowieczeństwo
  • 8. Personalizacja
  • 9. Groźba
  • 10. Obietnica
  • Posłowie. Świat widziany przez pryzmat dizajnu przyjaznego użytkownikowi
  • Załącznik. Krótka historia dizajnu przyjaznego użytkownikowi
  • Podziękowania
  • Przypisy
  • Bibliografia
  • Indeks
  • Strona redakcyjna
logotypy