Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2017
Szefologika, czyli logika szefow...

Szefologika, czyli logika szefowania

Autorzy: ,

Ocena:
   4.6/6  Opinie  (5)
Stron: 240
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
49,00 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 9,80 zł
39,20 zł 49,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
49,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
39,20 zł
49,00 zł

Uniwersalnie o zarządzaniu

Weź grupę ludzi, powiedz im, że od dziś Ty jesteś ich szefem, a oni Twoimi podwładnymi, i spróbujcie razem: zrealizować projekt biznesowy/napaść na bank/zdobyć wrogi skład broni/wejść na najwyższą górę świata.
Niepotrzebne skreśl i zostaw tylko ten cel, który naprawdę Ci przyświeca. Niezależnie od tego, co skreślisz, jedno zostanie na pewno — konieczność dowodzenia grupą ludzi po to, by razem osiągnąć pożądany efekt. To nie wszystko. Zostaną jeszcze pewne nienaruszalne, uniwersalne zasady, które obowiązują każdego szefa, generała, prezesa, herszta bandy rozbójników. Bez ich poznania, zrozumienia i zastosowania nie będziesz prawdziwym przywódcą, a Twoi podwładni prędzej czy później zaczną się zastanawiać, dlaczego to właśnie Ty im szefujesz.
W książce Szefologika autorzy piszą o konieczności zaznaczania swojego przywództwa, o sięganiu po władzę zamiast czekania, aż przyjdzie sama, o podejmowaniu nadzwyczajnych działań w sytuacji kryzysowej. O rozsądnym ryzykowaniu i pochwale pośpiechu. O „rodzicach” porażki i marce, o którą dbają nawet terroryści. O poznawaniu wroga i przeobrażaniu się z podwładnego w lidera. O wartościach, które obowiązują w każdych okolicznościach, o specjalizacji, dzięki której podwładni przestają zazdrościć szefowi awansu (bo czasem zarabiają lepiej od niego), oraz o konieczności ciągłego „update’owania” siebie samego i swojej instytucji do nowej, ulepszonej wersji.


ROMAN POLKO — jako lider sprawdzał się od chwili, gdy w szkole oficerskiej został dowódcą dziesięcioosobowej drużyny podchorążych. Weryfikował się w boju (b. Jugosławia, Kosowo, Irak, Afganistan) i strukturach sztabowo-administracyjnych (stołeczny ratusz, MSWiA, Biuro Bezpieczeństwa Narodowego) w Polsce i poza jej granicami, podczas szkoleń w najlepszych armiach świata. Dwukrotnie dowodził elitarną jednostką specjalną GROM. Z żołnierzami tej jednostki nie tylko zdobywał platformy wiertnicze na wodach Zatoki Perskiej, ale również skoczył na spadochronie z wysokości 10 tys. metrów. W wojskowej hierarchii doszedł do stopnia generała dywizji. Obronił rozprawę doktorską na temat zarządzania i dowodzenia jednostkami specjalnymi. Od dziesięciu lat biega maratony, których ma już na koncie ponad 30.

PAULINA POLKO – była dziennikarzem, urzędnikiem i analitykiem w Kancelarii Prezydenta RP i BBN, ale to przywództwo w różnych systemach, okolicznościach i instytucjach jest tym, co od lat pasjonuje ją prywatnie i zawodowo. Analizuje leadership, od polityków, poprzez biznesmanów, aż do liderów organizacji terrorystycznych, i wciąż ze zdumieniem odkrywa, jak wiele mają oni ze sobą wspólnego. W swojej rozprawie doktorskiej opisała przywódczy fenomen Silvio Berlusconiego. Na co dzień pracuje jako adiunkt w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej.


Patroni wydania:

SZEFOLOGIKA, CZYLI LOGIKA SZEFOWANIA (5)
 

Twierdzenie pierwsze:

JEŚLI LIDERA NIE WIDAĆ, TO WIDAĆ GO NIE MA (7)
 

Twierdzenie drugie:

ALBO MA SIĘ WŁADZĘ, ALBO PIASTUJE SIĘ STANOWISKO (31)
 

Twierdzenie trzecie:

W KRYZYSIE SPRAWDZA SIĘ WSZYSTKO, CO POZWALA GO OPANOWAĆ (49)
 

Twierdzenie czwarte:

JAK SIĘ MA APETYT NA SUKCES, TO TRZEBA SIĘ WYCHYLIĆ (67)
 

Twierdzenie piąte:

ALBO PODEJMIESZ SZYBKO DECYZJĘ, ALBO DOGONIĄ CIĘ WĄTPLIWOŚCI (83)
 

Twierdzenie szóste:

W WALCE O WSZYSTKO NIE MA NAGRÓD ZA DRUGIE MIEJSCE (103)
 

Twierdzenie siódme:

NAWET TERRORYŚCI MUSZĄ DBAĆ O MARKĘ I REPUTACJĘ (121)
 

Twierdzenie ósme:

NAJGROŹNIEJSZY JEST TEN PRZECIWNIK, KTÓREGO SIĘ NIKT NIE BOI (139)
 

Twierdzenie dziewiąte:

PRZED OBLICZEM PRZEŁOŻONEGO NIE UDAWAJ, ŻE JESTEŚ JEGO KLONEM (159)
 

Twierdzenie dziesiąte:

NIE CHWAL SIĘ WARTOŚCIAMI, KTÓRYCH NAPRAWDĘ NIE WYZNAJESZ (179)
 

Twierdzenie jedenaste:

LEPIEJ NIŻ GENERALNIE MYŚLEĆ KAPITALNIE (199)
 

Twierdzenie dwunaste:

KTO NIE AKTUALIZUJE, TEN GINIE (217)
 

O AUTORACH (239)

Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:

Mistrz podrywu. Sztuka uwodzenia słowami
Marcin "Adept" Szabelski
Cena: 39,90 zł
Calder. Narodziny odwagi
Mia Sheridan
Cena: 39,90 zł

Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:

Nie zmienił się tylko blond
Agata Przybyłek
Cena: 13,14 zł
6
(1)
5
(2)
4
(1)
3
(1)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 5

Średnia ocena
czytelników

  


    okladka
      Ocena : 6 

    Strzał w dziesiątkę, równie celny jak portfolio Pana Polko. Must read!
      Ocena : 5 

    Bardzo ciekawa pozycja, opisane są doświadczenia z wojska, ale nie tylko, wskazane są czasem drobiazgi, które zaważają na tym, że ktoś się nadaje, lub nie nadaje na lidera.
      Ocena : 5 

    Bardzo dobra książka, która może być przydatna w zarządzaniu zespołem. Podaje kilka przykładów, które pomogły poprawić relacje w zespole i podnieść wydajność. Nie jest to jednak "podręcznik", nie sądzę też aby autorzy mieli takie zamierzenie. Forma wywiadu powoduje, że czyta się tą książkę z przyjemnością. Jedyny minus to widoczne preferencje polityczne autorów. Np. krytyka prezydenta Barracka Obamy za brak interwencji w Syrii (bez próby refleksji dlaczego), a następnie pochwała dla Prezydenta USA (bez wspominania, że to był... Obama) za autoryzację operacji usunięcia Bin Ladena. Takich przykładów jest więcej. Nie uważam, że czynią je książkę bardziej kontrowersyjną, jeśli już to prędzej obniżają jej niekwestionowany walor merytoryczny. Dlatego też 5.
      Ocena : 4 

    Ciekawa pozycja
      Ocena : 3 

    Przyzwoita książka. Kilka ciekawych informacji da się z niej wycisnąć, jednak zbyt dużo w niej opowieści o wojsku i armii. Według mnie to fajna pozycja do poduszki, dla rozrywki. Jednak nie nazwał bym jej poradnikiem dla współczesnych biznesmenów. Widać, że autor jest dobrym wojskowym, ale o prowadzeniu własnego interesu nie ma zbyt dużego pojęcia.
    logotypy