Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion.pl sp. z o.o.
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2022
Szachy w godzinę. Podręcznik dla...

Szachy w godzinę. Podręcznik dla początkujących. Wydanie II

Autor:   Michał Kanarkiewicz

Ocena:
   6.0/6  Opinie  (2)
Stron: 136
Ksiazka drukowana Druk oprawa miękka 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Septem
Wydawca: Septem
Cena:
44,90 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 8,98 zł
35,92 zł 44,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
Wysyłamy w 24h + do przechowalni + do przechowalni

Druk
Książka drukowana
44,90 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
35,92 zł
44,90 zł
(-20%)

Królewska gra na Twoim stole

Szachy bardzo często bywały rozrywką królów. Nic dziwnego! To gra dla tych, którzy lubią używać mózgu. Szachy uczą logicznego myślenia, planowania strategii, sposobów na zmylenie przeciwnika. Szlifują cierpliwość i pozwalają się nauczyć pięknie wygrywać i godnie przyjmować porażki. Dlatego szachowe umiejętności przydają się nie tylko podczas rozgrywek. Mistrz szachowy wie, że życie bywa dokładnie takie jak szachy - i kiedy planuje karierę, pracuje nad projektem lub podejmuje ważne decyzje, potrafi myśleć na kilka ruchów do przodu. To daje mu ogromną przewagę i dlatego najczęściej wyprzedza innych.

Ten podręcznik będzie dla Ciebie idealnym pierwszym przewodnikiem po świecie szachów, niezależnie od tego, czy zamierzasz zostać prawdziwym graczem, czy graniem chcesz tylko uprzyjemnić sobie i Twoim bliskim długie wieczory. Dowiesz się z niego między innymi, jakie funkcje pełnią na planszy poszczególne figury. Nauczysz się dobrze rozpoczynać grę. Poznasz najważniejsze pojęcia szachowe, takie jak pat, roszada, bicie w przelocie, szach i mat. Przekonasz się, jakie pułapki czekają na początkujących graczy, i opanujesz sprytne sposoby na ich unikanie. Słowem - ćwicząc z tym podręcznikiem, opanujesz podstawy szachów i zdobędziesz bazę potrzebną do dalszej, samodzielnej nauki.

PODZIĘKOWANIA

WSTĘP

JAK CZYTAĆ TĘ KSIĄŻKĘ?

CZĘŚĆ I - DLACZEGO SZACHY SĄ TAK UNIWERSALNE?

  • 5 MITÓW O GRZE W SZACHY
  • DLACZEGO SZACHY?
  • CZEGO UCZĄ SZACHY?
  • 10 PYTAŃ O SZACHY
    • CZY MOJE DZIECKO NADAJE SIĘ DO GRY W SZACHY?
    • CZY DLA MNIE, OSOBY DOROSŁEJ, NIE JEST ZA PÓŹNO NA NAUKĘ GRY W SZACHY?
    • CZY SĄ JAKIEŚ TWARDE DOWODY NA SKUTECZNOŚĆ SZACHÓW W ROZWOJU KOMPETENCJI INNYCH NIŻ UMIEJĘTNOŚĆ SAMEJ GRY?
    • SZACHY SĄ GRĄ O SUMIE ZEROWEJ, WIĘC ŁATWO O PRZEGRANĄ - CZY TO NIE JEST ZBYT DUŻE BRZEMIĘ?
    • CZY SZACHY SPRAWDZAJĄ SIĘ W ERZE KOMPUTERYZACJI?
    • CZY SZACHY TO GRA RODZINNA?
    • JAK PRZEKONAĆ DZIECKO DO NAUKI GRY W SZACHY?
    • JAKIE SĄ SPOSOBY, ŻEBY SAMEMU ZMOTYWOWAĆ SIĘ DO GRANIA?
    • JAK UCZYĆ DZIECKO GRY W SZACHY?
    • CZY PODCZAS GRY W SZACHY MOŻLIWE JEST NAWIĄZANIE RELACJI?
    • BARDZO WAŻNY POWÓD DO GRY W SZACHY - ALEX
    • BARDZO WAŻNY POWÓD DO GRY W SZACHY - WIKTOR
  • PODSUMOWANIE CZĘŚCI I

CZĘŚĆ II - NAUKA GRY W SZACHY

  • BIERKI, FIGURY I NIEWARCABY!
    • BIERKI A FIGURY SZACHOWE
    • CZY TO JEST PIONEK, CZY TO JEST. FIGURA?
    • SZACHY TO NIE SĄ WARCABY!
  • NAWIGACJA SZACHOWA
    • Zadanie nr 1: Co to za pole? Przyporządkuj numerom nazwy pól
    • Zadanie nr 2: Zamaluj podane pola
    • PRZEKĄTNE SZACHOWNICY
  • PIONEK
    • BICIE PIONKIEM
    • Zadanie nr 3: Na które pola mogą ruszyć się białe pionki? Na których polach mogą zbić białe pionki?
    • GRA PIONKÓW
    • Zadanie nr 4: Co to za pola? (wyróżnione czarnym obwodem)
    • Zadanie nr 5: Co to za pola? (wyróżnione czarnym obwodem)
    • Zadanie nr 6: Co to za pola? (wyróżnione czarnym obwodem)
  • WIEŻA
  • Zadanie nr 7: Na które pola może ruszyć się wieża?
  • CHWILA DLA STRATEGA
    • CHWILA DLA STRATEGA NR 1
  • GONIEC, HETMAN
    • GONIEC
    • Zadanie nr 8: Na które pola może ruszyć się goniec?
    • CHWILA DLA STRATEGA NR 2
    • HETMAN
    • Zadanie nr 9: Na które pola może ruszyć się hetman?
    • CHWILA DLA STRATEGA NR 3
    • GRA PIONKÓW Z WIEŻAMI, GOŃCAMI I HETMANAMI
    • Zadanie nr 10: Na które pola może ruszyć się figura?
    • Zadanie nr 11: Na które pola może ruszyć się figura?
    • Zadanie nr 12: Na które pola może ruszyć się figura?
  • SKOCZEK
    • Zadanie nr 13: Na które pola może ruszyć się skoczek?
    • CHWILA DLA STRATEGA NR 4
    • GRA BEZ JEDNEJ FIGURY
  • KRÓL
    • Zadanie nr 14: Na które pola może ruszyć się król?
    • CHWILA DLA STRATEGA NR 5
    • Zadanie nr 15: Na które pola może ruszyć się figura?
    • Zadanie nr 16: Na które pola może ruszyć się figura?
    • Zadanie nr 17: Na które pola może ruszyć się figura?
  • SZACH, MAT I PAT
    • SZACH KRÓLOWI
    • Zadanie nr 18: Na które pola należy ruszyć się białą wieżą, aby dać szacha czarnemu królowi?
    • SZACH-MAT
    • Zadanie nr 19: Na które pole należy ruszyć się białą wieżą, aby dać mata czarnemu królowi?
    • PAT
    • Zadanie nr 20: Na które pole należy ruszyć się białą wieżą, aby dać pata czarnemu królowi?
    • Zadanie nr 21: Na które pola należy ruszyć się białą wieżą, aby dać szacha czarnemu królowi?
    • Zadanie nr 22: Na które pole należy ruszyć się białą wieżą, aby dać mata czarnemu królowi?
    • Zadanie nr 23: Na które pole należy ruszyć się białą wieżą, aby dać pata czarnemu królowi?
  • CO WARTO WIEDZIEĆ PRZED PIERWSZĄ PARTIĄ SZACHÓW?
  • RÓŻNE ZAGRANIA SZACHOWE
    • ROSZADA
    • Zadanie nr 24: Jaką roszadę można wykonać czarnymi?
    • BICIE W PRZELOCIE
    • Zadanie nr 25: Jak zrobić bicie w przelocie na załączonym diagramie, gdy wiemy, że ostatni ruch czarnych to h7-h5?
    • PROMOCJA PIONKA
  • 3 NAJCZĘSTSZE PUŁAPKI NA POCZĄTKU PARTII SZACHÓW
    • NAJSZYBSZY MAT NA ŚWIECIE
    • MAT SZEWCZYKA - WERSJA A, Z HETMANEM NA H5
    • MAT SZEWCZYKA - WERSJA B, Z HETMANEM NA F3
  • PODSUMOWANIE CZĘŚCI II

JESZCZE JEDEN BARDZO WAŻNY POWÓD DO GRY W SZACHY - MICHAŁ

ZAKOŃCZENIE

SŁOWNICZEK POJĘĆ SZACHOWYCH

ROZWIĄZANIA ZADAŃ

  • ROZWIĄZANIA ZADAŃ Z CHWIL DLA STRATEGA
6
(2)
5
(0)
4
(0)
3
(0)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 2

Średnia ocena
czytelników

  


    okladka
      Ocena : 6 
    2022-09-30

    oceniona przez: 2022-09-30

    Szachy w godzinę to poradnik dla początkujących. Nawet, jeśli ktoś nigdy nie miał z styczności z królewską grą, ba, nawet, jeśli nie widział na oczy szachownicy ogarnie temat. Podstawy są wyłożone naprawdę zrozumiale, a ćwiczenia pomagają te fundamenty przećwiczyć. Na plus oceniam zaangażowanie autora w temat. W każdym akapicie widać, jak bardzo kocha szachy i jak bardzo zależy mu na tym, aby jak najwięcej ludzi tą pasją zarazić. Kiedy patrzę na tę krótką książkę, jednocześnie wiedząc, jak wiele pracy wkładają szachowi arcymistrzowie, nachodzi mnie refleksja. Otóż na tym chyba polega magia szachów: ta gra jest banalnie prosta w założeniu, a jednocześnie zawiera tyle możliwości, że zapewnia rozrywkę i wyzwanie na lata.
      Ocena : 6 
    2022-09-16

    oceniona przez: marta, 2022-09-16

    Czy można nauczyć się w godzinę gry w szachy ? Czego uczą szachy? I dlaczego warto w nie grac? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w książce "Szachy w godzinę" autor:Kanarkiewicz Michał wydawnictwo: Helion Szachy to niewątpliwie jedna z najbardziej znanych strategicznych rozrywek. Dlaczego ? Autor w wyjątkowy sposób wprowadza nas w tajniki świata szachów. Książka jest idealna dla osób początkujących, zawiera szczegółowe wyjaśnienia dotyczące nazewnictwa i funkcji fugur. Co zwróciło moją szczególną uwagę ? Autor tłumacząc zalety szachów na pierwszym miejcu umieścił podpunkt, że uczą one przegrywania, co jest niezwyle bezpośrednie ale i bardzo prawdziwe. Ksiażkę czyta się bardzo przyjemnie, napisana jest przystępnym i prostym językiem. Chcesz wiedzieć co oznacza szach - mat ? Zastanawiasz się czy w erze komputerowej gra w szachy jest nadal popularna? Sięgnij po autorska ksiażkę Michał Kanarkiewicza. Polecam z całego serca! Tej jesieni wieczory spędzę w towarzystwie szachów.
    logotypy