Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2018
Storytelling danych. Poradnik wi...

Storytelling danych. Poradnik wizualizacji danych dla profesjonalistów

Autor:  

Stron: 272
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 11,80 zł
47,20 zł 59,00 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 11,80 zł
47,20 zł 59,00 zł
W realizacji od 2019-01-08 + do przechowalni W realizacji od 2019-01-08 + do przechowalni

Druk
Książka drukowana
47,20 zł
59,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
47,20 zł
59,00 zł

Rozwój technologiczny nie tylko zwiększył ilość i dostępność danych, ale również zaowocował wszechobecnością narzędzi do ich obróbki i prezentacji. W zasadzie każdy może tworzyć diagramy i prezentacje. Aby przykuć uwagę odbiorcy i przekazać mu informację zawartą w zbiorze danych, sama wiedza techniczna nie wystarczy. Problem wynika z tego, że większość ludzi nie ma naturalnej umiejętności przekładania danych na interesujące historie. Tego się po prostu trzeba nauczyć. Dopiero wtedy można mówić o skutecznym przekazie.

Ta książka jest przewodnikiem dla każdego, kto musi przekazywać informacje, robiąc przy tym użytek z danych. Szczególnie wartościowa będzie dla analityków, studentów i naukowców, a także dla każdego, kto w swojej komunikacji odwołuje się do danych. Pokazano tu prostą i intuicyjną technikę przedstawiania historii przy użyciu danych w sześciu krokach ("lekcjach"). Skuteczność tej metody potwierdzono wieloma przykładami zaczerpniętymi z przeróżnych branż. Poszczególne procesy zaprezentowano za pomocą instrukcji "krok po kroku", opisano także tok rozumowania podczas realizacji projektu graficznej wizualizacji danych. Przy tym wszystkim zawarte w książce praktyczne wskazówki są gotowe do natychmiastowego zastosowania.

Sześć kluczowych lekcji skutecznej komunikacji wizualnej:

  1. Zrozumienie kontekstu.
  2. Wybór odpowiedniego wykresu.
  3. Eliminacja śmieci.
  4. Kierowanie uwagą odbiorców.
  5. Myślenie niczym projektant.
  6. Przedstawianie historii.

Dane nadają sens prezentacji!


Przedmowa 7

Podziękowania 9

O autorce 11

Wstęp 13

Rozdział 1. Znaczenie kontekstu 33

Rozdział 2. Wybór skutecznego wykresu 49

Rozdział 3. Śmieci są Twoim wrogiem! 83

Rozdział 4. Pokieruj uwagą swoich odbiorców 109

Rozdział 5. Myśl jak projektant 137

Rozdział 6. Analiza wzorcowych wykresów 163

Rozdział 7. Lekcje dotyczące przedstawiania historii 177

Rozdział 8. Łączenie wszystkich elementów 199

Rozdział 9. Analizy przypadków 217

Rozdział 10. Uwagi końcowe 251

Bibliografia 267

logotypy