Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion.pl sp. z o.o.
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2022
Śpij, jedz i ruszaj się zgodnie ...

Śpij, jedz i ruszaj się zgodnie ze swoim rytmem okołodobowym (ebook)

Autor:   Satchin Panda

Ocena:
   6.0/6  Opinie  (2)
2w1 w pakiecie: ePubePub MobiMobi
Wydawca: Wydawnictwo JK
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 8,97 zł
30,93 zł 39,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
+ do przechowalni

Zmagasz się z problemami zdrowotnymi? Nie możesz schudnąć? Masz kłopoty ze snem? Cierpisz na depresję lub chroniczne uczucie niepokoju? Dokuczają ci jelita i problemy trawienne? A może dużo ćwiczysz i chciałbyś zwiększyć efektywność treningów? Jeśli na którekolwiek z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, ta rewolucyjna książka jest właśnie dla ciebie! Nawet nie wiesz, ile zależy od twojego rytmu okołodobowego. Okazuje się, że zgranie się z nim może okazać się kluczem do zdrowia i smukłej sylwetki! Czas, w którym jemy, śpimy, ćwiczymy i pracujemy, jest ważniejszy, niż sądziliśmy. Regulując rytm dnia, zyskamy lepsze życie niemal z dnia na dzień! Czy wiesz, że każda komórka w twoim organizmie ma wewnętrzny zegar, który można poprawnie nakręcić, jedynie przestrzegając odpowiedniego harmonogramu dnia? To nie mit, lecz potwierdzony naukowo fakt! Proste zasady opisane w tej książce wywołają prawdziwą rewolucję w twoim życiu. Ujarzmienie mocy swojego rytmu okołodobowego pomoże ci osiągnąć wymarzoną wagę, przyczyni się do znacznej poprawy funkcjonowania jelit, wzmocni układ odpornościowy i rozjaśni myśli, dzięki czemu będziesz uzyskiwać lepsze wyniki w nauce i pracy. Wszystko zależy od ciebie i twoich codziennych wyborów. Czy chcesz odnaleźć swój rytm okołodobowy?

  • Okładka
  • Strona tytułowa
  • Spis treści
  • Wyznania nawróconej sowy, czyli nota od tłumaczki
  • Przedmowa
  • Część I. Zegar rytmu okołodobowego
    • Rozdział 1
    • Rozdział 2
    • Rozdział 3
  • Część II. Styl życia zgodny z rytmem okołodobowym
    • Rozdział 4
    • Rozdział 5
    • Rozdział 6
    • Rozdział 7
    • Rozdział 8
  • Część III. Optymalizacja zdrowia zgodnie z rytmem okołodobowym
    • Rozdział 9
    • Rozdział 10
    • Rozdział 11
    • Rozdział 12
    • Rozdział 13
  • Podziękowania
  • Rytm okołodobowy to nie magia, lecz twarda nauka
  • Przypisy
6
(2)
5
(0)
4
(0)
3
(0)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 2

Średnia ocena
czytelników

  


    okladka
      Ocena : 6 
    2020-05-11

    oceniona przez: h_anuska, 2020-05-11

    Jeśli ktoś zapytałby mnie o ulubioną książkę bądź o to jaką książkę polecam przeczytać, przy założeniu, że może poświęcić czas na tylko jedną książkę w tym roku - bez wahania poleciłabym "Śpij, jedz i ruszaj się zgodnie ze swoim rytmem okołodobowym", której autorem jest Profesor Satchin Panda. Dlaczego? Dlatego, że uważam, że każdy wyniesie z niej jakieś dobro dla siebie. Każdy z nas przecież wykonuje te czynności, ponieważ są niezbędne do życia. Odkrywając kartka po kartce jak działa nasz organizm, jak to wszystko jest ze sobą połączone, możemy nauczyć się redukować to, co być może odgórnie zakłóca nasz rytm. Profesor poświęcił badaniom nad zegarem biologicznym 21 lat, z książki możemy dowiedzieć się, że każdy narząd ma swój własny zegar i w każdym narządzie geny ulegają włączaniu i wyłączaniu, więc poznanie ich działania może nam tylko pomóc. Profesor przekonuje, że życie niezgodne z rytmem okołodobowym może nas popchnąć ku chorobie na tej samej zasadzie jak mutacja w kodzie genetycznym, może wywołać określone choroby? - którymi są m.in. bezsenność, ADHD, depresja, stany lękowe, migreny, cukrzyca, otyłość, choroby układu krążenia, demencja, nowotwór. Dla ludzi którzy mają zaburzony zegar okołodobowy pocieszający może być fakt, że możemy dostroić nasze zegary zaledwie w ciągu kilku tygodni. Mocno ujęła mnie motywacja autora do podjęcia badań w tej dziedzinie, jako dziecko odwiedzał dziadków, którzy mieszkali stosunkowo niedaleko siebie, lecz prowadzili odmienny tryb życia, co przełożyło się na zupełnie inną starość u każdego z nich. Profesor zaczął się zastanawiać dlaczego jeden z nich przejawiał oznaki bardzo mocnej demencji. Ojciec autora zginął w wypadku samochodowym, gdy ten był w szkole średniej, jak sam podkreślił ?Wiele lat później dowiedziałem się, że działanie mózgu człowieka pozbawionego snu niesie większe zagrożenie niż działanie mózgu człowieka w stanie upojenia alkoholowego. Tymczasem prowadzenie samochodu po nieprzespanej nocy do dziś jest zgodne z prawem.? - nie ukrywam, że poruszyła mnie ta historia ponieważ sama miałam w rodzinie podobny przypadek, na szczęście bez skutku śmiertelnego. Mocno zarezonowałam z treścią całej książki, ponieważ nota od tłumaczki zatytuowana Wyznania nawróconej sowy jest praktycznie opisem tego co zadziało się i u mnie po jej przeczytaniu. Na co dzień wykonuję podobne zajęcia i również żyłam w przeświadczeniu, że jestem ?nocną sową?, a od Profesora Pandy możemy dowiedzieć się, że jest to mit ?to czy jesteś sową czy skowronkiem, może zmieniać się z wiekiem a także, nawet u dorosłych zespół nadbobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) i zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) wiązane są obecnie ze zwyczajem późnego kładzenia się spać, z niewysypianiem się i przebywaniem przez większość czasu w zamkniętych pomieszczeniach. Autor przekonuje zrozumiałym językiem, popartym bardzo dużą ilością badań, że rytmy, które leżą u podstawy naszego zdrowia, czyli snu, odżywiania i aktywności fizycznej są głęboko powiązane i znajdują się pod naszą kontrolą - kiedy działają idealnie cieszymy się doskonałym zdrowiem. Mowa jest również o oknie żywieniowym, którego stosowanie bardzo korzystnie wpływa na nasze zdrowie, sama zaczęłam stosować się do zaleceń Profesora i na pewno w czasie kwarantanny pomimo ograniczonej aktywności - nie przytyłam ;-) Książkę przeczytałam w lutym, z wielką radością stwierdzam że, udało mi się wzmocnić własny rytm okołodobowy i w czas pandemii weszłam na pewno z większym spokojem niż miałoby to miejsce bez wiedzy nabytej dzięki niej. Sądzę, że na rok 2020 i walkę o odporność w krótkiej jak i długiej fali jest wyborem idealnym. :) #ZaszczepSięCzytaniem i odkryj, że tak naprawdę od odpowiedniego momentu zależy Twoje zdrowie ;)
      Ocena : 6 
    2020-04-12

    potwierdzona zakupem i oceniona przez: Paulina, 2020-04-12

    Bardzo ciekawa książka z wieloma naukowymi przykładami. Prosty sposób do poprawy swojego zdrowia.
    logotypy