Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2021
PSYCHOefekty. 50 zjawisk psychol...

PSYCHOefekty. 50 zjawisk psychologicznych, które wpływają na Twoje życie

Autor:  

Stron: 216
Czas nagrania: 5 godz. 27 min. Czyta: Kamil Zieliński
Ksiazka drukowana Druk oprawa miękka 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi Audiobook Audiobook w mp3
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
39,90 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 7,98 zł
31,92 zł 39,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 7,98 zł
31,92 zł 39,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
Wysyłamy w 24h + do przechowalni + do przechowalni + do przechowalni

Druk
Książka drukowana
39,90 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
31,92 zł
39,90 zł
Audiobook w mp3
Audiobook
31,92 zł
39,90 zł

Mam dla Ciebie zadanie! Weź dwie kostki do gry. Masz? OK! Spróbuj wyrzucić jak najmniejszą sumę oczek.

Ile wyrzuciłeś?

Szczerze? Nieważne. Nie to chciałem sprawdzić.

Czy przed rzutem chuchałeś w trzymane w garści kostki? Tak? A właściwie po co?

Czy to był silny rzut? Raczej nie, prawda? A gdybym poprosił Cię o próbę wyrzucenia jak największej sumy oczek, rzut byłby silniejszy? Tak? A dlaczego?

fragment książki

Opis tych i innych mechanizmów ludzkiego postępowania znajdziesz w tej książce. Badaniem źródeł tego, co naprawdę kieruje naszym myśleniem i działaniem, zajmuje się psychologia. Jej adepci wyodrębnili i opisali wiele powtarzających się praktycznie u każdego z nas reakcji na to, co spotyka nas w życiu.

Poznasz 50 efektów psychospołecznego postępowania człowieka, które pojawiają się u Ciebie, u mnie, u naszych znajomych, nauczycieli czy pracodawców - u każdego, kto nie tylko myśli, ale przede wszystkim czuje. Ich poznanie pomoże Ci zrozumieć zarówno samego siebie, jak i ludzi z Twojego otoczenia.

Każdy rozdział tej książki opisuje osobny efekt i skonstruowany jest w identyczny sposób. Rozdziały rozpoczynają się od krótkich wstępów, które mają ułatwić Ci doświadczenie opisywanego zjawiska i/lub skłonić do refleksji na jego temat. Następnie przechodzimy do wiedzy. Tu dostaniesz klarowną definicję zjawiska i sprawdzoną teorię evidence based. Przedostatnia część to zastosowanie praktyczne: "Co to dla mnie oznacza?", dzięki któremu dowiesz się, jak dane zjawisko może wpływać na Twoje życie i co możesz z tym fantem zrobić. W ostatniej części dostajesz bibliografię - to w celu poszerzenia wiedzy i oddania hołdu ludziom, którzy wykonali kawał pracy naukowej.

 

WSTĘP 9

 

1. ATRYBUCJE 11

2. AUTOPREZENTACJA 16

3. AWERSJA DO STRATY 21

4. DYSONANS POZNAWCZY 25

5. EFEKT COCTAIL PARTY 31

6. EFEKT CZYSTEJ EKSPOZYCJI 35

7. EFEKT FAŁSZYWEJ POWSZECHNOŚCI 39

8. EFEKT GAFY 42

9. EFEKT HALO 45

10. EFEKT HOROSKOPOWY 48

11. EFEKT IZOLACJI 52

12. EFEKT JEDNORODNOŚCI GRUPY OBCEJ 56

13. EFEKT KONFIRMACJI 60

14. EFEKT KRUGERA-DUNNINGA 64

15. EFEKT ODNIESIENIA DO JA 68

16. EFEKT PIERWSZEŃSTWA I ŚWIEŻOŚCI 71

17. EFEKT POLLYANNY 75

18. EFEKT SPOŁECZNYCH OCZEKIWAŃ 78

19. EFEKT ŚLEPEJ PLAMKI 81

20. EFEKT WEGNERA 85

21. EFEKT WENUS Z WIOSKI 88

22. EFEKT WERTERA 91

23. EFEKT WYNIKU 94

24. EFEKT ZEIGARNIK 97

25. FACYLITACJA SPOŁECZNA I HAMOWANIE SPOŁECZNE 101

26. HEURYSTYKA DOSTĘPNOŚCI 104

27. HEURYSTYKA REPREZENTATYWNOŚCI 108

28. HEURYSTYKA ZAKOTWICZENIA I DOSTOSOWANIA 112

29. HIPOTEZA SPRAWIEDLIWEGO ŚWIATA 116

30. KONFORMIZM 119

31. KSIĘGOWANIE UMYSŁOWE 124

32. LUKA INFORMACYJNA 129

33. POCZUCIE UMIEJSCOWIENIA KONTROLI 133

34. POLARYZACJA GRUPOWA 137

35. PRÓŻNIACTWO SPOŁECZNE 141

36. REAKTANCJA PSYCHOLOGICZNA 145

37. REGUŁA AUTORYTETU 149

38. REGUŁA KONSEKWENCJI I ZAANGAŻOWANIA 153

39. REGUŁA LUBIENIA I SYMPATII 157

40. REGUŁA NIEDOSTĘPNOŚCI 162

41. REGUŁA SPOŁECZNEGO DOWODU SŁUSZNOŚCI 166

42. REGUŁA WZAJEMNOŚCI 171

43. ROZPOROSZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI 175

44. SAMOSPEŁNIAJĄCE SIĘ PROROCTWO 179

45. SAMOUTRUDNIANIE 183

46. SYNDROM MYŚLENIA GRUPOWEGO 187

47. UKRYTE TEORIE OSOBOWOŚCI 191

48. WARUNKOWANIE 195

49. ZJAWISKO WROGICH MEDIÓW 199

50. ZŁUDZENIE KONTROLI 202

Bibliografia 209

logotypy