Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2021
Programista. Przewodnik po zawodzie

Programista. Przewodnik po zawodzie

Autor:  

Stron: 280
Ksiazka drukowana Druk oprawa miękka 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Helion
Wydawca: Helion
Cena:
69,00 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 13,80 zł
55,20 zł 69,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
Wysyłamy w 24h + do przechowalni + do przechowalni

Druk
Książka drukowana
69,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
55,20 zł
69,00 zł

Kariera kodera

Na listach najlepiej opłacanych zawodów koder, developer, programista zawsze plasują się wysoko. Specjaliści do spraw administrowania sieciami komputerowymi, frontend i backend developerzy, analitycy systemów i architekci oprogramowania są stale poszukiwani. A ponieważ głodny nowoczesnych technologii rynek tak bardzo ich pożąda, oferuje programistom warunki płacy i pracy, o jakich przedstawiciele wielu innych zawodów mogą tylko pomarzyć. Zarobki grubo powyżej średniej krajowej? Tak! Praca zdalna z dowolnego miejsca na świecie? Bardzo często! Duża samodzielność? Jasne! W dodatku, jeśli wolisz, jako programista możesz założyć firmę i działać w stu procentach na własnych zasadach.

Brzmi jak bajka?

Oczywiście. I jest to bajka, której bohaterem możesz się stać, jeśli ukończysz odpowiednie studia i nabierzesz wprawy jako stażysta, a potem junior w firmach z branży IT. Nim jednak zdecydujesz o wyborze zawodu programisty, upewnij się, że właśnie TO chcesz robić w życiu:

  • Przekonaj się, na czym tak naprawdę polega programowanie
  • Poznaj ramowy plan dnia programisty
  • Zorientuj się, z kim na co dzień współpracuje developer
  • Dowiedz się, w jaki sposób organizuje się projekty w branży IT
  • Zajrzyj w przyszłość i sprawdź, co czeka developerów w nadchodzących latach
  • Wstęp
  • Rozdział 1. Programowanie
    • Na czym polega programowanie?
      • Wyjaśnienie proste
      • Wyjaśnienie złożone
      • Wyjaśnienie bardzo skomplikowane
        • Esencja programowania
        • System binarny
        • Algebra Boolea
        • Jak działa procesor?
        • Jak procesor dodaje?
        • Warstwy
    • Języki programowania
      • Wstęp
      • Anatomia nowoczesnego języka programowania
        • Kod źródłowy
        • Instrukcje
        • Wyrażenia
        • Instrukcje a wyrażenia
        • Zmienne i stałe
        • Typy
        • Operatory
        • Instrukcja blokowa/blok kodu
        • Instrukcje warunkowe
        • Pętle
        • Funkcje
        • Klasy i obiekty
    • Bazy danych
      • Bazy relacyjne
        • Tabele
        • Relacje
        • Dekompozycja
        • SQL
    • Serwery i chmura
      • Serwery
      • Chmura
    • Narzędzia pracy programisty
      • Edytor
      • Kompilator
      • Debugger
      • IDE
      • Systemy kontroli wersji
      • Narzędzia do modelowania
      • Narzędzia do zarządzania projektem
      • Narzędzia do zarządzania wiedzą i dokumentacją
      • Narzędzia do komunikacji
      • Biblioteki
      • Frameworki
      • Sprzęt
      • Inne
    • Testowanie oprogramowania
      • Dlaczego musimy testować oprogramowanie?
      • Testy jednostkowe
      • Testy integracyjne
      • Testy systemowe
      • Testy akceptacyjne
      • Testy regresyjne
      • Testy wydajnościowe
      • Testy bezpieczeństwa
  • Rozdział 2. Branża IT
    • Programiści piechota branży IT
    • Nie tylko programiści
      • Tester/Quality Assurance Engineer (QA)
      • Projektant UI
      • Specjalista UX
      • Administrator
      • DevOps
      • Specjalista ds. bezpieczeństwa
      • Scrum master
      • Agile coach
      • Kierownik zespołu/team manager (TM)
      • Kierownik projektu/project manager (PM)
      • Analityk biznesowy/business analyst (BA)
      • Właściciel produktu/product owner (PO)
      • Specjalista ds. zasobów ludzkich/human resources specialist (HR)
    • Dlaczego programiści mają dużo pracy?
      • Pierwsze kroki
      • Rewolucja naukowa
      • Rewolucja przemysłowa
      • Druga rewolucja przemysłowa
      • Rewolucja cyfrowa
    • ZAROBKI PROGRAMISTÓW
    • DOCHODOWOŚĆ BRANŻY IT
      • RENTOWNOŚĆ
      • PRZYCZYNY
      • SKUTKI
  • Rozdział 3. Praca programisty
    • Na czym polega zawód programisty?
      • Tłumaczenie maszynom świata ludzi
      • Tłumaczenie ludziom świata maszyn
      • Podsumowanie
    • Dzień pracy programisty
    • Produkcja oprogramowania
      • Modele wytwarzania oprogramowania
        • Model kaskadowy
        • Metodyki zwinne
          • Scrum
            • Role i listy zadań
            • Spotkania
            • Planowanie sprintu
            • Daily scrum
            • Przegląd sprintu
            • Retrospekcja sprintu
          • Kanban
    • Specjalizacje
      • Generalista
      • Frontend developer
      • Backend developer
      • Fullstack developer
      • Mobile developer
      • Embedded
      • Big data
      • Business intelligence
      • Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
      • SAP
      • Mainframe
    • Slang
    • Kariera
      • Standardowa kariera
        • Stażysta
        • Młodszy programista/junior developer
        • Programista/mid developer
        • Senior developer
        • Lider techniczny/tech lead
        • Architekt
      • Freelancer
      • Kontraktor
      • Przedsiębiorca technologiczny
      • Szkoleniowiec
      • Konsultant
    • Zalety i wady zawodu
      • Dobre zarobki
      • Praca w biurze
      • Ciągła nauka
      • Praca z ludźmi
      • Praca z maszynami
      • Możliwości awansu
      • Długość kariery
      • Choroby zawodowe
      • Lokalizacja pracy
    • Odpowiedzialność
      • Samochody
      • Samoloty
      • Rakiety
      • Medycyna
      • Odpowiedzialność
  • Rozdział 4. Droga do zawodu
    • Predyspozycje
      • Cierpliwość i opanowanie
      • Sumienność, dyscyplina i precyzja
      • Kreatywność
      • Wyobraźnia
      • Empatia
    • Matematyka
      • Nie każdy programista musi być matematykiem
      • Informatyka to nauka interdyscyplinarna
      • Inna od matematyki, lecz podobna
      • Podsumowanie
    • Studia
      • Program studiów w Polsce
      • Czy warto studiować?
      • Politechnika kontra uniwersytet
      • Magister kontra inżynier/licencjat?
    • Bootcampy i kursy
      • Bootcampy
      • Kursy
    • Przebranżowienie
      • Czy przebranżowienie jest możliwe?
      • Czy przebranżowienie jest trudne?
      • Czy warto się przebranżowić?
      • Jak się przebranżowić?
    • Poszukiwanie pracy
      • Gdzie szukać ofert pracy?
      • CV
      • LinkedIn
      • Kontakt z rekruterami
    • Rozmowa kwalifikacyjna
      • Przygotowanie
      • Jak się zachować w trakcie spotkania?
      • Po spotkaniu
    • Pierwsza praca
      • Pierwszy dzień
      • Pierwszy miesiąc
      • Pierwszy rok
  • Rozdział 5. Przyszłość
    • Programowanie jutro i pojutrze
    • Ostatni zawód przed końcem pracy
  • O autorze
logotypy