Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2021
Prawo dla biznesu. E-commerce

Prawo dla biznesu. E-commerce

Autorzy:   ,

Ocena:
   6.0/6  Opinie  (1)
Stron: 232
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
49,00 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 9,80 zł
39,20 zł 49,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
Wysyłamy w 24h + do przechowalni + do przechowalni

Druk
Książka drukowana
49,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
39,20 zł
49,00 zł

Wywiad z Piotrem Kantorowskim - współautorem książki >> PRZECZYTAJ

Jak zabezpieczyć swój majątek przy prowadzeniu działalności gospodarczej? >> POSŁUCHAJ

Znaki towarowe, a SEO i SEM, czyli jeden prosty trik, który pozwoli Ci przechytrzyć konkurencję >> PRZECZYTAJ

Czy Shopify jest zgodny z RODO? >> PRZECZYTAJ

Artur Pajkert recenzuje książkę! >> ZOBACZ

Dziennik Budowy Firmy >> POSŁUCHAJ


By Twój e-biznes był prowadzony legalnie

Zbiór praw dotyczących firm prowadzących działalność online poszerza się w tempie odpowiadającym rozwojowi tego sektora rynku. Każdemu kolejnemu rodzajowi e-narzędzia przypisuje się całą listę nowych paragrafów, zakazów, nakazów i zaleceń. Kolejne precedensy i związane z nimi sprawy mnożą listę pytań i wątpliwości. Coraz więcej jest mało zrozumiałych dla przeciętnego Kowalskiego przepisów, w których jednak musi on nauczyć się poruszać, jeśli nie chce przepaść na e-rynku wskutek kar finansowych.

Nie sposób wiedzieć wszystkiego na temat legalnej strony biznesu online. Nie ma też konieczności recytowania kolejnych wyjątków z praw, które dotyczą e-przedsiębiorców. Z takiego założenia wyszli zresztą autorzy tej książki. Przyjęli, że jej czytelnik będzie chciał dowiedzieć się z niej przede wszystkim tego, co najważniejsze dla jego firmy, bez czego nie da się jej prowadzić legalnie, a tym samym - bezpiecznie. Publikacja jest dość obszerna, ponieważ zawiera mnóstwo użytecznych wskazówek oraz wzorów dokumentów, do wykorzystania 1:1 w biznesie prowadzonym w sieci. Skonstruowana została jednak prosto, z czytelnym spisem treści, który ułatwia natychmiastowe dotarcie do tych zagadnień, które są aktualnie w obszarze zainteresowania odbiorcy.

 

Polecają 9

 

Wstęp 17

Jak zacząć biznes online 19

  • Jednoosobowa działalność gospodarcza 20
    • Działalność nierejestrowa 21
    • Ulga na start 22
    • Mały ZUS 22
    • Mały ZUS plus 23
    • Skala podatkowa 24
    • Podatek liniowy 24
    • Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych 25
    • Karta podatkowa 25
  • Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością 27
    • Ubezpieczenia społeczne 27
    • Pełna rachunkowość 28
    • Podatki 28
  • Założenie działalności gospodarczej 29
    • CEIDG, czyli założenie jednoosobowej działalności gospodarczej 30
    • Założenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przez S24 40
  • Podatek VAT 71
  • Baza Danych Odpadowych 75
  • Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych 81
  • Sprawozdawczość finansowa 89
  • Kasa fiskalna 98

Oznaczenie firmy oraz marki w działalności e-commerce 101

  • Zasady prawa firmowego 102
    • Zasada wyłączności 102
    • Zasada prawdziwości 103
  • Oznaczenie marki przedsiębiorcy 104
  • Ochrona marki 105
    • Ochrona marki w oparciu o ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 105
    • Ochrona marki jako utworu 106
    • Ochrona znaku towarowego jako marki 106
  • Umowa na stworzenie logotypu 113
    • Zawarcie pisemnej umowy 114
    • Pola eksploatacji 114
    • Wynagrodzenie za przeniesienie majątkowych praw autorskich na każdym z pól eksploatacji 114
    • Zarejestrowanie logotypu jako znak towarowy 115
    • Brak przeniesienia majątkowych praw autorskich 120

Produkty w sklepie internetowym 123

Strona internetowa w e-commerce 125

Legalna strona sklepu internetowego 135

  • Regulamin sklepu internetowego 136
  • Dane osobowe w sklepie internetowym 154
  • Informacja o cookies 172
  • Checkboxy i formularze 174
  • Reklamacje i zwroty w e-commerce 177
    • Czym tak naprawdę jest reklamacja? 177
    • Rękojmia 178
    • Gwarancja 182
    • Odstąpienie od umowy (zwrot) 184

Marketing i reklama w e-commerce 191

  • Newsletter i cold mailing 191
  • Zakazana reklama 195
  • Wykorzystanie SEO i SEM w marketingu 199
  • Działania marketingowe związane z organizacją konkursu 200

Ochrona firmy w internecie 209

  • Blokowanie nieuczciwych działań konkurencji w Google, Allegro i Amazonie 209
  • Walka z podróbkami 210
  • Walka z nieprawdziwymi opiniami 212

Współpraca z podwykonawcami i pracownikami 215

Zakończenie 229

6
(1)
5
(0)
4
(0)
3
(0)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 1

Średnia ocena
czytelników

  


    okladka
      Ocena : 6 

    Bardzo przydatna książka dla osób zaczynających swoją przygodę z e-commerce. Polecam!
    logotypy