Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion.pl sp. z o.o.
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2022
Porozumienie bez przemocy. O jęz...

Porozumienie bez przemocy. O języku życia (ebook)

Autor:  

Ocena:
   5.3/6  Opinie  (6)
2w1 w pakiecie: ePubePub MobiMobi
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 8,05 zł
26,94 zł 34,99 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
+ do przechowalni

"Nowe wydanie "Porozumienia bez przemocy: o języku życia" Marshalla Rosenberga wzbogacone zostało o obszerny rozdział na temat mediacji w duchu PBP - zupełnie niepodobnych do klasycznych mediacji, z którymi ktokolwiek z nas miał szansę się zetknąć. Punktem wyjścia w procesie opisywanym przez Rosenberga jest, jak i w całej jego metodzie, kontakt międzyludzki na poziomie serca, bez którego mediacje nie mogą się w ogóle rozpocząć. Inny jest też cel: Rosenberg jako mediator nie dąży do kompromisu, lecz - uwaga! - do tego, by każda ze stron zakończyła konflikt w pełni usatysfakcjonowana. Brzmi niewiarygodnie, lecz, jak udowadnia autor na licznych przykładach ze swojej pracy, jest to możliwe".

  • Okładka
  • Strona tytułowa
  • Spis treści
  • Przedmowa
  • 1 Dawanie z serca
    • WSTĘP
    • JAK SKUPIAĆ UWAGĘ
    • METODA PBP
    • STOSOWANIE PBP W ŻYCIU CODZIENNYM
  • 2 Komunikat, który blokuje współczucie
    • OSĄDY MORALNE
    • PORÓWNANIA
    • WYPARCIE SIĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI
    • INNE FORMY KOMUNIKATÓW ODCINAJĄCYCH OD ŻYCIA
  • 3 Spostrzeżenia bez ocen
    • NAJWYŻSZA FORMA LUDZKIEJ INTELIGENCJI
    • ODRÓŻNIANIE OBSERWACJI OD OCEN
  • 4 Rozpoznawanie i wyrażanie uczuć
    • WYSOKA CENA NIEWYRAŻONYCH UCZUĆ
    • UCZUCIA PRAWDZIWE I RZEKOME
    • JAKIMI SŁOWAMI WYRAŻAĆ UCZUCIA
  • 5 Branie odpowiedzialności za własne uczucia
    • SŁUCHANIE NEGATYWNEGO KOMUNIKATU: CZTERY WARIANTY
    • POTRZEBY TKWIĄCE U ŹRÓDŁA NASZYCH UCZUĆ
    • BÓL ZWIĄZANY Z UJAWNIANIEM LUB ZATAJANIEM WŁASNYCH POTRZEB
    • OD EMOCJONALNEGO ZNIEWOLENIA DO EMOCJONALNEGO WYZWOLENIA
  • 6 Prośba o gest wzbogacający życie
    • JĘZYK DZIAŁAŃ POZYTYWNYCH
    • ŚWIADOME PROSZENIE
    • PROŚBA O INFORMACJĘ ZWROTNĄ
    • PROŚBA O SZCZEROŚĆ
    • ZWRACANIE SIĘ Z PROŚBĄ DO GRUPY
    • PROŚBY A ŻĄDANIA
    • JAK SPRECYZOWAĆ, O CO TAK NAPRAWDĘ PROSIMY
  • 7 Empatyczny odbiór
    • OBECNOŚĆ: NIE RÓB BYLE CZEGO, LEPIEJ STÓJ I PATRZ
    • SŁUCHANIE UCZUĆ I POTRZEB
    • PARAFRAZOWANIE
    • TRWANIE W EMPATII
    • KIEDY WŁASNY BÓL UNIEMOŻLIWIA NAM EMPATIĘ
  • 8 Potęga empatii
    • EMPATIA, KTÓRA LECZY
    • EMPATIA I UMIEJĘTNOŚĆ OBNAŻANIA WŁASNEJ BEZBRONNOŚCI
    • ROZŁADOWYWANIE NIEBEZPIECZNYCH SYTUACJI DZIĘKI EMPATII
    • EMPATIA W OBLICZU ODMOWY
    • EMPATIA POTRAFI OŻYWIĆ DRĘTWĄ ROZMOWĘ
    • EMPATIA WOBEC MILCZENIA
  • 9 Współczujące kontaktowanie się z samym sobą
    • PAMIĘTANIE O TEJ WYJĄTKOWOŚCI, KTÓRĄ JESTEŚMY
    • OCENIANIE SIEBIE, GDY JESTEŚMY MNIEJ NIŻ DOSKONALI
    • TŁUMACZENIE SAMOOSĄDÓW I WEWNĘTRZNYCH ŻĄDAŃ
    • OPŁAKIWANIE STRAT W PBP
    • WYBACZENIE SAMEMU SOBIE
    • LEKCJA DZIĘKI MARYNARCE W GROCHY
    • NIE RÓB NIC, CO NIE JEST ZABAWĄ!
    • TŁUMACZENIE MUSZĘ NA WYBIERAM
    • ROZWIJANIE ŚWIADOMOŚCI, Z JAKIEJ ENERGII POCHODZĄ MOJE DZIAŁANIA
  • 10 Wyrażanie gniewu w całej pełni
    • ODRÓŻNIANIE BODŹCA OD PRZYCZYNY
    • RDZENIEM WSZELKIEGO GNIEWU JEST COŚ, CO SPRZYJA ŻYCIU
    • BODZIEC A PRZYCZYNA: PRAKTYCZNE KONSEKWENCJE
    • CZTERY ETAPY WYRAŻANIA GNIEWU
    • NAJPIERW OKAŻ EMPATIĘ
    • BEZ POŚPIECHU
  • 11 Rozwiązywanie konfliktów i mediacje
    • NAWIĄZYWANIE KONTAKTU MIĘDZY LUDŹMI
    • ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW ZGODNIE Z METODĄ PBP A MEDIACJA W TRADYCYJNYM UJĘCIU
    • ETAPY ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW METODĄ PBP
    • NASZE POTRZEBY, STRATEGIE I ANALIZY
    • WYCZUWANIE POTRZEB INNYCH LUDZI NIEZALEŻNIE OD TEGO, CO ONI MÓWIĄ
    • CZY POTRZEBY ZOSTAŁY USŁYSZANE?
    • EMPATIA, KTÓRA ZMNIEJSZA BÓL BLOKUJĄCY SŁYSZENIE KOMUNIKATÓW
    • UŻYWANIE JĘZYKA KONKRETNYCH DZIAŁAŃ W CHWILI OBECNEJ W ROZWIĄZYWANIU KONFLIKTÓW
    • UŻYWANIE JĘZYKA DZIAŁAŃ W FORMIE TWIERDZĄCEJ
    • PRZEKŁADANIE SŁOWA NIE
    • PBP I ROLA MEDIATORA
    • TWOJA ROLA W PROCESIE I WIARA W JEGO POWODZENIE
    • PAMIĘTAJ: TUTAJ NIE CHODZI O CIEBIE
    • EMPATIA JAKO PIERWSZA POMOC
    • PODĄŻAJ ZA BIEGIEM DYSKUSJI
    • ZADBAJ O TO, BY ROZMOWA DOTYCZYŁA CHWILI OBECNEJ
    • ZADBAJ O TO, BY SPRAWY W ROZMOWIE POSUWAŁY SIĘ DO PRZODU
    • PRZERYWANIE
    • GDY LUDZIE NIE CHCĄ SIĘ SPOTKAĆ TWARZĄ W TWARZ
    • MEDIACJE NIEFORMALNE: WTYKANIE NOSA W NIE SWOJE SPRAWY
    • PODSUMOWANIE
  • 12 Użycie siły w celach ochronnych
    • KIEDY UŻYCIE SIŁY JEST NIEUNIKNIONE
    • ROZUMOWANIE, Z KTÓREGO WYPŁYWA UŻYCIE SIŁY
    • SPOSOBY UŻYWANIA SIŁY JAKO NARZĘDZIA KARY
    • CENA KARY
    • OGRANICZONA SKUTECZNOŚĆ KAR
    • OCHRONNE STOSOWANIE SIŁY W SZKOŁACH
  • 13 Wyzwalanie siebie i wspieranie innych
    • UWALNIANIE SIĘ OD STAREGO ZAPROGRAMOWANIA
    • ROZSTRZYGANIE KONFLIKTÓW WEWNĘTRZNYCH
    • TROSKA O WŁASNE ŚRODOWISKO WEWNĘTRZNE
    • PBP ZAMIAST DIAGNOZY
  • 14 Jak w języku PBP wyrazić uznanie
    • INTENCJA, Z KTÓREJ WYPŁYWA POCHWAŁA
    • TRZY ELEMENTY POCHWAŁY
    • PRZYJMOWANIE DOWODÓW UZNANIA
    • GŁÓD UZNANIA
    • PRZEZWYCIĘŻANIE OPORÓW, JAKIE BUDZI W NAS MYŚL O WYRAŻENIU UZNANIA
  • Epilog
  • CZTEROSTOPNIOWY MODEL PROCESU POROZUMIENIA BEZ PRZEMOCY
  • KILKA PODSTAWOWYCH UCZUĆ, JAKICH WSZYSCY MOŻEMY DOZNAWAĆ
  • KILKA PODSTAWOWYCH POTRZEB, KTÓRE MAJĄ WSZYSCY LUDZIE
  • Podziękowania
  • Bibliografia
  • Kilka słów o Porozumieniu bez Przemocy
  • Kilka słów o Center for Nonviolent Communication (Centrum Porozumienia bez Przemocy)
  • O autorze
  • Książki na temat Porozumienia bez Przemocy
  • Porozumienie bez Przemocy w Polsce
  • Opinie o Porozumieniu bez Przemocy
  • Przypisy końcowe
6
(4)
5
(1)
4
(0)
3
(1)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 6

Średnia ocena
czytelników

  


    okladka
      Ocena : 6 
    2021-04-27

    oceniona przez: Nat, 2021-04-27

    Klasyka nowoczesnej komunikacji, otwartej na wzajemne zrozumienie potrzeb wszystkich uczestników dialogu. Książka, bez której trudno sobie wyobrazić biblioteczkę coacha, project managera, lidera - a tak naprawdę każdego, kto faktycznie chce się dogadać. :)
      Ocena : 6 
    2020-05-19

    potwierdzona zakupem i oceniona przez: 2020-05-19

    bardzo dobrze napisana, pomocna publikacja
      Ocena : 6 
    2020-05-02

    potwierdzona zakupem i oceniona przez: 2020-05-02

    Do tej pory przeczytałam ja dwa razy. I zamierzam kolejne. Aż NVC nie stanie się "moim " językiem. Książka dla każdego, kto szuka narzędzia do lepszego poznania siebie i drugiego człowieka.
      Ocena : 6 
    2019-06-29

    potwierdzona zakupem i oceniona przez: 2019-06-29

    Bardzo pomocna pozycja pomagająca zrozumieć przebudować swój sposób komunikacji
      Ocena : 5 
    2020-04-02

    potwierdzona zakupem i oceniona przez: 2020-04-02

    Mówi się, że Rosenberg dużo lepiej opowiada, niż pisze. Dlatego lekturę tej książki warto suplementować dostępnymi na youtube wykładami
      Ocena : 3 
    2018-07-10

    potwierdzona zakupem i oceniona przez: Michał, konsultant 2018-07-10

    Zacznę od pozytywów: - Temat arcyciekawy - Dobre rozbicie procesu na obszary i procesy - Temat, który powinien być nauczany w szkole (byłoby znacznie więcej zrozumienia pomiędzy ludźmi w każdym wieku) Teraz negatywy: -Rażące niezrozumienie działania określonych narzędzi. Np Pacjenta mówi, że chce umrzeć. Parafraza wg. tej ksiązki wygląda tak (cytuję): - "A więc chce Pani umrzeć". - to jest powtórzenie a nie parafraza. takich przykładów jest niestety więcej i ciężko się przez to czyta książkę przez osoby, które mają jakiekolwiek pojęcie o psychologii lub narzędziach do komunikacji. - Przykłady zastosowania wynikają albo z błędnego tłumaczenia, albo są wyciągnięte ze scenariusza filmowego. Brzmią sztucznie i są w mojej ocenie całkowicie niewiarygodne. poza kilkowa wyjątkami. - Ebook poskładany jest dziwnie, tekst się rozjeżdżał w czytniku, zdania łamały w losowych miejscach (nie na końcu linii). Osobiście jest to książka, którą przeczytałem dla zasady, bo starałem się wyciągnąć z niej esencję, co mam nadzieję mi się udało. Był to jednak dla mnie proces bolesny ze względu na wymienione wyżej wady.
    logotypy