Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2021
Poradnik innowacyjnego przedsięb...

Poradnik innowacyjnego przedsiębiorcy. Inspiracje, narzędzia, dobre praktyki (ebook)

Autor:  

2w1 w pakiecie: ePubePub MobiMobi
Wydawca: Poltext
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 7,20 zł
27,70 zł 34,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
+ do przechowalni

Na najnowszą historię polskich samorządów składa się wiele sukcesów i spektakularnych dokonań. Jednak czas biegnie szybko i rzeczywistość rodzi nowe wyzwania. Sprostanie im wymaga, jak nigdy dotąd, kreatywności oraz innowacyjności w zarządzaniu lokalnymi społecznościami i gospodarkami. Jak tworzyć proinnowacyjną kulturę w samorządzie? Jak określać priorytety gospodarcze na poziomie lokalnym? Jak wspierać innowacje społeczne w samorządzie? Poradnik omawia korzyści, jakie odnoszą i mogą odnieść polskie samorządy, jeśli postawią na innowacyjnych liderów samorządowych. Książka zawiera wiele inspiracji, narzędzi oraz dobrych praktyk.

Autor, prof. Jan Fazlagić, wykłada na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, jest uznanym ekspertem w dziedzinie zarządzania wiedzą, innowacyjnością oraz kapitałem intelektualnym, a ponadto prowadzi szkolenia i warsztaty dla praktyków biznesu.


Dr hab. Jan Fazlagić –  profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Akademii Finansów i Biznesu Vistula. Ekspert od zarządzania wiedzą, edukacji, innowacyjności oraz zarządzania kapitałem intelektualnym, jeden z prekursorów Knowledge Management w Polsce. Autor pierwszego w Polsce doktoratu (2001) i pierwszej w Polsce rozprawy habilitacyjnej dotyczących zarządzania wiedzą w sektorze usług. Dyrektor Instytutu Kreatywności w Krakowie. Współautor wielu ekspertyz dla firm i instytucji sektora publicznego. Stypendysta dwóch prestiżowych stypendiów: Fulbright Senior Scholarship (2006–2007) oraz Marie Curie Research Fellowship (2002–2003). Autor pierwszego w Polsce podręcznika do zarządzania wiedzą Zarządzanie wiedzą. Podręcznik akademicki oraz książki Kreatywni w biznesie (Poltext 2015). Autor bloga: jakiestudiawybrac.blogspot.com. Stworzył pierwszy w Polsce raport o kapitale intelektualnym uczelni. Uczestniczył w wielu projektach badawczych i szkoleniowych m.in. współtworzył europejski portal zarządzania wiedzą knowledgaboard.com. Współautor podręcznika RECORD opracowanego na zamówienie Komisji Europejskiej: Recognising Central and Eastern European Centres of RTD: Perspectives for the European Research Area. Prowadzi szkolenia i warsztaty m.in. dla praktyków biznesu.

 

Okładka
Strona tytułowa
Strona redakcyjna
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Innowacyjny samorząd
Wprowadzenie
1.1. Czym jest innowacyjność?
1.2. Konkurencyjność samorządów
1.3. Na czym polegają innowacje w samorządach?
1.4. Bariery dla wdrażania innowacji w samorządach i sposoby ich pokonywania
1.5. Schematy myślowe przeszkodą w rozwoju samorządu
Rozdział 2. Kierunki rozwoju innowacyjnych samorządów
Wprowadzenie
2.1. Uwarunkowania makroekonomiczne samorządów w ujęciu globalnym
2.2. Trendy globalne
2.3. Rozwój przemysłów kreatywnych szansą dla średnich i dużych miast w Polsce
Rozdział 3. Innowacyjni pracownicy w innowacyjnym samorządzie
Wprowadzenie
3.1. Teorie wyjaśniające istotę procesu twórczego
3.2. Innowacyjni pracownicy
3.3. Motywowanie innowacyjnych pracowników w samorządzie
3.4. Jak zmienić urząd w „fabrykę innowacji”?
Rozdział 4. Kapitał społeczny w samorządzie
Wprowadzenie
4.1. Czym jest kapitał społeczny?
4.2. Dlaczego warto budować kapitał społeczny w samorządzie?
4.3. Jak wycenić kapitał społeczny?
4.4. Pomiar kapitału społecznego
Rozdział 5. Tworzenie innowacyjnych strategii dla samorządów
Wprowadzenie
5.1. Istota strategii dla samorządu
5.2. Wizja i misja samorządu
5.3. Cele strategii i kierunki interwencji
5.4. Monitoring strategii
5.5. Wdrażanie strategii
5.6. Możliwości poprawy procesu wdrażania strategii[28]
Rozdział 6. Storytelling
Wprowadzenie
6.1. Istota storytellingu
6.2. Rodzaje historii
6.3. Storytelling na przykładzie wybranych polskich miast
Rozdział 7. Rankingi samorządowe na przykładzie powiatów
Wprowadzenie
7.1. Wiedeń – jako przykład światowego lidera rankingów miast
7.2. Ranking Związków Powiatów Polskich
7.3. Ranking Powiatów do 60 tys. mieszkańców[2]
7.4. Ranking powiatów „Newsweeka”
7.5. Ranking miast „Gazety Wyborczej”
7.6. Ranking Miast Uczących Się („Polityka Insight”)
7.7. Rankingi najbiedniejszych powiatów w Polsce[3]
7.8. Rankingi międzynarodowe
Bibliografia

 

Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:

Znajdź swoje DLACZEGO. Droga do poczucia spełni...
Simon Sinek, David Mead, Peter Docker
Cena: 31,20 zł
Wy wszyscy moi Ja
Miłosz Brzeziński
Cena: 30,33 zł
Głaskologia
Miłosz Brzeziński
Cena: 25,30 zł
Statystyka dla bystrzaków. Wydanie II
Deborah J. Rumsey
Cena: 31,92 zł
logotypy