Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2021
Platforma Moodle dla każdego nau...

Platforma Moodle dla każdego nauczyciela (ebook)

Autorzy:   , ,

PdfPDF
Wydawca: ITStart
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 5,20 zł
20,80 zł 26,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
+ do przechowalni

Platforma Moodle dla każdego nauczyciela, to podręcznik, który w zasadzie dedykowany jest dla wszystkich osób, które chcą wspomagać codzienny proces nauczania sprawdzonym i przetestowanym narzędziem do e-learningu, wykorzystywanym niemalże na całym świecie.

Platforma Moodle nie zastąpi z pewnością nauczyciela, a proces dydaktyczny nie będzie mógł przebiegać bez jego obecności, jednak zdecydowanie jest w stanie ułatwić pracę każdego pedagoga. W książce można znaleźć takie informacje jak: Tworzenie nowych kursów i zarządzanie nimi, przypisywanie do nich nowych uczestników, a także udostępnianie wcześniej przygotowanych materiałów dydaktycznych, testów lub zadań. Niezastąpioną pomocą jest przygotowana przez nas platforma testowa http://demo.itstart.pl, dzięki której można łatwo sprawdzić opisywane zagadnienia.

Osoby, które oprócz kształcenia pełnią również rolę administratorów platformy, albo stoją przed zadaniem zainstalowania jej na dowolnym systemie operacyjnym (Windows, Linux, Mac-os) również znajdą coś dla siebie, bo jeden z rozdziałów książki, szczegółowo opisuje właśnie te zagadnienia.

Autorzy książki, to obecnie studenci informatyki, którzy pierwszy kontakt z zagadnieniami platformy Moodle zaczerpnęli w Zespole Szkół Nr1 w Piekarach Śląskich, gdzie jako uczniowie Technikum Informatycznego już od pierwszej klasy mieli możliwość na niemal wszystkich przedmiotach technicznych, testować platformę od strony ucznia. W klasach starszych natomiast uczestniczyli w charakterze asystentów technicznych podczas organizowanych przez szkołę konkursach i zawodach z wykorzystaniem Moodla, co zapoczątkowało ich doświadczenie w dziedzinie zarządzania i administrowania platformą. W klasie maturalnej postanowili napisać książkę, gdzie oprócz przygotowań do matury i egzaminu zawodowego, potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, znaleźli czas na tworzenie swojej pierwszej publikacji.

Rafał Mazgaj obecnie studiuje Informatykę Inżynierską na Uniwersytecie Śląskim. Jest na drugim roku studiów i specjalizuje się w Inżynierii Systemów Informatycznych. Swoją karierę zawodową wiąże z programowaniem oraz rozwijaniem oprogramowania i technologii informatycznych.

Krzysztof Nadolski, na co dzień pracuje jako fotograf, łącząc swoje pasje ze studiami w Wyższej Szkole Technologii Informatycznych w Katowicach na kierunku Grafika komputerowa.

Rafał Oparowski studiuje na Politechnice Śląskiej w Gliwicach, dodatkowo pracując w Kompani Węglowej. Na co dzień pasjonuje się sieciami komputerowymi oraz projektowaniem w systemie CAD.

SPIS TREŚCI ................................................................................................................. 3
WSTĘP ........................................................................................................................... 7
1. WPROWADZENIE DO SYSTEMU MOODLE .............................................. 11
CO TO JEST MOODLE? .................................................................................................. 11
ZASTOSOWANIE SKRYPTU? .......................................................................................... 12
DLACZEGO E-LEARNING? ............................................................................................ 12
WYMAGANIA TECHNICZNE .......................................................................................... 13
2. INSTALACJA ŚRODOWISKA ............................................................................. 17
SYSTEM WINDOWS ...................................................................................................... 17
SYSTEM LINUX ............................................................................................................ 21
MAC OS X ................................................................................................................... 26
KONTO HOSTINGOWE .................................................................................................. 30
3. INSTALACJA SKRYPTU MOODLE ................................................................... 35
SYSTEM WINDOWS ...................................................................................................... 35
SYSTEM LINUX ............................................................................................................ 44
SERWER HOSTINGOWY ................................................................................................ 49
4. ZARZĄDZANIE PORTALEM MOODLE ........................................................... 57
OBOWIĄZKI ADMINISTRATORA .................................................................................... 57
USTAWIENIA STRONY GŁÓWNEJ .................................................................................. 58
ZARZĄDZANIE BLOKAMI .............................................................................................. 59
BLOK NAWIGACJA ....................................................................................................... 63
BLOK ADMINISTRACJA ................................................................................................ 69
Ustawienia strony głównej ..................................................................................... 69
Użytkownicy .................................................................................................................... 72
Kopia zapasowa ............................................................................................................... 78
Ustawienia mojego profilu ..................................................................................... 81
Administracja serwisu ............................................................................................ 86
Dodaj blok .............................................................................................................. 91
DODAWANIE I EDYCJA KONT UŻYTKOWNIKÓW ........................................................... 92
Ręczne dodawanie użytkowników ........................................................................... 93
Samodzielne dodawanie użytkowników .................................................................. 94
TWORZENIE KONT NAUCZYCIELI ................................................................................. 97
Dodawanie kategorii kursu .................................................................................... 98
Nadawanie ról ...................................................................................................... 100
TWORZENIE KLAS I PRZYPISYWANIE UCZNIÓW .......................................................... 102
Grupy użytkowników ............................................................................................ 102
DODAWANIE I EDYCJA KURSÓW ................................................................................ 112
Dodawanie zasobów ............................................................................................. 115
Dodawanie aktywności ......................................................................................... 116
Przypisywanie ról i uprawnień ............................................................................. 119
5. PRACA Z KLASĄ ................................................................................................. 129
DODAWANIE MATERIAŁÓW I PLIKÓW ........................................................................ 129
Etykieta tematu ..................................................................................................... 129
Foldery plików ..................................................................................................... 132
Pliki do pobrania .................................................................................................. 136
Strona WWW ........................................................................................................ 137
TWORZENIE I ZARZĄDZANIE TESTAMI ....................................................................... 140
Tworzenie kategorii pytań .................................................................................... 140
Tworzenie pytań ................................................................................................... 142
Pytania jednokrotnego wyboru ............................................................................ 146
Pytania wielokrotnego wyboru ............................................................................. 147
Połącz odpowiedzi ................................................................................................ 148
Udziel krótkiej odpowiedzi ................................................................................... 150
Pytanie numeryczne .............................................................................................. 151
Inne kategorie pytań ............................................................................................. 154
TWORZENIE TESTU .................................................................................................... 155
OCENY....................................................................................................................... 163
TWORZENIE ZADAŃ ................................................................................................... 164
Rodzaje zadań i ich ocenianie .............................................................................. 164
Tekst online .......................................................................................................... 169
Tekst offline .......................................................................................................... 171
MAGAZYN PLIKÓW .................................................................................................... 171

logotypy