Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2021
Sztuka »
O fenomenie sztuk wizualnych i m...

O fenomenie sztuk wizualnych i meandrach ich ochrony (ebook)

Autor:  

O fenomenie sztuk wizualnych i meandrach ich ochrony
2w1 w pakiecie: ePubePub MobiMobi
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 11,80 zł
47,20 zł 59,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
+ do przechowalni

Autorka w sposób barwny i sugestywny opowiada o sztuce wizualnej utrzymując jednocześnie rygory opracowania naukowego. Przedstawia ponadczasowość sztuki identyfikując ją według najnowszych metod analityki instrumentalnej, badań historycznych, przedstawia analizę zmiany postaci dzieł w procesie konserwacji.
  • Okładka
  • Strona tytułowa
  • Strona redakcyjna
  • Spis treści
  • Wprowadzenie
  • Rozdział I. O sztukach wizualnych i dziedzictwie
    • 1. Współczesne dyskursy o sztuce wizualnej i dziedzictwie
    • 2. Rozumienie dziedzictwa
    • 3. Filozofia w poszukiwaniu prawdy sztuki
  • Rozdział II. Sztuka jako idea, która ukształtowała nasz świat
    • 1. O wartościowaniu dziedzictwa sztuk wizualnych
    • 2. Rozumienie wartości dziedzictwa według wielu kryteriów
    • 3. Propozycja kompleksowej analizy wartościującej
    • 4. Instytucjonalne kryteria i ramy wartościowania/oceny
    • 5. Analiza wartościująca i konserwacja jako proces
    • 6. Burze mózgów wokół dziedzictwa kultury
  • Rozdział III. Meandry ochrony sztuk wizualnych
    • 1. O świadomości zawodowej artystów i konserwatorów
    • 2. Znaczenie osobowości w rozwoju wiedzy konserwatorskiej
    • 3. O tym, co chronimy
    • 4. O wielorakim rozumieniu autentyzmu
    • 5. Memento
    • 6. Teoria ochrony zabytków/dziedzictwa w XXXXI wieku
    • 7. Powrót fundamentalnych pytań o sztukę
    • 8. O etyce i odpowiedzialności
  • Rozdział IV. Współczesne zmiany w etyce i zachowaniu sztuk wizualnych
    • 1. Nowe instrumenty i metodologie
    • 2. Moralna kazuistyka oraz paradygmat naukowy, procesowy i performansu
    • 3. Propozycje lokalnych kodeksów etycznych w instytucjach
    • 4. Plusy i minusy komunikacji z artystami
    • 5. Impas sztuk wizualnych? Zapobieganie ich nietrwałości?
    • 6. Materiałem sztuki może być wszystko
    • 7. Odkrycia w interpretacji sztuk wizualnych
    • 8. Konsekwencje zmian w sztukach wizualnych
    • 9. Różnice w traktowaniu sztuki dawnej, utrzymanej w dyscyplinach, i nowych zjawisk sztuk współczesnych
    • 10. Komunikacja w nauce o sztukach wizualnych
    • 11. Komunikacja w kształceniu
  • Rozdział V. Nowe elementy w teorii i praktyce zachowania
    • 1. Reorientacja celów ochrony
    • 2. Kompleksowa ochrona dzieł Aliny Szapocznikow I INNYCH ARTYSTÓW
    • 3. Trudna do ochrony konceptualna spuścizna artysty totalnego casus Tadeusza Kantora
    • 4. Współpraca artysty i kuratora-konserwatora. Postępowanie z efemerycznymi megaprodukcjami artystycznymi
    • 5. Teoria aktora-sieci (ANT) w ochronie dziedzictwa
  • Rozdział VI. Podsumowanie rozszerzające teorię ochrony sztuk wizualnych
    • 1. Deontologia ochrony sztuk wizualnych
    • 2. Nowa rama konceptualna ochrony sztuk wizualnych
    • 3. Holizm jako całościowe podejście do zagadnień ochrony dziedzictwa
  • Konkluzja
  • Podziękowania
  • Literatura
  • O Autorce
  • Przypisy
logotypy