Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2021
Naucz mnie jak radzić sobie z em...

Naucz mnie jak radzić sobie z emocjami, komunikować się, znaleźć przyjaciół

Autorzy:   , ,

Ocena:
   6.0/6  Opinie  (2)
Stron: 184
Czas nagrania: 3 godz. 48 min. Czyta: Michał Podsiadło
Ksiazka drukowana Druk oprawa miękka 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi Audiobook Audiobook w mp3
Wydawca: Sensus
Wydawca: Sensus
Wydawca: Sensus
Cena:
39,90 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 7,98 zł
31,92 zł 39,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 7,98 zł
31,92 zł 39,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
Wysyłamy w 24h + do przechowalni + do przechowalni + do przechowalni

Druk
Książka drukowana
39,90 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
31,92 zł
39,90 zł
Audiobook w mp3
Audiobook
31,92 zł
39,90 zł

Książka dla pedagogów, nauczycieli, rodziców

Umiejętności społeczne. To one pozwalają nam skutecznie komunikować się z innymi, rozpoznawać swoje emocje i dawać im wyraz. Dzięki nim radzimy sobie w sytuacjach konfliktowych, potrafimy asertywnie sformułować swoje zdanie, nie spalamy się emocjonalnie podczas rywalizacji. Umiejętności społeczne warto i należy rozwijać od najmłodszych lat. Pomóc w tym może zawarty w książce zestaw ćwiczeń przygotowanych przez psychologów praktyków, od lat prowadzących warsztaty dla dzieci. Zaproponowane scenariusze, które można zrealizować z dzieckiem w domu, w szkole i podczas zajęć online, zostały sprawdzone w praktyce w ramach kursów i treningów. Książka zawiera między innymi:

  • 25 gotowych scenariuszy zajęć grupowych
  • scenariusze przystosowane do prowadzenia zajęć online
  • scenariusze zajęć indywidualnych
  • zestawienia materiałów i pomocy potrzebnych do przeprowadzenia warsztatów

Scenariusze są skonstruowane tak, aby zajęcia w pełni angażowały wszystkich uczestników, co przyczynia się do lepszego zapamiętywania treści. Obejmują takie zagadnienia jak:

  • rozpoznawanie emocji własnych i emocji innych ludzi
  • odczytywanie intencji drugiej osoby
  • asertywność
  • budowanie poczucia własnej wartości
  • radzenie sobie z ośmieszaniem, hejtem i ze złością
  • bezpieczne poruszanie się w internecie
  • koncentracja uwagi

Autorzy publikacji są związani z działającą od 2009 roku w Warszawie poradnią Przystań Psychologiczna oraz Fundacją Terapeutyczna (wcześniej Terapeutyczna Kawiarnia). W prowadzonych przez nich treningach umiejętności społecznych i warsztatach psychoedukacyjnych wzięło udział już ponad tysiąc uczestników.

O książce w mediach:

Charaktery.eu: Trening umiejętności społecznych – czy warto?

 

  • Zamiast wstępu
    • Co znajdziesz w tej książce?
    • Dla kogo jest ta książka?
    • Po co ją napisaliśmy?
    • Kim jesteśmy?
  • Trochę teorii
    • Proponowane tematy
    • Metody prowadzenia zajęć rozwijających umiejętności społeczne
    • Prowadzenie zajęć
    • System motywacji
    • Warto pamiętać!
  • 1. Zajęcia integracyjne poznajmy się!
    • Materiały i zasoby
    • Zróżnicowany sposób przekazywania wiedzy
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
    • Adaptacja scenariusza nr 1 do zajęć w diadzie
    • Adaptacja scenariusza nr 1 do zajęć on-line
  • 2. Zajęcia przez internet zasady współpracy
    • Materiały i zasoby
    • Zróżnicowany sposób przekazywania wiedzy
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
  • 3. Komunikacja we współpracy
    • Materiały i zasoby
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
    • Adaptacja scenariusza nr 3 do zajęć w diadzie
    • Adaptacja scenariusza nr 3 do zajęć on-line
  • 4. Komunikacja werbalna a niewerbalna
    • Materiały i zasoby
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
    • Adaptacja scenariusza nr 4 do zajęć w diadzie
    • Adaptacja scenariusza nr 4 do zajęć on-line
  • 5. Kalejdoskop emocji
    • Materiały i zasoby
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
    • Adaptacja scenariusza nr 5 do zajęć w diadzie
    • Adaptacja scenariusza nr 5 do zajęć on-line
  • 6. Komunikat typu ja
    • Materiały i zasoby
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
    • Adaptacja scenariusza nr 6 do zajęć w diadzie
    • Adaptacja scenariusza nr 6 do zajęć on-line
  • 7. Granice przestrzeni osobistej
    • Materiały i zasoby
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
    • Adaptacja scenariusza nr 7 do zajęć w diadzie
    • Adaptacja scenariusza nr 7 do zajęć on-line
  • 8. Asertywność jak prezentować swoje zdanie?
    • Materiały i zasoby
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
    • Adaptacja scenariusza nr 8 do zajęć w diadzie
    • Adaptacja scenariusza nr 8 do zajęć on-line
  • 9. Dokuczanie czym jest i jak sobie z nim radzić?
    • Materiały i zasoby
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
    • Adaptacja scenariusza nr 9 do zajęć w diadzie
    • Adaptacja scenariusza nr 9 do zajęć on-line
  • 10. Konflikt? I co teraz?
    • Materiały i zasoby
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
    • Adaptacja scenariusza nr 10 do zajęć w diadzie
    • Adaptacja scenariusza nr 10 do zajęć on-line
  • 11. Dzieci w sieci korzystanie z internetu
    • Materiały i zasoby
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
    • Adaptacja scenariusza nr 11 do zajęć w diadzie
    • Adaptacja scenariusza nr 11 do zajęć on-line
  • 12. Poczucie własnej wartości czym jest i jak je budować?
    • Materiały i zasoby
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
    • Adaptacja scenariusza nr 12 do zajęć w diadzie
    • Adaptacja scenariusza nr 12 do zajęć on-line
  • 13. Rywalizacja we współpracy, czyli jak radzić sobie z przegrywaniem
    • Materiały i zasoby
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
    • Adaptacja scenariusza nr 13 do zajęć w diadzie
    • Adaptacja scenariusza nr 13 do zajęć on-line
  • 14. Magia przyjaźni
    • Materiały i zasoby
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
    • Adaptacja scenariusza nr 14 do zajęć w diadzie
    • Adaptacja scenariusza nr 14 do zajęć on-line
  • 15. Hejt w sieci jak sobie z nim radzić?
    • Materiały i zasoby
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
    • Adaptacja scenariusza nr 15 do zajęć w diadzie
    • Adaptacja scenariusza nr 15 do zajęć on-line
  • 16. Złość jak sobie z nią radzić?
    • Materiały i zasoby
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
    • Adaptacja scenariusza nr 16 do zajęć w diadzie
    • Adaptacja scenariusza nr 16 do zajęć on-line
  • 17. Jak dbać o wizerunek w sieci?
    • Materiały i zasoby
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
  • 18. W kręgu emocji
    • Materiały i zasoby
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
    • Adaptacja scenariusza nr 18 do zajęć w diadzie
    • Adaptacja scenariusza nr 18 do zajęć on-line
  • 19. Jak mówić, aby nas (u)słyszano, czyli zasada FUO
    • Materiały i zasoby
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
    • Adaptacja scenariusza nr 19 do zajęć w diadzie
    • Adaptacja scenariusza nr 19 do zajęć on-line
  • 20. Jak mówić, aby nas (u)słyszano, czyli zasada FUO ciąg dalszy
    • Materiały i zasoby
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
    • Adaptacja scenariusza nr 20 do zajęć w diadzie
    • Adaptacja scenariusza nr 20 do zajęć on-line
  • 21. Pomocna dłoń jak prosić o pomoc?
    • Materiały i zasoby
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
    • Adaptacja scenariusza nr 21 do zajęć w diadzie
    • Adaptacja scenariusza nr 21 do zajęć on-line
  • 22. Koncentracja uwagi i relaksacja praktyka
    • Materiały i zasoby
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
    • Adaptacja scenariusza nr 22 do zajęć w diadzie
    • Adaptacja scenariusza nr 22 do zajęć on-line
  • 23. Strach a lęk odważne SOS
    • Materiały i zasoby
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
    • Adaptacja scenariusza nr 23 do zajęć w diadzie
    • Adaptacja scenariusza nr 23 do zajęć on-line
  • 24. Inność może być piękna! czyli kilka słów o tolerancji
    • Materiały i zasoby
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
    • Adaptacja scenariusza nr 24 do zajęć w diadzie
    • Adaptacja scenariusza nr 24 do zajęć on-line
  • 25. Podsumowanie zajęć
    • Materiały i zasoby
    • Realizacja
      • Kontekst nauczania
      • Procedura
    • Adaptacja scenariusza nr 25 do zajęć w diadzie
    • Adaptacja scenariusza nr 25 do zajęć on-line
6
(2)
5
(0)
4
(0)
3
(0)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 2

Średnia ocena
czytelników

  


    okladka
      Ocena : 6 

    Książka zawiera zbiór gotowych scenariuszy do przeprowadzenia zajęć grupowych dla dzieci. Scenariusze zostały tak przygotowane, aby można je było przeprowadzić również w formie zdalnej, co w dzisiejszych czasach jest często bardzo potrzebne, dlatego duży plus dla autorów. Same scenariusze są ciekawe, przedstawione szczegółowo. Tematyka dotyczy rozwoju umiejętności społecznych, które jak wiadomo są niezbędne w życiu dzieci, jak i dorosłych. Uważam, że pozycja jest godna polecenia i bardzo przydatna w pracy z dziećmi.
      Ocena : 6 

    O wieku przedszkolnym mówi się, że jest czasem zwrócenia się "duszy dziecka ku światu", również temu społecznemu. Jest to możliwe dzięki poszerzeniu świata dziecka o środowisko zewnętrzne, wykraczające poza bliską rodzinę. Dziecko spotyka dalszych krewnych, rówieśników, osoby młodsze od siebie, zupełnie obce. Ma już szansę konfrontować swój punkt widzenia z punktem widzenia innych ludzi, a doświadczany konflikt poznawczy staje się motorem zmian, bowiem pobudza do myślenia i działania nie tylko kierowanego własnym punktem widzenia i pragnieniami, ale również potrzebami oraz pragnieniami innych ludzi. Sprzyja to uspołecznieniu myślenia oraz działania, pomaga zrozumieć innych ludzi, uczy z nimi żyć i współpracować w oparciu o pewne społecznie przyjęte normy i zasady. Wiek przedszkolny jest o tyle istotny, że zachodzi w tym czasie wiele dynamicznych zmian rozwojowych, czy to w obszarze rozwoju fizycznego, czy też ? a nawet przede wszystkim - w obszarze rozwoju społeczno-emocjonalnego, poznawczego i komunikacyjnego. Pozwala to dziecku zwrócić uwagę zarówno na siebie i swoją odrębność, nauczyć się regulować emocje, jak i dostrzec emocje innych osób, ich dążenia, cele. Dziecko stopniowo nabiera umiejętności społecznych, czyli tych umiejętności, których używamy, kiedy obcujemy z innymi ludźmi. Wysokie umiejętności społeczne pozwalają nam uzyskiwać to, na czym nam zależy, z jednej strony zwiększają szansę na to, że reakcja, jaką otrzymujemy od innych, będzie pozytywna, z drugiej - zmniejszają szanse na reakcję negatywną. Niestety czasami zdarzy się coś, i to nie tylko na etapie wieku przedszkolnego, ale i wcześniej czy później, że te umiejętności społeczne są zaburzone. Do terapeutów, psychologów, trenerów TUS pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (ale i nie tylko) adresowana jest książka pt. ?Naucz mnie, jak radzić sobie z emocjami, komunikować się, znaleźć przyjaciół?. Opublikowana nakładem Wydawnictwa Sensus książka nie tyle przybliża nam znaczenie umiejętności społecznych, ale przede wszystkim dostarcza nam wiedzy odnośnie metod prowadzenia zajęć rozwijających umiejętności społeczne, systemów motywacyjnych, ale i zawiera gotowe propozycje ćwiczeń oraz gotowe scenariusze zajęć grupowych. Znajdziemy tu również materiały niezbędne do prowadzenia zajęć, a tym zajęć online. Załączone scenariusze możemy wykorzystać na różnego rodzaju zajęciach oraz w terapii, zarówno w przypadku dzieci z Zespołem Aspergera, ADHD, dzieci nieśmiałych, mających trudności z nawiązywaniem i utrzymywaniem relacji, jak i z adaptacją do nowych sytuacji. Proponowane scenariusze obejmują rozpoznawanie własnych emocji oraz emocji innych osób, odczytywanie intencji osób, asertywność, budowanie poczucia własnej wartości, trening koncentracji uwagi, poruszania się w sieci oraz radzenia sobie z własnymi emocjami. Scenariusze są proponowane przez praktyków, oparte na ich doświadczeniu, stwarzają możliwość zaangażowania osób w grupie, ale tez dają pewną dowolność prowadzącemu zajęcia. Zbiór scenariuszy obejmuje również zajęcia integracyjne, a także zajęcia online w trakcie których następuje ustalenie zasad współpracy. Znajdziemy też scenariusze obejmujące różnice pomiędzy komunikacją jedno, a dwustronną, werbalną, a niewerbalną, rozpoznawaniem emocji (złość, radość, smutek, duma, rozżalenie, wstręt, strach) u siebie i u innych. Czytelna forma scenariusza pozwala łatwo z niego skorzystać, a nawet modyfikować, choć tak naprawdę dostajemy już ?gotowiec?, z którym po ewentualnym uzupełnieniu o materiały i przygotowaniu się do zajęć, możemy pracować.
    logotypy