Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63
- informacje o księgarni septem.pl
- Program Partnerski
- O nas
- © Helion 1991-2021
Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy. Wydanie 2 rozszerzone
Autor: Joanna Wrycza-Bekier





By odpowiednie dać rzeczy słowo
W języku angielskim słowo writer rozumie się bardzo szeroko - oznacza właściwie każdego, kto pisze. W języku polskim jedynie autorzy literatury beletrystycznej mają prawo używać zaszczytnego miana pisarza. Czy to znaczy, że dziennikarz jest zwolniony z obowiązku tworzenia celnych metafor? Czy autor książek naukowych może zapomnieć o budowaniu napięcia? Czy twórcy tekstów reklamowych wolno ignorować zasady ciekawego opowiadania? Nie! Jeśli zajmujesz się pisaniem, to jesteś pisarzem. Poczuj się nim nie tylko dlatego, że "pisarz to brzmi dumnie". Także dlatego, że bycie nim zobowiązuje do tworzenia lepszych, bardziej przekonujących treści. Chętniej czytanych. Trafniej przekazujących to, co chcesz powiedzieć. Mocnych. Takich, pod którymi z satysfakcją podpiszesz się własnym nazwiskiem.
Dzięki tej książce poznasz wiele pisarskich sztuczek, które sprawią, że Twój tekst zabłyśnie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Dowiesz się, które czasowniki są dynamiczne i w jaki sposób konkretne rzeczowniki pobudzają wyobraźnię. Nauczysz się tworzyć krótkie i długie świetnie brzmiące zdania oraz eksponować w nich wybrane wyrazy. Zgłębisz fascynujące tajniki storytellingu, czyli opowiadania historii w taki sposób, by inni chcieli ich słuchać. Nauczysz się, jak budować napięcie, grać na emocjach i malować słowami... Autorka stawia przed Tobą jeszcze jeden cel: pragnie, by jej książka pomogła wykształcić indywidualny styl - głos, który wyróżni Cię spośród grona innych autorów.
Wstęp (7)
Rozdział 1. Przejdź do konkretów (11)
- Magia szczegółu (13)
- Kolekcjonuj nazwy (16)
- Nadawaj imiona (19)
- Porównuj (22)
- A co z abstrakcją? (23)
Rozdział 2. Ożyw tekst (27)
- Jaki czasownik jest dynamiczny? (29)
- Wampir energetyczny nr 1: Nominalizacja (31)
- Wampir energetyczny nr 2: Strona bierna (36)
- Wampir energetyczny nr 3: Czasowniki modalne (41)
- Wampir energetyczny nr 4: Mieć i być (43)
Rozdział 3. Lekcja Iana Fleminga (49)
Rozdział 4. Eksponuj to, co ważne (59)
- Utnij niepotrzebną końcówkę (63)
- Nie komentuj tego, co napisałeś (63)
- Rozłup zdanie na dwie części (64)
- Przejdź od informacji starej do nowej (65)
- A jak rozpocząć zdanie? (65)
- Ułóż wyrazy w zdaniu (66)
Rozdział 5. Zaciekawiaj od pierwszego zdania (73)
- Wrzuć czytelnika w wir wydarzeń (74)
- Zacznij od czegoś niezwykłego (75)
- Wprowadź intrygującego bohatera (76)
- Oddaj głos bohaterowi (77)
- Wybierz znaczący szczegół (78)
- Zmuś czytelnika do refleksji (79)
Rozdział 6. Pozbądź się słów-śmieci (81)
- Tiki (82)
- Skamieliny (83)
- Papugi (85)
- Koturny (86)
- Urzędasy (89)
- Snoby (90)
- Tasiemce (91)
- Usypiacze (92)
- Podróbki (94)
- Gaduły (94)
- Tchórze (96)
- Zuchwalcy (96)
- Instrukcje (97)
- Sobki (97)
- Anonimy (98)
- Zrzędy (98)
- Gmatwaniny (100)
Rozdział 7. Lekcja Ernesta Hemingwaya (103)
Rozdział 8. Uwolnij się od klątwy wiedzy (111)
- Co zakładasz, pisząc tekst? (112)
- Trzymaj się tematu (113)
- Zwolnij (117)
- Wyjaśniaj obrazowo (119)
- Podaj przykład (120)
- Ale czy specjaliści się nie obrażą? (122)
Rozdział 9. Wykorzystaj moc interpunkcji (125)
- By stopniować (125)
- By uwydatniać (126)
- By ukryć (127)
- By zaciekawić (128)
- By ostrzec (129)
Rozdział 10. Nie bój się długiego zdania (131)
- Połącz zdania (133)
- Wyliczaj (135)
- Powtarzaj (137)
- Podsumuj (141)
- Wtrącaj (142)
Rozdział 11. Opowiedz historię (145)
- Początek (sytuacja) (149)
- Środek (komplikacja) (156)
- Koniec (rozwiązanie) (162)
Rozdział 12. Lekcja braci Grimm (167)
Rozdział 13. Pokazuj, nie opisuj (175)
- Nie wyręczaj czytelnika (175)
- Mniej znaczy więcej (178)
- Zmuś bohatera do działania (179)
- Zadbaj o towarzystwo dla bohatera (180)
- Walcz o czytelnika (181)
Rozdział 14. Graj na emocjach (183)
- Pisz sercem (183)
- Porywające opowieści (186)
- Poruszające reklamy (192)
Rozdział 15. Buduj napięcie (197)
- Zawieszenie akcji (200)
- Strzelba Czechowa (203)
- Zwrot akcji (210)
Rozdział 16. Lekcja Agathy Christie (217)
Rozdział 17. Odważ się pisać dialogi (231)
- Naturalne, czyli jakie? (231)
- Co wyłapywać? (232)
- Powiedział, krzyknął czy wycedził? (236)
- Mowa ciała (238)
- I znowu mniej znaczy więcej (240)
Rozdział 18. Maluj słowami (243)
- Kolor (243)
- Światło i cień (246)
- Kadr (248)
Rozdział 19. Pobudzaj zmysły (251)
- Zapach (252)
- Dźwięk (253)
- Smak (255)
- Dotyk (256)
- A teraz wszystko wymieszaj (257)
Rozdział 20. Lekcja Vincenta van Gogha (259)
Rozdział 21. Przemów własnym głosem (267)
Zakończenie (273)
Lista dynamicznych czasowników (279)
Bibliografia (285)
- Blogi (287)
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
6 | (23) | |
5 | (5) | |
4 | (1) | |
3 | (0) | |
2 | (0) | |
1 | (1) |
Liczba ocen: 30
Średnia ocena
czytelników

bez podpisu
bez podpisu
bez podpisu
bez podpisu
Bloger
Robert
spnulka
Patryk
Teresa Dymek
DSM
bez podpisu
Arkadiusz Paszul
bez podpisu
bez podpisu
bez podpisu
Ola
bez podpisu
Maciej Kozubik, coach i trener biznesu
J. Jeżowski
Mariusz Walczak, Programista
Krystian, Programista/trener
bez podpisu
Monika Walczak, Partner Zarządzający
remq
bez podpisu
Agnieszka
Michał, nauczyciel
Joanna
bez podpisu
bez podpisu
Warto zajrzeć
© Helion S.A. 1991-2021
Webdesign:TonikStudio.pl