Facebook

Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2019
Mądrość Mentoringu, Inteligencja...

Mądrość Mentoringu, Inteligencja Coachingu. Sprzedaż i skuteczność menedżerska w stylu mentoringowym i coachingowym

Autor:  

Stron: 512
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: twarda) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
59,00 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 11,80 zł
47,20 zł 59,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
59,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
47,20 zł
59,00 zł

By zwiększyć prawdopodobieństwo dojścia do celu…

Współcześnie umiejętność uczenia się, jak również uczenia innych jest ważna w każdym aspekcie ludzkiej aktywności.
Tym bardziej że żyjemy w czasach, w których nauczyć się — od uczyć się i nauczyć się na nowo, już w zaktualizowanej wersji — to warunek sprawnego poruszania się na rynku pracy zarówno w świecie realnym, jak i wirtualnym. Menedżerów
i liderów interesować będzie przede wszystkim umiejętność nauczania standardów pracy, a także zarządzania przez potencjał. W obszarach sprzedaży natomiast przyda się umiejętność skutecznego oferowania rozwiązań poprzez oferowane usługi i produkty. To właśnie było dla autora inspiracją do napisania tej książki, której nadał oryginalną formułę.

TO 12 PRZYSTANKÓW W PODRÓŻY, PODCZAS KTÓREJ POZNASZ ŚWIAT METOD MENTORINGOWYCH I COACHINGOWYCH STOSOWANYCH NIE TYLKO W SPRZEDAŻY.

Znajdziesz tu wiele nawiązań do świata marketingu, nauki, sportu czy sztuki — choć z pozoru to różne dziedziny, okazują się podobne w obszarze edukacji do sukcesu.

Kwestię zastosowania metod mentoringowych i coachingowych autor przeplata z refleksją nad codziennymi wyzwaniami, w ramach których też jesteśmy „coachowani” i „mentorowani” — zarówno w pracy, jak i w sytuacjach nieformalnych. Ta intelektualna podróż zawiera również dynamiczne studia przypadków globalnych firm, których nazwy znamy z mediów i z tego, że jesteśmy po prostu konsumentami. Ćwiczenia, które możesz wykonać w trakcie lektury, pozwalają bardziej wniknąć w rozumienie i wyczucie świata biznesu — nauczyć się go jeszcze lepiej rozumieć. Mentoring i coaching jest tutaj nie tylko metodą, ale przede wszystkim współczesnym stylem nauki sprzedawania innym idei, pomysłów, jak również usług i produktów — w bardziej ludzki, upodmiotowiający sposób. Autor pokazuje, jak wykorzystać tę zmienioną perspektywę i nowoczesne metody nauczania do kształcenia profesjonalnych sprzedawców, menedżerów oraz trenerów sprzedaży. W przystępnej formie przybliża także problemy, które mogą wystąpić podczas prowadzenia edukacji menedżerskiej, trenerskiej oraz szkolenia szeregowych pracowników sprzedaży. Spojrzysz na nie inaczej — z perspektywy nauki własnej efektywności.

POZNAJ ŚWIAT, W KTÓRYM SKUTECZNOŚĆ JEST MATKĄ I OJCEM SUKCESU. BY STAĆ SIĘ JEGO BENEFICJENTEM, NAJPIERW SIĘ GO NAUCZ, A POTEM SWOJĄ WIEDZĘ… PRZEKAŻ INNYM!

Patroni medialni:

 

Zabójcza lista podziękowań liderom, mentorom i coachom... 21

 

Paliwo: lider, mentor, coach, czyli synonimy i pierwsze metry 23

    • Kim jest lider, czyli 62 synonimy do znaczenia tej roli 24
    • Kim jest mentor, czyli 50 synonimów do znaczenia tej roli 25
    • Kim jest coach, czyli 11 synonimów do znaczenia tej roli 26

Mądrość 1/2. Znaki na drodze mądrości mentoringu i inteligencji coachingu w sprzedaży 27

  • Na początek kilka obrazów ludzi z 27. Biegu Powstania Warszawskiego 28
  • Google Maps, szkolenia za karę, złota rybka i konsekwencje dla nas 29
  • Edukacja w sprzedaży zamiast rozwoju, siła woli i kompetencje 31
  • Wiedza - trudna do upilnowania, a niezbędna w sprzedaży 32
  • Mariaż profesji sprzedaży z technologią, czyli sprzedawca pracownikiem wiedzy 34
  • Osobiste doświadczenia, czyli paradoksalnie o pracy w sprzedaży 37
  • Kilka słów o etyce 39
  • Korzystanie w środowisku sprzedaży z nauki, "popnauki" i "nienauki" - choć to wszystko to jakaś wiedza 40
  • Przebudzenie w zarządzaniu ludźmi, czyli styl kierowania 46
    • Antyprzykłady: przypadki zaobserwowane, czyli liderzy coachujący się życiowo 48
    • Dobry przykład, czyli mentoring organizacyjny z nadzieją i przemianą 50

Uwaga, ślisko 3/4. Zespoły sprzedaży - rety, co się dzieje? 55

  • Strategicznie, operacyjnie i zarządczo o wyzwaniach 56
  • Konstrukcja książki, czyli ślisko na 3/4 61
  • Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha 66
    • Mentor z początku 66
    • Coach z początku 67
  • Przypowieść: "Możliwości - słuchaniem można zobaczyć" 67

Przystanek 1. Temperatura zespołów sprzedaży 73

  • Złożone zaangażowanie 74
    • Energia napędza do działania 76
    • Działanie napędza wiedzę i umiejętności 77
    • Wiedza i umiejętności napędzają postawę 78
    • Wybitna postawa daje jakość 78
    • Jakość to luksus i osiągnięcia w sprzedaży 80
  • Planowanie czy działanie? Oto jest pytanie! 82
    • Ćwiczenie: "Nieplanowane planowanie, planowane nieplanowanie" 83
    • Doświadczenia z sali szkoleniowej w pracy ze sprzedawcami oraz menedżerami sprzedaży i operacji 84
  • Wywoływanie temperatury sprzedaży 88
    • Ćwiczenie: "Temperatura mojego przywództwa, liderstwa" 88
  • Sposoby prowadzenia rozmowy, czyli przyczyny, skutki, emocje i wulkan Teide 90
  • Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha z przystanku 1. 96
    • Mentor z przystanku 1. 96
    • Coach z przystanku 1. 97
  • Rozmowa ekspertów: Jacek Rozenek - trener biznesu, mentor, coach biznesu, aktor 98
  • Przypowieść dla mentora i coacha: "Oddychanie" 112

Przystanek 2. Narracja w mentoringu i coachingu - wymiany doświadczeń z dobrym wpływem 113

  • Narrator nie tylko w filmach 114
    • Narracja w życiu 114
    • Narracja w coachingu 115
  • Narracja w sprzedaży, czyli menedżerka Lilka, trener-prezes i Łukasz wyglądacz 119
  • Perswazja narracyjna i retoryczna - wykorzystanie w sprzedaży 122
  • Znów powrót do sensu 124
  • Perswazja narracyjna, czyli mentor lub coach w końcu ekspertem w sprzedaży 128
  • Za co cenią ludzi w środowisku sprzedaży? 132
  • Adidasy, czyli gdzie jeszcze jest obecna perswazja narracyjna, tyle że w marketingu 136
    • Narracja generalna 137
    • Narracja rozwojowa 139
    • Narracja edukacyjna 140
    • Narracja osiągnięć 142
  • Przykład z zarządzania zmianą (w zakresie nauki dobrych praktyk) dla refleksji mentora i coacha 143
    • Ćwiczenie: "Złap na tym, co robi dobrze" 144
  • Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha z przystanku 2. 146
    • Mentor z przystanku 2. 146
    • Coach z przystanku 2. 147
  • Rozmowa ekspertów: Grzegorz Turniak - prezes Akademii Rekomendacji, przedsiębiorca 149
  • Przypowieść dla mentora i coacha: "Pobudzanie" 160

Przystanek 3. Przebudzenie w sprzedaży - otwarcie tunelu wyobrażonego 161

  • Przebudzenie zasobów i wyobraźnia 162
  • Przebudzenie do roli menedżera 164
  • Obiektywnie i subiektywnie osiągać więcej - kompetencje vs wyniki 169
    • Ćwiczenie: "Mentor profesji, uczeń profesji" 172
  • Przebudzenie w rozwoju, czyli co tak naprawdę osiągamy w sprzedaży 172
  • Doświadczenie z doradztwa i z sali szkoleniowej w branży farmaceutycznej 174
  • Przypadki zaobserwowane, czyli brak rozwiązań agencji wyjazdów nagrodowych 176
  • Obudzić w sobie lepszy nastrój czy jednak uczyć się profesji? 177
    • Cel rozwojowy, edukacyjny, subiektywny - przypadek z life coachingu 179
    • Cel rozwojowy, edukacyjny, subiektywny - przypadek "poprawy nastroju" lub realnej pomocy psychologicznej 180
    • Cel sprecyzowany, obiektywny - doradztwo bliższe ekonomii i psychologii biznesu 181
  • Wsparcie, wyniki i rozwój 182
  • Różnice w sprzedaży, czyli masz swoją niezdobytą górę 185
  • Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha z przystanku 3. 187
    • Mentor z przystanku 3. 187
    • Coach z przystanku 3. 188
  • Rozmowa ekspertów: Danuta Dunajska - prezes zarządu ODiTK Consulting w grupie ODiTK w Gdańsku 190
  • Przypowieść dla mentora i coacha: "Rozwijanie" 202

Przystanek 4. Mapy mentoringowe i coachingowe, czyli stosunek do doświadczeń decyduje 205

  • Jakość doświadczeń i liczba wniosków, czyli zbuduj mapę 206
  • Jakościowa aktywność zawodowa 207
  • Talenty a fluktuacja pośród sprzedawców 209
    • Ćwiczenie: "Analiza segmentowa" 213
  • Opinia psychologa, czyli przymusić samego siebie do kolejnego kroku 214
  • Budować doświadczenia jak najwięksi piłkarze 216
  • Potrzeba przestrzeni do zarządzania zasobami 219
  • Zasoby z perspektywy coachee 221
  • Najlepsze i najgorsze cechy w sprzedaży okiem ekspertów 222
    • Ćwiczenie: "Nauka doświadczeń" 224
  • Układanie doświadczeń, czyli czy dołożyłeś wszelkich starań? 225
    • Ćwiczenie: "Technika technik, czyli Goldsmithowskie koło zmian" 229
  • Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha z przystanku 4. 231
    • Mentor z przystanku 4. 231
    • Coach z przystanku 4. 232
  • Rozmowa ekspertów: Paweł Fortuna - psycholog biznesu, trener biznesu, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego i Instytutu Psychologii KUL 234
  • Przypowieść dla mentora i coacha: "Unoszenie" 239

Przystanek 5. Mentor, coach - założenia, efektywność, szlifowanie doskonałości 241

  • Przypadek firmy Nike, czyli siła mentoringu doświadczeń 242
  • Warunki i okoliczności do mentoringu i coachingu 245
  • Szerzej, czyli gdzie właściwie wjeżdżasz 246
  • Podróż z przeszłości do sprzedaży z sensem 250
    • Ćwiczenie: "Doświadczenie wyjątkowego traktowania" 251
  • Szlify menedżerskie w roli mentora i coacha 253
  • Studium przypadku z praktyki - branża ubezpieczeniowa 256
  • Studium przypadku z praktyki - branża przewozowa i logistyczna 258
  • Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha z przystanku 5. 260
    • Mentor z przystanku 5. 260
    • Coach z przystanku 5. 261
  • Rozmowa ekspertów: Jonathan Passmore - profesor psychologii w Katedrze Przywództwa i Coachingu na Uniwersytecie Evora w Portugalii 262
  • Przypowieść dla mentora i coacha: "Odkrywanie - paryskie bordo" 264

Przystanek 6. Mentoring w sprzedaży, czyli zachowanie ma kolosalne znaczenie 267

  • Mentor - źródło postawy i metodyki 268
  • Różnice między autorytetem a ekspertem - dlaczego to ma znaczenie? 269
  • Z dziennika eksperta sprzedaży 273
  • Mentoring i coaching a bycie liderem, czyli kto odpowiada za to, gdzie przyłożyć dźwignię 277
  • Role jako część edukacji mentora 281
  • Role wypełnione skryptami zachowań 285
  • Mentor jako badacz, etnograf 286
  • Zachowania asertywne, czyli nieoczywiste podejście 288
  • Konformizm i jego rola w zachowaniach zbiorowych i indywidualnych 290
    • Normatywne powody konformizmu 291
    • Marketing wykorzystujący konformizm 293
  • Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha z przystanku 6. 293
    • Mentor z przystanku 6. 293
    • Coach z przystanku 6. 294
  • Rozmowa ekspertów: Jakub B. Bączek - trener mentalny sportowców, mistrz świata w siatkówce z reprezentacją Polski w 2014 roku 296
  • Przypowieść dla mentora i coacha: "Nauczanie" 298

Przystanek 7. Elastyczność, nauka, adaptacja do nowej inności 299

  • Podatny grunt dla sprzedawcy, menedżera, trenera, dyrektora sprzedaży 302
    • Grunt naturalnych predyspozycji 304
    • Ćwiczenie: "Naturalne predyspozycje w świecie sprzedaży" 310
  • Sztuka, nauka i rzemiosło sprzedaży 312
  • Mentor i coach a mentee i coachee, czyli konieczność preferencji osobowościowych 315
    • Ćwiczenie: "Jedno ważne pytanie" 319
  • Wymiary mentoringu ułatwiają rozumienie i dopasowanie 321
    • Ćwiczenie: "Wymiary relacji mentor-mentee" 322
  • Formuły smart learningowe jeszcze bardziej uelastyczniają uczenie 322
  • Nauka, uczenie, dynamika uczenia w sprzedaży 325
  • Leszno, garnki i apteka 328
  • Wdrożenie i nauka na błędach - z życia 331
  • Co czyni lidera efektywnym, czyli wciąż ta nauka 333
  • Adaptacja, czyli przekleństwo wiedzy a reguły i wnioski 334
  • Skuteczne nauczanie umiejętności - wyzwanie? 337
  • Świat VUCA i antykruchość, czyli dlaczego wyzwaniem jest uczyć innych i uczyć się w sprzedaży 338
  • Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha z przystanku 7. 340
    • Mentor z przystanku 7. 340
    • Coach z przystanku 7. 341
  • Rozmowa ekspertów: prof. David Clutterbuck - visiting professor, Sheffield Hallam & Oxford Brookes Universitites; Ashridge Coaching MBA 342
  • Przypowieść dla mentora i coacha: "Inspirowanie" 344

Przystanek 8. Mądrość świadomości w sprzedaży i uskrzydlanie, czyli jak się edukujemy 345

  • Przemiana, refleksja, trendy 346
    • Ćwiczenie mentoringowe: "Wzorce/schematy" 351
  • Poziomy rozwoju społecznego 352
  • Jak wygląda komunikacja w tej spirali? 363
  • Uskrzydlanie w sprzedaży 366
  • Uruchamianie strumieni racjonalnego i emocjonalnego myślenia w sprzedaży 368
    • Ćwiczenie: "Osiem pytań sprawczego lidera" 369
  • Coaching a edukacja - kiedy się uczymy, a kiedy możemy mieć trudności nie do pokonania 370
  • Coaching, czyli pytania coacha i eksperta 374
  • Kiedy mówimy o sprawczym coachingu? 376
    • Ćwiczenie: "Motywy, czyli jak pomóc sprzedawcy zbudować kompetencje" 377
  • Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha z przystanku 8. 378
    • Mentor z przystanku 8. 378
    • Coach z przystanku 8. 378
  • Rozmowa ekspertów: Rafał Schmidt - wieloletni dyrektor oddziału w firmie ubezpieczeniowej we Wrocławiu; CEO w SCHMIDT Recruitment & Sales 380
  • Przypowieść dla mentora i coacha: "Pragnienie" 382

Przystanek 9. Szósta funkcja menedżera sprzedaży 385

  • Piła inteligencji emocjonalnej menedżera u Menkesa 386
  • Feedback, czyli saldo zaangażowania i przekraczania 394
  • Teoria samodeterminacji prof. Edwarda Deciego, czyli kwestie ważne dla lidera 399
  • Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha z przystanku 9. 401
    • Mentor z przystanku 9. 401
    • Coach z przystanku 9. 402
  • Przypowieść dla mentora i coacha: "Czekanie na przełom" 403

Przystanek 10. Jak uprawiasz zaufanie, tak kwitną standardy - choć ich nie weźmiesz w ręce 405

  • Procesy dydaktyczne w sprzedaży, czyli co to takiego 406
  • Uprawianie zaufania, czyli na ile to ma znaczenie w sprzedaży 408
  • Rozwiązanie: uprawianie produktywności 411
  • Narzędzia do uprawiania produktywności 417
  • Innowacyjne patrzenie, czyli coachingowe myślenie, nawykowe działanie, nowatorskie nazywanie 421
    • Ćwiczenie: "Cykl pięciu pytań do zamknięcia sprzedaży" 425
  • Menedżer, coach, trener, koordynator, administrator - jeden człowiek, wiele ról 427
  • Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha z przystanku 10. 430
    • Mentor z przystanku 10. 430
    • Coach z przystanku 10. 431
  • Przypowieść dla mentora i coacha: "Uczenie, czyli płyń i przy tym pozostań mądrym" 432

Przystanek 11. Osiągnięcia, czyli wzmocnienia ewolucji i determinacji sprzedażowych 435

  • Warunki i tło wyuczalności w zespole 436
  • Metody i techniki mentoringowe bezcenne w ewolucji 444
    • GOLD 444
    • EDIC 445
    • PURE 446
    • CLEAR 447
    • Ekologicznie ucząc sprzedaży 448
  • Kierowanie jako trenowanie 449
  • Jaka kultura, taka absorpcja, czyli wciąż mały procent 452
  • Narracje do budowy zaangażowanego i pełnego sensu środowiska 454
  • Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha z przystanku 11. 455
    • Mentor z przystanku 11. 455
    • Coach z przystanku 11. 455
  • Przypowieść dla mentora i coacha: "Poszukiwanie" 456

Przystanek 12. Coaching jako metoda realizacji aspiracji 459

  • Fioletowe krowy i czarne łabędzie, czyli ćwicz magnes uwagi 460
  • Zachowania Twojego pierwszego szefa 464
  • Homo coachingus i trzecia zasada dynamiki Newtona a oczekiwania działów sprzedaży 466
  • Ewolucja, czyli strumień pracy oraz nawyki w pierwszej kolejności 470
    • Ćwiczenie: "Matryca produktywności lidera" 473
  • Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha z przystanku 12. 479
    • Mentor z przystanku 12. 479
    • Coach z przystanku 12. 480
  • Przypowieść dla mentora i coacha: "Nadawanie" 480

Na koniec, by dopełnić proces mentoringowo-coachingowy 483

Biogram autora 491

Bibliografia 495

Netografia 503

Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:

Król biurowej klasy średniej
Maciej Mazurek
Cena: 37,00 zł
Prawo Mojżesza
Amy Harmon
Cena: 39,90 zł

Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:

Jak sprytnie wyremontować i wyposażyć mieszkani...
Katarzyna Gorzędowska, Jeremiasz Gorzędowski
Cena: 34,99 zł
Z każdym oddechem
Nicholas Sparks
Cena: 24,80 zł
Zbuntowane serce
Penelope Ward, Vi Keeland
Cena: 29,60 zł
Daddy Cool
Penelope Ward
Cena: 29,60 zł
logotypy