Facebook

Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2019
Komunikacja bez barier (Wydanie ...

Komunikacja bez barier (Wydanie II rozszerzone i zaktualizowane) (ebook)

Autor:  

2w1 w pakiecie: ePubePub MobiMobi
Wydawca: MT Biznes
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 7,98 zł
31,92 zł 39,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Masa przykładów wziętych z codziennego życia. Tona dowcipów i anegdot. Kilogramy ilustracji. Garść ćwiczeń i testów. Przestępny język. Wartościowe podpowiedzi. Praktyczne narzędzia. To wszystko znajdziesz w jednej książce: Komunikacja bez barier. Jak rozumieć i być rozumianym.

Efektywne komunikowanie się jest podstawą w relacjach biznesowych, rodzinnych i uczuciowych. Jest kluczową umiejętnością człowieka. Ludzie, którzy potrafili rozmawiać naprawdę efektywnie, porzucili swoje monologi na rzecz wartościowych dialogów zmieniali swoje życie na lepsze. Odnosili sukcesy w pracy i w życiu prywatnym. Stawali się szczęśliwsi. Gdyż od tego w jaki sposób potrafisz się komunikować zależy jakość twojego życia.

Świat idzie do przodu a wraz z nim kolejne pokolenia Igreków i Zetów sięgają po coraz nowsze narzędzia komunikacji. Pokolenia „teleinformatyczne” w przeważającej mierze wykorzystują social media i inne komunikatory, które z jednej strony pozwalają im pokonać barierę czasu i przestrzeni, jednak zubożają ludzkie relacje. Jednak nawet najnowsze zdobycze technologii nie zastąpią zwyklej międzyludzkiej rozmowy, dialogu, wspólnego porozumienia, bliskości. Ale rozmawiać tak, aby się wzajemnie rozumieć, aby rozmowa była prawdziwym dialogiem trzeba się najpierw nauczyć.

Z książki Komunikacja bez barier. Jak rozumieć i być rozumianym dowiesz się, między innymi:

  • dlaczego skuteczna komunikacja jest ważna w życiu każdego z nas,
  • jak wygląda proces komunikacji,
  • podstawowych błędach i barierach w komunikacji i jak sobie z nimi radzić,
  • podstawowych narzędziach utrzymywania rozmowy na właściwym kursie i docierania do wybranego portu,
  • jak sobie radzić z emocjami i reakcjami swoimi i innych,
  • jak rozmawiać szanując innych i zachowując szacunek do siebie,
  • jak, dzięki komunikacji bez przemocy żyć w harmonii z innymi i budować pozytywne relacje osobiste i zawodowe.

Po uważnym przeczytaniu tej książki dowiesz się, jak umiejętnie budować satysfakcjonujące relacje zawodowe oraz dobre relacje osobiste.

Jeśli jesteś:

  • mężem bądź żoną,
  • dziewczyną swojego chłopaka lub chłopakiem swojej dziewczyny,
  • rodzicem bądź dzieckiem,
  • nauczycielem lub uczniem,
  • szefem bądź pracownikiem…

to niewątpliwie książka dla ciebie! Dlaczego? Ponieważ to bardzo praktyczny poradnik z przykładami problemów w komunikacji, które przydarzają się każdemu oraz prostymi podpowiedziami, jak ich unikać i poprawić relacje międzyludzkie za pomocą odpowiedzialnego porozumiewania się. A do tego napisana z poczuciem humoru i ilustrowana świetnymi rysunkami Kate Bauer.

***

Żadna pojedyncza konwersacja na gwarantuje zmiany ścieżki kariery, firmy, relacji czy życia, każda pojedyncza rozmowa MOŻE to uczynnić.
Susan Scott,

Jak mówić, by inni nas słuchali? Jak słuchać, by inni nam mówili? Te pytania zadajemy sobie od dawna, bo nikt nie ma wątpliwości, jak wielka jest moc porozumienia i destruktywna siła nieporozumień - na szczęście przybywa nam wiedzy na temat komunikacji - a ta książka jest świetnym, praktycznym przewodnikiem dla każdego z nas.
Jacek Santorski , założyciel Akademii Psychologii Przywództwa

Jeżeli podkreślimy rolę komunikacji w stosunkach biznesowych, a tym zagadnieniem w tej książce byłem szczególnie zainteresowany – to warto zadać sobie pytanie, czy komunikacji można się nauczyć, czy też skazani jesteśmy na kod zapisany w genach. W tym zakresie zgadzam się z opinią, którą wygłosił Brian Tracy, że „komunikacja to umiejętność, której można się nauczyć”. To jak jazda na rowerze, czy pisanie na maszynie. Jeśli tylko nad nią popracujesz, możesz bardzo szybko poprawić jakość każdej części swojego życia”. Mając to na uwadze tym bardziej polecam omawianą książkę, bowiem stanowi ona znakomity podręcznik do nauki komunikacji pomiędzy ludźmi.
Przemysław Trawa, Prezes Zarządu Międzynarodowe Targi Poznańskie

***

Dr Beata Kozyra - Menedżer, przedsiębiorca, doradca biznesowy, autorka książek, doktor nauk ekonomicznych. Trener biznesu, coach, wykładowca studiów podyplomowych i MBA. Obecnie Prezes Polskiej Izby Przemysłu Targowego oraz właścicielka firmy doradczo-szkoleniowej Codziennielepis.com Beata Kozyra

Z powodzeniem łączy dydaktykę, wiedzę naukową oraz doświadczenie biznesowe. Współpracowała z ponad 50 firmami i organizacjami. Była prezesem, członkiem zarządu i doradcą zarządu w kilku firmach, m.in. w Instytucie Lotnictwa w Warszawie, IPT Holding w Łodzi, B&K Simple Solution w Warszawie, Polskiej Izbie Przemysłu Targowego w Poznaniu.

Jest autorką kilkudziesięciu artykułów o tematyce biznesowej oraz 4 książek: Praktyczne zarządzanie zmianą w firmie. Nie taki diabeł straszny; Zarzadzanie sobą. Zrozum siebie i realizuj swoje marzenia; Komunikacja bez barier. Czyli wilk syty i owca cała oaz Alians strategiczny jako wstęp do fuzji i przejęcia.

Prywatnie mama wspaniałego syna Mateusza i opiekunka kundelka Farta. Aktywna z zamiłowania: maratony, nurkowanie, jazda na rowerze, narty, fitness.

Okładka

Strona tytułowa

Strona redakcyjna

Dedykacja

Motto

Spis treści

Przedmowa do wydania drugiego

Zamiast wstępu, czyli dlaczego umiejętność komunikowania się jest ważna

Interpretacje – wariacje na cztery ręce

Książka warta przeczytania

Jak najlepiej korzystać z tej książki?

Rozdział 1 Kolor, zapach, taniec i gwizdanie,czyli komunikowanie się to rzecz naturalna

Język zwierząt

Homo communicans

Centrum zarządzania, czyli trochę o mózgu

Rozdział 2 Komunikacja – z czym to się je, czyli budowanie relacji z procesem w tle

Pojęcie skutecznej komunikacji

Proces komunikacji jednostronny

Rozdział 3 Ale kanał! Czyli rodzaje komunikacji i formy przesyłania wiadomości

Komunikacja językowa (werbalna) i niejęzykowa (niewerbalna)

Poziom intelektualny i poziom emocjonalny

Rodzaj komunikacji a odbiorca komunikatu

Rozdział 4 Co tak szumi? Czyli bariery i błędy skutecznej komunikacji

Bariery komunikacyjne

Brak umiejętności słuchania

Automatyczne potakiwanie

Błędna interpretacja

Czytanie w myślach i domyślanie się

Filtrowanie

Przekonywanie do swoich racji

Przygotowywanie odpowiedzi

Przygotowywanie rad

Skojarzenia i dygresje oraz utożsamianie się

Sprzeciwianie się

Zjednywanie

Zmiana toru rozmowy

Chaos, wiele wątków i dygresje

Gadulstwo, nadmierne zaabsorbowanie sobą

Niejasne intencje lub nieświadomość własnych intencji

Niewiarygodność rozmówcy w przedmiocie rozmowy

Niekompletna wiadomość

Przynudzanie

Uogólnienia i pustosłowia

Wieloznaczność

Wyolbrzymianie

Zły dobór kodu językowego i kanału przekazu do treści lub osoby

Gwara, dialekt

Żargon

Korpomowa

Zwroty w językach obcych

Zabójcze frazesy

Wulgaryzmy

Mowa pokolenia Z

Poziom „wyrafinowania” języka

Wzrokowiec, słuchowiec i kinestetyk

Negatywne postawy

Osądzanie

Wyśmiewanie

Wywyższanie się

Brak asertywności (agresja lub bierność)

Brak zaufania i podejrzliwość

Decydowanie za innych

Ignorowanie i obojętność

Manipulowanie

Niechęć do komunikowania się

Problemy z wyrażaniem i odbieraniem uczuć

Różnice wynikające z aspektów społecznych

Różnice kulturowe i subkulturowe

Różnice płci

Różnice w statusie społecznym

Utrudnienia fizyczne

Rozdział 5 Wstaję rano, słyszę słowa…, czyli kilka słów o komunikacji werbalnej

Komunikacja werbalna w życiu człowieka

Elementy i funkcje komunikacji werbalnej

Elementy komunikacji niewerbalnej

Funkcje komunikacji werbalnej

Wady i zalety komunikacji werbalnej

KOMUNIKACJA USTNA

KOMUNIKACJA PISEMNA

Rozdział 6 Pokaż mi język, a powiem ci, kim jesteś, czyli niewerbalne wywieranie wpływu

Komunikacja niewerbalna w życiu człowieka

Elementy komunikacji niewerbalnej

KOMUNIKACJA POZAJĘZYKOWA

Mowa ciała

Mimika

Gesty

Dotyk

Komunikacja parajęzykowa

Siła głosu

Ton głosu

Akcent

Wysokość dźwięku

Intonacja

Rytm

Inne odgłosy

Symptomy fizjologiczne

Tło i architektura czasoprzestrzeni

Proksemika

Zapach

Czasoprzestrzeń

Funkcja kształtowania wrażenia – pierwsze wrażenie

Funkcja przekazów słownych

Funkcja komunikowania postaw i emocji – metakomunikacja

Funkcja relacyjna

Kilka uwag ku przestrodze

Brak kontaktu wzrokowego lub natarczywy kontakt wzrokowy

Naruszenie terytorium

Negatywne pierwsze wrażenie

Nieodpowiednie elementy parajęzykowe

Niewłaściwa aranżacja miejsca i nieodpowiednia atmosfera

Nieodpowiedni czas

Brak odpowiedniego miejsca

Niezgodność przekazów werbalnych i pozawerbalnych

Postawa zamknięta

Różnice kulturowe w komunikacji niewerbalnej

Różnice między kobietą a mężczyzną w komunikacji niewerbalnej

Rozdział 7 A niech to! Czyli emocje w komunikacji

Emocje, a co to takiego?

Jak działają na nas emocje

Gniew

Lęk

Frustracja

Smutek

Radość

Miłość

Problemy z emocjami

Brak decentracji

Brak empatii

Ukrywanie uczuć

Nieumiejętność odczytywania swoich emocji

Blokowanie uczuć

Obawa przed wyrażaniem negatywnych uczuć

Niechęć do okazywania pozytywnych uczuć

Brak kontroli nad uczuciami

Rozdział 8 Facet z Marsa, baba z Wenus, czyli wojna światów

Przyczyny wojny, czyli skąd biorą się różnice w komunikacji

Rozmowy w języku Wenusjanek, czyli cechy kobiecego języka

Rozmowy w języku Marsjan, czyli cechy męskiego języka

Minisłowniczek wenusjańsko-marsjański

Pół żartem, pół serio: słownik męsko-damski

Różnice między kobietą a mężczyzną w komunikacji niewerbalnej

Jak kobiety używają komunikacji niejęzykowej:

Jak mężczyźni używają komunikacji niejęzykowej:

Rozdział 9 Y, Z to nie tylko końcówka alfabetu, czyli nieco o milenialsach i dla milenialsów

Pokolenie klapek i iPodów

Słówko do Zetek

Jak się dogadać z generacją rewolucji cyfrowej

Rozdział 10 Mosty zamiast murów, czyli komunikacja bez przemocy

Czego szakal może się nauczyć od żyrafy

Asertywność – wyrażanie własnych opinii i potrzeb

Komunikacja w pierwszej osobie – komunikat typu „Ja”

Zadbaj o relacje

Określ swoje emocje

Opisz zachowanie, sytuację lub zdarzenie

Opisz, jak to zachowanie, zdarzenie, sytuacja oddziałuje na ciebie

Powiedz o swoich oczekiwaniach

Zwroty, które budują relacje

Słowa jak nektar, jak ocet, jak woda

Porozumienie się bez przemocy

Konstruktywna opinia – krytyka, która nie krzywdzi

Chwalenie to też sztuka

Rozdział 11 Mistrz efektywnej komunikacji, czyli jak sobie radzić z barierami

Sprzężenie zwrotne (komunikacja dwustronna) – droga do dialogu

Eureka – recepta na błędy i bariery

Naucz się słuchać – milczenie jest złotem

Wskazówka pierwsza. Skoncentruj się na mówiącym

Wskazówka druga. Nawiąż kontakt wzrokowy

Wskazówka trzecia. Odszyfruj metawiadomość

Wskazówka czwarta. Upewnij się, że dobrze zrozumiałeś rozmówcę – parafrazuj

Wskazówka piąta. Zadawaj odpowiednie pytania

Wskazówka szósta. Stosuj potwierdzenia werbalne i niewerbalne

Wskazówka siódma. Pracuj nad empatią

Wskazówka ósma. Dbaj o pozytywną relację

Wskazówka dziewiąta. Bądź cierpliwy i opanowany

Wskazówka dziesiąta. Rób notatki

Wskazówka jedenasta. Zawsze możesz mieć własne zdanie

Naucz się mówić, by język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa

Wskazówka pierwsza. Sprecyzuj cel rozmowy i pomyśl, zanim powiesz

Wskazówka druga. Poznaj swojego rozmówcę i dostrój się

Wskazówka trzecia. Dobierz odpowiedni sposób kodowania i właściwy kanał przekazu

Wskazówka czwarta. Dostosuj wypowiedź do słuchowca, wzrokowca i kinestetyka

Wskazówka piąta. Przyciągnij uwagę odbiorcy

Wskazówka szósta. Nie przedłużaj i przejdź do sedna

Wskazówka siódma. Zastosuj odpowiednią kolejność przedstawiania informacji

Wskazówka ósma. Weź odpowiedzialność za to, co mówisz

Wskazówka dziewiąta. Wyrażaj się jasno i konkretnie

Wskazówka dziesiąta. Używaj odpowiednio swojego głosu

Wskazówka jedenasta. Bądź autentyczny

Wskazówka dwunasta. Wyrażaj emocje

Wskazówka trzynasta. Przekazuj informację zwrotną

Wskazówka czternasta. Okazuj szacunek rozmówcy

Wskazówka piętnasta. Uogólnianie i pustosłowia stosuj sporadycznie

Wskazówka szesnasta. Wulgaryzmy i żargon wyrzuć do kosza

Wskazówka siedemnasta. Wykorzystuj humor

Wskazówka osiemnasta. Wizualizuj swoje wypowiedzi

Wskazówka dziewiętnasta. Zrób podsumowanie

Zminimalizuj negatywne postawy

Wskazówka pierwsza. Obserwuj i unikaj osądzania

Wskazówka druga. Zamiast wyśmiewania i wywyższania się bądź uprzejmy

Wskazówka trzecia. Zaufaj innym

Wskazówka czwarta. Pozwól, żeby każdy decydował za siebie

Naucz się komunikacji niewerbalnej

Wskazówka pierwsza. Zrób jak najlepsze pierwsze wrażenie

Wskazówka druga. Popracuj nad mimiką

Wskazówka trzecia. Panuj nad gestami

Wskazówka czwarta. Pamiętaj o postawie otwartej

Wskazówka piąta. Szanuj terytorium swoje i innych

Wskazówka szósta. Obdzielaj dotykiem z umiarem

Wskazówka siódma. Stwórz odpowiednią czasoprzestrzeń

Wskazówka ósma. Stosuj potwierdzenia niewerbalne

Wskazówka dziewiąta. Dbaj o zgodność przekazu werbalnego i niewerbalnego

Naucz się kierować swoimi emocjami i uczuciami

Wskazówka pierwsza. Zidentyfikuj emocje

Wskazówka druga. Wyrażaj gniew, nie krzywdząc innych

Wskazówka trzecia. Naucz się reagować na cudzy gniew

Zrozum język płci przeciwnej

Dla mężczyzn – jak wykorzystywać elementy „języka kobiecego” w rozmowie z kobietą

Dla kobiet – jak wykorzystywać elementy „języka męskiego” w rozmowie z mężczyzną

Słowniczek wenusjańsko-marsjański. Co należy zrobić

Moje zakończenie, a twój początek, czyli dążenie do doskonałości

Wskazówka na wagę złota. Pamiętaj o potrzebach innych ludzi i buduj dobre relacje

Porozumienie doskonałe

Odpowiedzi i rozwiązania

Bibliografia

Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:

Diablica
Leo Belmont
Cena: 8,49 zł
Vegan Freak
Bob Torres, Jenna Torres
Cena: 25,52 zł
Blisko, nie za blisko. Terapeutyczne rozmowy o ...
Renata Mazurowska, Paweł Droździak
Cena: 31,92 zł
logotypy