Facebook

Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2020
JavaScript dla dzieci dla bystrz...

JavaScript dla dzieci dla bystrzaków

Autorzy:   ,

Stron: 302
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Septem
Wydawca: Septem
Cena:
39,90 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 7,98 zł
31,92 zł 39,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
39,90 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
31,92 zł
39,90 zł

15 zabawnych projektów programistycznych!

  • Zbuduj animowanego robota
  • Stwórz fajne gry
  • Zrób stronę internetową
  • Naucz się programować

Naucz się programować i buduj fajne rzeczy!

JavaScript sprawia, że strony i aplikacje internetowe działają efektywnie. Ta książka pokaże Ci, jak pisać kod w tym języku, poprzez tworzenie strony internetowej, gier słownych i przygodowych, aplikacji kalkulatora czy stoiska lemoniady - i dużo więcej. Naucz się JavaScriptu i zaskocz swoich przyjaciół!

  • Zacznij od razu - używaj konsoli JavaScript już przy pracy z pierwszym rozdziałem
  • Stwórz użyteczne rzeczy - buduj użyteczne aplikacje i gry, w które możesz grać z przyjaciółmi
  • Idź dalej - stań się kreatywnym programistą i za pomocą JavaScriptu ożywiaj strony internetowe

Chris Minnick i Eva Holland to doświadczeni programiści rozwiązań internetowych, prowadzący szkolenia z zakresu technologii, a także autorzy książki Podstawy programowania dla młodych bystrzaków. Wspólnie stworzyli WatzThis?, firmę skupioną na szkoleniach i kursach programowania.

  • O autorach
  • Podziękowania od autorów
    • Zespół wydania oryginalnego
  • Wprowadzenie
    • O książce
    • Naiwne założenia
    • Ikony wykorzystane w książce
    • Co dalej?
  • Część I Czym jest JavaScript? Alert! JavaScript jest czymś świetnym!
  • Rozdział 1. Programowanie internetu
    • Czym jest programowanie?
    • Rozmowa z komputerem
    • Wybór języka
    • Czym jest JavaScript?
    • Przygotuj swoją przeglądarkę
    • Otwieranie narzędzi dla deweloperów
    • Poznajemy konsolę JavaScriptu
    • Uruchamianie pierwszych poleceń
    • Zabawa z matematyką
  • Rozdział 2. Zrozumienie składni
    • Dokładne precyzowanie intencji
    • Wydawanie instrukcji
    • Przestrzeganie zasad
      • Użycie tekstu w napisach
      • Użycie tekstu w kodzie
      • Zwracanie uwagi na znaki niedrukowane
      • Komentowanie
  • Rozdział 3. Odbieranie i zwracanie danych
    • Panowanie nad zmiennymi
      • Tworzenie zmiennych
      • Przechowywanie danych w zmiennych
    • Typy danych
      • Napisy
      • Liczby
      • Typ logiczny
    • Wprowadzanie danych wejściowych
      • Przechowywanie wprowadzonych danych
    • Odpowiadanie na dane wejściowe
      • Użycie polecenia alert()
      • Użycie polecenia document.write()
    • Łączenie wejścia i wyjścia
  • Rozdział 4. Majsterkowanie z aplikacjami internetowymi
    • Wprowadzenie do JSFiddle
      • Wyświetlanie naszych projektów
      • Zabawa z projektami
      • Majsterkowanie z CSS
      • Majsterkowanie z HTML-em
      • Majsterkowanie z JavaScriptem
    • Tworzenie konta JSFiddle
    • Dzielenie się swoim projektem
    • Zapisywanie swojej aplikacji
  • Część II Animowanie internetu
  • Rozdział 5. JavaScript i HTML
    • Pisanie w HTML-u
      • Tekst bez HTML-a
      • Użycie HTML-a znaczniki ponad wszystko
      • Podstawowa struktura strony internetowej
      • Tworzenie pierwszej strony internetowej
    • Poznaj elementy HTML-a
    • Dodawanie atrybutów do elementów
    • Zmienianie HTML-a przy użyciu JavaScriptu
      • Wybieranie elementów przy użyciu getElementById
      • Pobieranie wnętrza elementu przy użyciu innerHTML
      • Sprawdźmy to: zmiana listy
  • Rozdział 6. JavaScript i CSS
    • Poznaj Douglasa javascriptowego robota
    • Podstawy CSS
      • Selektory CSS
      • Deklaracje CSS
    • Właściwości CSS nadają styl
      • Użycie kolorów w CSS
      • Zmiana rozmiaru elementów w CSS
      • Zrozumienie kaskadowości
      • Umiejscowienie elementów w CSS
    • Skonfiguruj swojego javascriptowego robota!
  • Rozdział 7. Budowa animowanego robota
    • Zmiana CSS przy użyciu JavaScriptu
      • Zmieniamy Douglasa przy użyciu JavaScriptu
      • Eksperymenty na Douglasie
    • Roztańcz Douglasa!
      • Obsługa zdarzeń
      • Tworzenie słuchacza zdarzeń
      • Tworzenie animacji w JavaScripcie
      • Animowanie kolejnego elementu
      • Dodanie drugiej funkcji animacji
  • Część III Poznawanie operacji
  • Rozdział 8. Budujemy auto marzeń, używając operandów
    • Poznajemy operandy
    • Pracujemy z obiektami
    • Konfigurujemy auto marzeń
  • Rozdział 9. Składanie wszystkiego razem przy użyciu operatorów
    • Przedstawiamy Superkalkulator
      • Forkujemy Superkalkulator
      • Używamy Superkalkulatora
      • Superkalkulacje z napisami i operatorami arytmetycznymi
      • Superkalkulacje z operatorami porównania
    • Sztuczki w Superkalkulatorze
  • Rozdział 10. Tworzenie javascriptowej gry słownej
    • Tworzenie zmiennej historii
    • Tworzenie gry słownej
      • Pisanie kodu HTML-a
      • Dodanie grze słownej stylu
      • Pisanie kodu JavaScriptu
      • Wykańczanie programu
  • Część IVTablice i funkcje
  • Rozdział 11. Tworzenie i zmienianie tablic
    • Czym są tablice?
    • Tworzenie i dostęp do tablic
      • Przechowywanie różnych typów danych
      • Pobieranie wartości z tablicy
      • Używanie zmiennych w tablicy
    • Zmiana wartości elementów tablicy
    • Praca z metodami tablicy
    • Praca z tablicami
      • toString() i valueOf()
      • concat()
      • indexOf()
      • join()
      • lastIndexOf()
      • pop()
      • push()
      • reverse()
      • shift() i unshift()
      • slice()
      • sort()
      • splice()
  • Rozdział 12. Dodawanie funkcji
    • Zrozumienie funkcji
      • Funkcje wbudowane
      • Własne funkcje
    • Poznanie składników funkcji
      • Definiowanie funkcji
      • Nagłówek funkcji
      • Wypełnianie ciała funkcji
      • Wywołanie funkcji
      • Definiowanie parametrów
      • Przekazywanie argumentów
      • Zwracanie wartości
    • Budujemy Pociąg do funkcji
      • Zwiedzanie HTML-a
      • Przechadzka po CSS
      • Pisanie kodu JavaScriptu Pociągu do funkcji
      • Twoja kolej: przedłużanie torów
  • Rozdział 13. Tworzenie programu listy życzeń
    • Przedstawienie programu Lista życzeń
      • Rzut oka na kompletny program
    • Forkujemy kod
    • Pisanie kodu HTML-a
    • Pisanie kodu JavaScriptu
      • Tworzenie procedur obsługi zdarzeń
      • Deklaracje zmiennych globalnych
      • Pisanie funkcji
      • Otwieranie okienka dialogowego do druku
      • Ulepszanie listy życzeń
  • Część V Wolność wyboru
  • Rozdział 14. Podejmowanie decyzji przy użyciu instrukcji ifelse
    • Logika boolowska
      • Równość
      • Różność
      • Większość i mniejszość
      • Większy niż lub równy i mniejszy niż lub równy
      • Nie większy niż i nie mniejszy niż
    • Poznajemy instrukcję ifelse
      • Zmienne bez operatorów
    • Łączenie porównań przy użyciu operatorów logicznych
    • Odświeżamy javascriptową pizzerię
      • Uruchomienie aplikacji
      • Forkowanie kodu
      • Planowanie udoskonaleń
      • Dodanie nowej opcji do menu
      • Dostawa do innych miast
      • Wyświetlenie opłaty za dowóz
      • Zaprogramowanie oferty urodzinowej
  • Rozdział 15. Wykorzystanie instrukcji switch
    • Pisanie instrukcji switch
    • Budowanie Kalendarza aktywności
      • Używanie Kalendarza aktywności
      • Forkowanie Kalendarza aktywności
      • Używanie obiektu Date
      • Budowanie Kalendarza aktywności
  • Rozdział 16. Napisz swoją własną historię
    • Planowanie historii
      • Tworzenie schematu blokowego
      • Pisanie historii
    • Granie w grę
    • Forkowanie kodu
    • Przejście przez kod HTML-a i CSS
      • Chowanie elementów przy użyciu display: none
      • Patrzymy (lub nie) na części historii
    • Pisanie kodu JavaScriptu Misji ratunkowej!
      • Tworzenie skrótów do elementów
      • Tworzenie pustej tablicy
      • Tworzenie procedury obsługi zdarzeń
      • Wywołanie funkcji zadajPytanie()
      • Pisanie funkcji
      • Pisanie funkcji kontynuujHistorie()
      • Pisanie funkcji koniec()
  • Część VI Pętle
  • Rozdział 17. Pętla for
    • Przedstawiamy pętlę for
      • Trzy części pętli for
      • Pisanie i używanie pętli for
    • Losowa prognoza pogody
      • Użycie Math.random()
      • Pisanie aplikacji
      • Inspekcja wyników
      • Dodanie stylów do aplikacji
  • Rozdział 18. Użycie pętli while
    • Pisanie pętli while
      • Wykonanie pętli konkretną liczbę razy
      • Odliczanie przy użyciu pętli while
      • Przechodzenie przez tablicę przy użyciu pętli while
    • Piszemy Grę w lunch
      • Forkowanie kodu
      • Pisanie funkcji kupLunche()
      • Sprawdzamy działanie
    • Przenosiny na Twoją własną stronę
      • Zrozumienie hostingu
      • Zaczynamy zabawę z cba.pl
  • Rozdział 19. Budowanie stoiska z lemoniadą
    • Najpierw gramy
    • Lekcja biznesu
      • Wypracowanie zysku
      • Zrozumienie potrzeb klienta
      • Zrozumienie matematyki
      • Powiązanie sprzedaży, temperatury i ceny
    • Budujemy grę
      • Forkujemy kod
      • Piszemy JavaScript
      • Tworzymy zmienne globalne
      • Generujemy pogodę
      • Otwieramy stoisko
      • Resetowanie programu
      • Wyświetlanie raportu
      • Kończenie i testowanie programu
    • Ulepszanie stoiska z lemoniadą
  • JavaScript dla dzieci ściągawka
    • Konwersja nazw właściwości CSS w JavaScripcie
    • Zdarzenia przeglądarki w JavaScripcie
    • Czym są zarezerwowane słowa w JavaScripcie?
logotypy