Facebook

Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2020
Jak zapanować nad zmianą. Udane ...

Jak zapanować nad zmianą. Udane przedsięwzięcia w życiu zawodowym i osobistym

Autor:  

Stron: 224
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Sensus
Wydawca: Sensus
Cena:
37,00 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 7,40 zł
29,60 zł 37,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
37,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
29,60 zł
37,00 zł

Autor bestsellera Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi

Ludzie nie lubią zmian i często się ich obawiają. To oczywiste - zmiany niosą ryzyko, że coś się pogorszy, a dostosowanie się do nowych warunków wymaga wysiłku. Tymczasem proces osiągania sukcesu w karierze ma dynamiczny charakter. Trzeba nie tylko akceptować zmiany, ale także niekiedy je inicjować. Dobrze jest również umieć przekonywać do nich współpracowników, zwłaszcza gdy się okazuje, że wypracowane i doskonalone latami metody są w danym momencie niewystarczająco dobre. Ponadto należy przyjąć, że bez względu na to, jak dobrze idzie dziś, warto przygotować się na zmianę sposobu działania w przyszłości.

Ta książka jest znakomitą pomocą w radzeniu sobie ze zmianą. Opisano tu powody, dla których ludzie się przed nią bronią, a także przedstawiono techniki pokonywania takich oporów. Przeanalizowano wiele różnych aspektów zmiany - sporo uwagi poświęcono takiemu zarządzaniu zmianą, aby przyczyniła się do osiągnięcia sukcesu, szczególnie w odniesieniu do całego zespołu. Zrozumienie treści zaprezentowanych w książce jest łatwiejsze dzięki licznym przykładom z życia osobistego i zawodowego. Bardzo ważnym jej fragmentem są opisy trudnych sytuacji, takich jak dyskryminacja czy molestowanie w miejscu pracy. To rzecz napisana w ciekawy, angażujący sposób, a zawarte tu porady i wskazówki znacząco ułatwią akceptowanie zachodzących zmian, adaptowanie się do nich i wykorzystywanie ich do własnych celów.

Najważniejsze tematy omówione w książce:

  • umiejętność dostosowania się do zmian jako warunek sukcesu
  • kiedy i jak inicjować zmianę
  • przeprowadzanie zespołu przez zmianę
  • radzenie sobie ze stresem związanym ze zmianą
  • praca z ludźmi pochodzącymi z różnych kultur
  • różnice płci i wieku w miejscu pracy

Zmiana: zmień ją, by stała się szansą na sukces!

  • Wprowadzenie
  • Rozdział 1. Ogólne czynniki sukcesu
    • 1. Pewność siebie
    • 2. Samodyscyplina
    • 3. Pobudzenie
      • Entuzjazm
    • 4. Inicjatywa
      • Dąż do osiągnięć
      • Określ zrozumiały i konkretny cel ostateczny
      • Określ cele pośrednie
      • Spisz umowę
      • Podziel się celem z inną osobą
      • Nagradzaj się
    • 5. Wrażliwość
      • Pielęgnuj miłość do ludzi
      • Pielęgnowanie tolerancji
      • Złota zasada i współpraca
      • Rób więcej niż to, za co Ci płacą
    • 6. Sztuka sprzedaży
    • 7. Trzymaj się swoich postanowień
    • Podsumowanie
  • Rozdział 2. Zmiany są ważne
    • Wyzwania stojące przed wprowadzaniem zmian
    • Minimalizowanie obaw
    • Uzyskanie wsparcia
    • Określenie, jak pracownicy postrzegają sytuację
      • Pytania rzeczowe
      • Pytania przyczynowe
      • Pytania oparte na wartościach
    • Model zmiany
      • Krok 1. Określ motywację do zmiany
      • Krok 2. Przeanalizuj sytuację
      • Krok 3. Zaplanuj kierunek
      • Krok 4. Zaimplementuj zmianę
      • Krok 5. Dokonaj ponownej analizy kierunku
    • Cztery podstawowe zasady
    • Kreatywne podejście do zmiany
    • Siła do zmiany
    • Umocnienie motywacji
    • Najczęstsze błędy przy dokonywaniu zmian
    • Zarządzanie ludźmi w trakcie zmiany
    • Zarządzanie sobą w trakcie zmian w organizacji
    • Pokonanie obaw
      • Nie poddawaj się
      • Znajdź przyczynę
      • Minimalizuj ryzyko
      • Szukaj alternatywnych rozwiązań
      • Nastaw się na sukces
    • Zdobądź poparcie wszystkich uczestników
    • Podsumowanie
  • Rozdział 3. Dostosowanie się do zmiany
    • Wyzwanie stawiane przez zmianę
      • Wyjście ze strefy komfortu
      • Elastyczność
      • Kontrola nastawienia
    • Dostosowanie naszych wzorców
      • Dostosuj swoje oczekiwania
    • Budowanie sieci kontaktów i relacji z ludźmi
      • Proś o informacje
    • Cierpliwość
    • Rozwiń postawę konstruktywnego niezadowolenia
    • Osobiste niezadowolenie w związku z pomyślną zmianą
    • Przetrwanie redukcji zatrudnienia
      • Bądź dobry w tym, co robisz
      • Nadążaj za technologią
      • Rozbuduj swoje stanowisko
      • Działaj pozytywnie
      • Bądź elastyczny
      • Jeśli trzeba, bądź gotów na przeprowadzkę
    • Podsumowanie
  • Rozdział 4. Proponowanie oraz inicjowanie zmiany
    • Postaw sobie wyzwanie
    • Pamiętaj o kliencie
    • Sztuka podążania za liderem
      • Bądź dobrym pracownikiem
      • Przewiduj oczekiwania szefa
      • Pomóż szefowi uporządkować jego myślenie
    • Siedem podstawowych elementów dobrego planu zmiany
    • Zwiększ szanse na sukces
    • Ucz się od dobrych handlowców
      • Doprecyzuj pomysły
      • Co klient będzie z tego miał?
      • Opracowanie dowodów
      • Dopasowanie tego, co oferujesz, do tego, czego potrzeba
      • Przykuj uwagę
      • Zadaj pytania i wysłuchaj odpowiedzi
      • Prezentowanie dowodów
      • Radzenie sobie z zastrzeżeniami
      • Domknięcie sprzedaży
    • Kiedy nie podoba nam się zadanie
    • Radzenie sobie z trudną do akceptacji zmianą
      • Pracuj z nieuniknionym
      • Daj z siebie jak najwięcej
      • Zaprzęgnij entuzjazm do pracy
      • Elastyczność w trakcie zmian
    • Podsumowanie
  • Rozdział 5. Bądź graczem zespołowym
    • Dlaczego zespół?
      • Tworzenie zespołu
    • Zasady współpracy z zespołami w trakcie zmiany
      • Członkowie zespołu powinni się wzajemnie wspierać
      • Baw się dobrze
      • Poszukaj mocnych stron
      • Rozwiń ducha pracy zespołowej
      • Celuj wysoko
    • Komunikuj oczekiwania
    • Wspieranie relacji zespołowych
    • Poziomy słuchania
    • Bariery dla sukcesu zespołowego
      • Pominięcie określenia konkretnych celów
      • Źle przemyślana organizacja
      • Złe przywództwo
      • Niewystarczająca elastyczność co do zadań
      • Brak zaufania
      • Zły podział pracy
      • Brak odpowiedzialności
      • Zła komunikacja
    • Bądź trenerem
      • Poznaj członków zespołu
      • Zbuduj dobrą samoocenę
      • Zadawaj szczegółowe pytania
      • Nie unikaj tych, którzy sprawiają problemy
      • Nie udawaj, że jesteś doskonały
      • Wierz w to, co robisz
    • Zachęcaj zespół do inicjowania zmiany
    • Samorozwój
    • Podsumowanie
  • Rozdział 6. Redukowanie stresu w czasie wprowadzania zmian
    • Czym jest stres?
    • Radzenie sobie ze stresem
      • Samoświadomość
      • Troska o siebie
      • Relaksacja
      • Ćwiczenia
      • Poczucie humoru
      • Pomoc ze strony innych
    • Redukowanie stresu poprzez kontrolowanie nastawienia
      • Skup się na chwili obecnej
      • Bądź najlepszą wersją siebie
      • Realistycznie podchodź do ilości pracy
      • Pamiętaj o swoich błogosławieństwach
      • Doceniaj innych
      • Dobre nawyki zawodowe
      • Deleguj
      • Płyń z prądem
      • Pracę zostaw w pracy
    • Redukowanie stresu poprzez rozwiązywanie problemów
      • Zdobądź wszystkie fakty
      • Przeanalizuj wszystkie fakty i podejmij decyzję
      • Kiedy podjąłeś decyzję, działaj!
    • Redukcja stresu poprzez kontrolowanie czasu
      • Komputer
      • Telefon
      • Goście
      • Praca papierkowa
      • Zbędna biurokracja
      • Oczekuj nieoczekiwanego
    • Zmiana dostarcza możliwości
    • Podsumowanie
  • Rozdział 7. Radzenie sobie z różnorodnością wśród ludzi
    • Zrozumienie różnic kulturowych
    • Słownik pojęć
    • Ocena sytuacji: świadomość wartości
      • Ocena odpowiedzi
      • Poznaj swoje uprzedzenia, by je wyeliminować
      • Ludzie tacy jak my
      • To nie uprzedzenie to fakt
      • Odkrywanie swoich uprzedzeń
    • Korzystanie z różnorodności
    • Dynamika wielokulturowości
      • Zarządzanie różnorodnością kulturową
    • Praca z ludźmi z trudnościami językowymi
    • Upewnij się, że wszyscy się rozumieją
    • Szybkie rady dotyczące pracy z ludźmi z odmiennych kultur
    • Niepełnosprawni pracownicy
    • Niepełnosprawni w miejscu pracy
      • Proces zatrudniania
      • Warunki pracy
      • Postawa innych pracowników
      • Inne techniki pomocy osobom niepełnosprawnym
    • Grupy wspólnych interesów dla pracowników niepełnosprawnych
    • Podsumowanie
  • Rozdział 8. Różnice płci i wieku
    • Kwestia płci
    • Zmiany w relacjach przełożeni podwładni
      • Molestowanie
      • Molestowanie jest kosztowne
    • Co to takiego molestowanie seksualne?
      • Wrogie środowisko pracy
    • Jak radzić sobie z molestowaniem w pracy?
      • Molestowanie poza firmą
      • Molestowanie seksualne przez osoby niebędące pracownikami
    • Dziesięć kroków zmierzających do zapobiegnięcia molestowaniu seksualnemu
    • Spokrewnieni pracownicy i dyskryminacja ze względu na płeć
    • Radzenie sobie z różnicami pokoleniowymi
      • Kryteria pomyślnego kształtowania relacji międzypokoleniowych
      • Współczesne pokolenia
        • Pokolenie weteranów
        • Pokolenie baby boomers
        • Pokolenie X
        • Pokolenie Y
      • Porady dotyczące komunikacji z różnymi pokoleniami
        • Komunikacja z weteranami
        • Komunikacja z baby boomers
        • Komunikacja z pokoleniem X
        • Komunikacja z pokoleniem Y
    • Przekaz motywujący pokolenia
    • Nieporozumienia między pokoleniami
    • Oferowanie konstruktywnej informacji zwrotnej
      • Kierowanie właściwej informacji do właściwego pokolenia
    • Radzenie sobie ze starszymi pracownikami
    • Przeszkolenie starszych pracowników
      • Rozwijaj u starszych pracowników poczucie pewności siebie
      • Trener
      • Mentorzy
      • Podkreślaj to, co pozytywne
    • Podsumowanie
  • Dodatek A. O Daleu Carnegiem
    • O Dale Carnegie & Associates, Inc.
  • Dodatek B. Zasady Dalea Carnegiego
    • Bądź bardziej przyjazny
    • Podstawowe zasady dotyczące pokonywania obaw
    • Podstawowe techniki analizowania obaw
    • Przełam nawyk martwienia się, nim ten złamie Ciebie
    • Pielęgnuj nastawienie mentalne, które da Ci spokój i szczęście
Zmiany wywołują w nas opór, niechęć, a nawet strach. Wolimy to co znane i sprawdzone. Zbyt często staramy się utrzymasz nasze „bezpieczne” status quo. Jednak świat wokół nas zmienia się w niesamowitym tempie. Bez względu na to jak dobrze sobie teraz radzisz musisz być gotowy na zaakceptowanie zmiany. Musisz umieć adaptować się do zmian, dopasowywać się do aktualnych potrzeb, warunków, rynnowych realiów i sytuacji. W procesie zmiany nie możesz być tylko biernym obserwatorem – musisz być aktywny. Musisz wiedzieć, kiedy samemu zmianę zainicjować, jak przekonać innych ludzi do zmiany oraz jak skutecznie wprowadzać zmiany, a przyniosły zamierzony efekt. Dotyczy to zarówno Ciebie jak i firmy czy organizacji, w której działasz. To co dobrze sprawdzało się do tej pory już za chwilę może nie być wystarczające. Wczorajszy sukces i sposoby działania nie gwarantuje sukcesu dzisiaj. „Zmiana jest prawem życia. A ci, którzy patrzą jedynie w przeszłość albo tylko na teraźniejszość, z pewnością pominą przyszłość”. – John F. Kennedy Jedyną stałą rzeczą w organizacji jest zmiana Jak stwierdził kiedyś guru zarządzania Peter Drucker: „Jedyna stałą rzeczą w organizacji jest zmiana„. Szczególnie wymagające jest wprowadzanie zmian w środowisku biznesowym i różnego typu organizacjach. Tylko wciąż się doskonaląc i wprowadzając zmiany firmy i organizacje mogą skutecznie konkurować, rozwijać się i odnieść sukces. Za każdym razem, gdy w organizacji dokonuje się istotna zmiana, pojawiają się nowe wyzwania. Niektóre z nich są osobiste, inne dotyczą zespołów, a jeszcze inne pojawiają się dla całej organizacji. Aby skutecznie wprowadzać zmiany organizacyjne, musisz być świadomy tych wyzwań i gotowy na poradzenie sobie z nimi w sposób profesjonalny i pełen pewności siebie. Zmiany w organizacjach mają z reguły wpływ na wiele osób, z których część może być przeciwna zmianie. Niektóre osoby mogą poczuć się zagrożone, mogą uważać, że na skutek zmiany stracą swoją obecną pozycję, przywileje, autonomię czy różnego rodzaju zasoby. W konsekwencji będą mocno oponować przed zmianą i robić wszystko, aby jej przeszkodzić. Dla wprowadzających zmianę jednym z największych wyzwań jest po prostu przekonanie ludzi do zmiany. Sprawienie, aby osoby których zmiana dotyczy zaangażowali się w ten proces, wsparli zmianę, a nawet pomogli ją wprowadzić. Wiele zmian jednak się nie udaje, nie przynoszą one zamierzonych korzyści albo ich efekty są nietrwałe. Jest co najmniej osiem dość powszechnych błędów, które osoby zarządzające procesem zmiany w organizacjach popełnią. Unikając ich, możesz odnieść większy sukces w przekonywaniu wszystkich do zaakceptowania i przyjęcia wprowadzanej zmiany. Jak więc, skutecznie wprowadzać zmiany? Jakich błędów unikać? „Nie ma nic stałego poza zmianą”. – Heraklit Oto najczęstsze błędy przy dokonywaniu zmian, których musisz unikać #01 Wprowadzanie zbyt wielu zmian w zbyt krótkim czasie Ludzie i organizacje mogą wytrzymać i podołać tylko ograniczonej licznie zmian naraz. Jeśli próbujesz zmienić zbyt wiele rzeczy w krótkim czasie może pojawić się zamieszanie, przytłoczenie czy wypalenie. Trzeba ustalić priorytety. Nie możesz uruchamiać zbyt wielu nowych inicjatyw jednocześnie. Pozyskaj informację zwrotną od ludzi, których zmiany będą dotyczyć. Określ, które zmiany są rzeczywiście niezbędne i trzeba je prowadzić w chwili obecnej, a które mogą jeszcze poczekać. #02 Brak długoterminowej wizji i strategii Zmiana musi czemuś służyć, trzeba wiedzieć po co wprowadzamy zmianę, jakie cele chcemy osiągnąć i jakie efekty ma ta zmiana przynieść. Niestety często zmiany wprowadzane są bez długoterminowej wizji i strategii. Podejmowana jest decyzja o zmianie bez większego przemyślenia i oszacowania faktycznych korzyści. Aby skutecznie wprowadzać zmiany potrzebujesz długoterminowej wizji, którą trzeba opracować oraz zakomunikować. Potrzebna też jest strategia, której zasięg wykracza daleko poza sam etap wprowadzania zmiany. #03 Nieskuteczne przekonywanie ludzi do konieczności zmiany. To, że pomysłodawcy i wprowadzający zmianę widzą potrzebę jej wprowadzenia nie oznacza, że ludzie których zmiana dotyczy mają takie same zdanie. Jeśli nie przekonasz ludzi do zmiany, prawdopodobieństwo, że przyniesie ona zakładane korzyści i będzie trwała są znikome. Ludzie powinni rozumieć potrzebę zmiany, mieć poczucie, że zmiana niesie ze sobą wartość i jest potrzebna, aby ją wprowadzić w życie. Skutecznie ich do tego przekonasz, odpowiednio komunikując potrzebę zmiany i przedstawiając konkretne dowody na jej poparcie. #04 Niewystarczające umiejętności. Wprowadzając zmiany może się okazać, że nie mamy wystarczających kompetencji, aby skutecznie wdrożyć i podtrzymać zmianę. Osoby, których zmiana będzie dotyczyć, mogą potrzebować nowych umiejętności, aby sprawnie i efektywnie działać w zmienionych warunkach. Wprowadzając zmianę trzeba określ jakiś umiejętności potrzebujesz Ty jako lider zmiany i Twoja organizacja oraz jak możemy je pozyskać. Pamiętaj też o szkoleniach i odpowiednio przygotuj ludzi do funkcjonowania po zmianie. #05 Brak odpowiednich zasobów Jednym z problemów, który się pojawia jest niedokładne oszacowanie kosztów zmiany i brak odpowiednich zasobów. Bywa tak, że początkowo wprowadzanie zmiany idzie pomyślnie, po czym proces wprowadzanie zmiany wyhamowuje, z uwagi na brak potrzebnych zasobów. Kończy się budżet, odchodzą ludzie o wymaganych do wprowadzenia zmiany umiejętnościach itp. Aby wprowadzenie zmiany zakończyło się pomyślnie, powinieneś możliwie dobrze określić co jest potrzebne do wprowadzenia zmiany. Odpowiednio wcześnie trzeba zgromadzić niezbędne zasoby i środki, takie jak pieniądze oraz zapewnić dostępność osób o potrzebnych kompetencjach, zdolnych do wprowadzenia i utrzymania efektów zmiany. #06 Opór kierownictwa przed zmianą Istnieją niewielkie szanse na sukces wprowadzenia zmiany, która nie ma poparcia ze strony kierownictwa i osób zarządzających organizacją. Niestety może się zdarzyć, że niektórzy liderzy na różnych szczeblach organizacji mogą uznać, że proponowane zmiany pozbawią ich władzy czy zmniejszą ich wpływy. Mogą też stwierdzić, że postulowane oddolne inicjatywy nie są zgodne z ich wizją i strategią działania organizacji. Dlatego, aby pomyślnie wprowadzać zmiany w organizacji koniecznie pozyskaj akceptację, ze strony osób decyzyjnych. Wprowadzając zmiany potrzeba jest też silnych i odważnych liderów, elastycznych osób, które są otwarte na nowości i potrafią ambitne pomysły wprowadzać w życie. Ludzi, którzy umieją przekonać innych, aby zaangażowali się i poparli zmianę oraz wsparli jej wdrożenie. #07 Problemy z integracją procesów zmian Nieumiejętnie wprowadzane zmiany mogą wywołać chaos. Wiele procesów w organizacji jest ze sobą powiązanych. Zmiana w jednym procesie ma wpływ na inny proces. Jeśli wprowadzając zmiany nie weźmiesz tego pod uwagę mogą pojawić się problemy na styku procesów i systemów. Gdy wprowadzasz zmianę określić na co zmiana wpływa i jakie jej zaimplementowanie może mieć skutki. Patrz nie tylko na obszar, w którym wprowadzasz zmianę, ale również szerzej na otoczenie. Jaki będzie wpływ zmiany, na klientów, dostawców, pracowników, używane systemy IT itp. Co trzeba zapewnić, zrobić, aby nie wystąpiły problemy. #08 Niskiej jakości analizy, oceny i monitorowanie rezultatów zmiany Zmiany powinny przynosić konkretne korzyści i rezultaty. Musisz być w stanie ocenić i zmierzyć efekty wdrożonych zmian. Umieć odpowiedzieć na pytania takie jak np.: „Jakie korzyści przyniosła zmiana?”, „W jakim stopniu zmiana została przyjęta?, „Jak bardzo ulepszono systemy i procesy?”, „Czego się nauczyliśmy wprowadzając tą zmianę i jakie mamy wnioski na przyszłość?”, „Jakie jeszcze zmiany możemy wprowadzić, aby uzyskać jeszcze lepsze wyniki?”. Niestety często takie pytania nie są zadawane albo brakuje rzetelnych danych, aby na nie odpowiedzieć. Powoduje to, że brakuje poczucia osiągnięcia czegoś, słabnie też motywacja do dalszego doskonalenia i kolejnej zmiany. „W świecie konkurencji są dwie możliwości. Możesz przegrać lub, jeśli chcesz zwyciężyć, możesz się zmienić”. – Lester C. Thurow 6 kroków jak skutecznie wprowadzać zmiany Co może pomóc we wprowadzaniu zmian? Postępuj w uporządkowany i usystematyzowany sposób. We wprowadzaniu zmian kieruj się następującym modelem zmiany: #01 Określ motywację do zmiany Określ po co w ogóle wprowadzać zmianę, skąd potrzeba zmiany. Co chcesz uzyskać poprzez zmianę. #02 Przeanalizuj sytuację Ustal korzyści i koszty wprowadzenia zmiany. Czy zmiana jest uzasadniona? Czy oczekiwane rezultaty wprowadzenia zmiany, są adekwatne do nakładów, jakie trzeba ponieść? Co może zagrozić zmianie? Jakie mogą wystąpić ryzyka i problemy? Gdy już wystąpią, jak sobie z nimi poradzisz? #03 Zaplanuj kierunek Opracuj plan działania i wprowadzenia zmiany w życie. Planując weź pod uwagę jak zmiana wpłynie na ludzi, procesy, systemy itp. Określ co i kiedy trzeba wykonać oraz co będzie potrzebne. Pomyśl też jak ocenisz i zmierzysz efekty wdrożonej zmiany. #04 Wprowadź zmianę Wprowadzać opracowany plan w życie. To co jest szczególnie istotne przy implementacji zmian to komunikacja. Uczestnicy zmiany powinni być przekonani do płynących z niej korzyści. Istotna jest otwarta i szczera komunikacja zarówno wśród osób zarządzających, jak też członków organizacji i innych interesariuszy, których zmiany dotyczą. W razie potrzeby odpowiednio reaguj i dostosuj plan do sytuacji, aby wprowadzenie zmiany zakończyć z sukcesem. #05 Dokonaj oceny Gdy zmiana zostanie już wprowadzona trzeba monitorować jej rezultaty. Trzeba określić punkty kontrolne i ocenić, czy zmiana się dobrze przyjęła oraz czy prowadzi do oczekiwanych rezultatów. #06 Wprowadź poprawki i doskonal się Jeśli w ramach ocen stwierdzisz, że zmiana nie przynosi zakładanych rezultatów, pozyskaj informację zwrotną i określ, w którym miejscu występują problemy. Ustal co należy udoskonalić i wprowadź niezębne poprawki. Poszukuj dalszych możliwości usprawnień i wdrażaj nowe zmiany, aby działać jeszcze bardziej skutecznie i efektywnie. Prawdopodobnie wprowadzając zmiany doświadczysz, potknięć i niepowodzeń, ale nie poddawaj się. Zachowaj pozytywne nastawienie i pewność siebie. Myśl kreatywnie, przezwyciężaj pojawiające się trudności, rozwiązuj problemy, pozyskuj sojuszników i konsekwentnie zmierzaj do celu, aby osiągnąć korzyści ze zmiany. Uwagi końcowe Zarządzanie zmianą i umiejętność szybkiej adaptacji do zmian to obecnie jedna z najważniejszych i najbardziej cenionych kompetencji. Zmiany są nieuniknione. Jeśli chcesz robić postępy w życiu prywatnym i zawodowym musisz dokonywać zmian. Musisz być otwarty na nowe sposoby działania i idee. Aby odnieść sukces musisz podołać wyzwaniu przezwyciężenia oporu do zmiany i skoncentrować się na pozytywnych rezultatach, które zmiany za sobą niosą. Musisz nauczyć się jak skutecznie wprowadzać zmian i w jaki sposób do zmian przekonywać innych. Opanowanie umiejętności zarządzania zmianą nie tylko pozwoli Ci przetrwać w dzisiejszym świecie, ale przede wszystkim umożliwi Ci się rozwinąć i przyspieszy Twój sukces. Jak zapanować nad zmianą. Udane przedsięwzięcia w życiu zawodowym i osobistym - Dale Carnegie Aby dowiedzieć się więcej na temat skutecznych metod i sposobów wprowadzania zmian sięgnij po książkę kultowego autora Dale’a Carnengie’go „Jak zapanować nad zmianą. Udane przedsięwzięcia w życiu zawodowym i osobistym„. To idealna książka, która opisuje proces zmiany i czynniki sukcesu wdrażania zmian. Dowiesz się z niej m.in. kiedy i jak inicjować zmianę, jak wdrażać zmiany w organizacjach i życiu osobistym, co robić, aby pokonać opór przed zmianą, jak przekonywać ludzi do zmiany, jak poradzić sobie ze stresem, które zmiana wywołuje i wiele innych przydatnych podpowiedzi i recept na udana zmianę. Niewątpliwą zaletą książki jest to, że zawiera wiele przykładów z życia osobistego i zawodowego. Napisana jest w ciekawy, inspirujący i przystępny sposób. Zawarte w niej praktyczne porady i wskazówki, zdecydowanie mogą pomóc nie tylko w lepszej adaptacji do zmian, ale też w skutecznym wprowadzaniu zmian, dzięki czemu możesz uzyskać zakładane cele i korzyści. Przeczytanie tej książki to pierwszy krok, który możesz zrobić w lepszym radzeniu sobie ze zmianą. Książka dostępna jest po polsku w przekładzie Wojciecha Usarzewicza. Świetna lektura, dzięki której możesz zmienić swoje życie, traktując każdą zmianę nie jako przeciwność, ale jako szansę na rozwój i osiągnięcie sukcesu.

rosnijwsile.pl Marcin

    logotypy