Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2018
Jak tłumaczyć dzieciom matematyk...

Jak tłumaczyć dzieciom matematykę. Poradnik nie tylko dla rodziców

Autor:  

Stron: 200
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Helion
Wydawca: Helion
Cena:
29,90 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 5,98 zł
23,92 zł 29,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
29,90 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
23,92 zł
29,90 zł
Po co ludzie uczą się matematyki? Żeby uczyć matematyki innych.
Hugo Steinhaus

Szkolna matematyka nie ma najlepszej prasy. Po zmaganiach z dodawaniem patyczków i odkładaniem ich na bok dla większości dzieciaków zaczynają się schody. Schody o pewnej wysokości, kątach, bokach. Nic przyjemnego. I tak przynajmniej do matury. Nadchodzi zło, mrok i matematyka.

Wbrew pozorom matematyka, sama w sobie niezwykle logiczna, przez młodych ludzi jest odbierana zupełnie inaczej. Wiąże się to z różnicami w postrzeganiu świata, sztucznymi definicjami i niezrozumiałym nazewnictwem. Mamy jednak dobrą wiadomość: matematykę można dzieciom przybliżyć! Wystarczy, że nawiążemy do ich własnych doświadczeń, pozwolimy im posługiwać się potocznym językiem, a przede wszystkim będziemy odwoływać się do zdrowego rozsądku.

Ta książka przeznaczona jest dla rodziców, których pociechy uczęszczają do szkół podstawowych i gimnazjów. Przyda się także nauczycielom, którzy szukają nieszablonowych pomysłów, by pomóc uczniom oswoić świat ułamków i wielokątów, a także całej reszcie, żyjącej w przekonaniu, że matematyka jest tylko dla wybranych.

Wstęp (7)

Rozdział 1. Zrozumieć dziecko (9)

  • 1.1. Co nieostre, to tępe, czyli logika dziecięca (9)
  • 1.2. Dlaczego sześcian nie jest sześcianem, czyli o problemach językowych (12)
  • 1.3. Dlaczego 1/3 jest mniejsze od 1/2, czyli matematyka na miarę ucznia (14)
  • 1.4. Czy 2 do potęgi 3 jest równe 6, czyli uczeń ma prawo do błędu (16)
  • 1.5. Uczeń w akcji, czyli o odkrywaniu na lekcjach matematyki (18)

Rozdział 2. Uczymy rachunków (23)

  • 2.1. Cyfry, liczby, system dziesiętny i rzymski (23)
  • 2.2. Oś liczbowa (26)
  • 2.3. Dodajemy (28)
  • 2.4. Odejmujemy (30)
  • 2.5. Kolejność dodawania i odejmowania (32)
  • 2.6. Dodajemy pisemnie (34)
  • 2.7. Odejmujemy pisemnie (35)
  • 2.8. Mnożymy (37)
  • 2.9. Mnożenie z dodawaniem i odejmowaniem (41)
  • 2.10. Mnożymy pisemnie (43)
  • 2.11. Dzielimy (45)
  • 2.12. Dzielimy pisemnie (47)
  • 2.13. Cechy podzielności liczb (49)
  • 2.14. Rozwiązujemy zadania tekstowe (52)

Rozdział 3. Uczymy ułamków (57)

  • 3.1. Ułamek jako część (57)
  • 3.2. Ułamek jako liczba (62)
  • 3.3. Skracamy i rozszerzamy ułamki (66)
  • 3.4. Dodajemy i odejmujemy ułamki (69)
  • 3.5. Mnożymy ułamki (72)
  • 3.6. Dzielimy ułamki (76)
  • 3.7. Wprowadzamy pojęcie ułamka dziesiętnego (78)
  • 3.8. Uczymy działań na ułamkach w postaci dziesiętnej (81)
  • 3.9. Wprowadzamy pojęcie procentu (85)
  • 3.10. Uczymy obliczać procenty (87)
  • 3.11. Dalsze obliczenia procentowe (89)

Rozdział 4. Wprowadzamy w świat geometrii (93)

  • 4.1. Kilka uwag o nauczaniu geometrii (93)
  • 4.2. Odcinki i proste (96)
  • 4.3. Mierzymy długość (98)
  • 4.4. Okrąg i koło (99)
  • 4.5. Kąty (101)
  • 4.6. Mierzymy kąty (103)
  • 4.7. Badamy własności trójkątów (106)
  • 4.8. Poznajemy rodzaje czworokątów (110)
  • 4.9. Obliczamy obwody wielokątów (113)
  • 4.10. Obliczamy pole prostokąta (114)
  • 4.11. Obliczamy pola wielokątów (117)
  • 4.12. Poznajemy prostopadłościan (121)

Rozdział 5. Rozszerzamy zakres geometrii (125)

  • 5.1. Co wynika z przystawania (125)
  • 5.2. Co wynika z symetrii (129)
  • 5.3. Poszerzamy wiadomości o kole (133)
  • 5.4. Koło i trójkąt (135)
  • 5.5. O twierdzeniu Pitagorasa (137)
  • 5.6. O podobieństwie (141)
  • 5.7. Graniastosłupy i ostrosłupy (145)
  • 5.8. Walec, stożek i kula (146)

Rozdział 6. Uczymy działań na liczbach dodatnich i ujemnych (149)

  • 6.1. Nadajemy liczbom znaki (149)
  • 6.2. Dodajemy (152)
  • 6.3. Odejmujemy (153)
  • 6.4. Mnożymy i dzielimy (156)
  • 6.5. Potęgujemy (158)
  • 6.6. Pierwiastkujemy (160)

Rozdział 7. Pomagamy zrozumieć algebrę (163)

  • 7.1. Posługujemy się literami (163)
  • 7.2. Minusy w wyrażeniach algebraicznych (166)
  • 7.3. Redukujemy wyrazy podobne (169)
  • 7.4. Nawiasy w wyrażeniach algebraicznych (171)
  • 7.5. Układamy równania (173)
  • 7.6. Rozwiązujemy równania (177)
  • 7.7. Układy równań (181)
  • 7.8. Uwagi o nierównościach (183)

Rozdział 8. Badamy zależności między wielkościami (185)

  • 8.1. Funkcja jako szczególny rodzaj zależności (185)
  • 8.2. Proporcjonalność prosta (187)
  • 8.3. Proporcjonalność odwrotna (189)
  • 8.4. Wykresy empiryczne (190)
  • 8.5. Wprowadzamy układ współrzędnych (192)
  • 8.6. Rysujemy wykresy funkcji (196)

Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:

Dieta proteinowa
Pola Majkowska
Cena: 34,90 zł
Chłopiec czy dziewczynka
Karol Wójcik
Cena: 34,97 zł

Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:

Matematyka nie cieszy się zbyt dużą sympatią uczniów. Ten przedmiot bywa utożsamiany z katorżniczą pracą. Tymczasem praca z ułamkami i trójkątami może stanowić przyjemność!

„Jak tłumaczyć dzieciom matematykę?” zawiera cenne wskazówki, dzięki którym najmłodsi sprawnie przyswajają nowe wiadomości. Nadmiar danych potrafi przytłoczyć dorosłych, toteż warto dozować informacje. Tempo nauki musi odzwierciedlać predyspozycje dziecka.

Maluchy, w odróżnieniu od dorosłych, nie radzą sobie z abstrakcyjnymi pojęciami. Dziecko nie rozumie, dlaczego musi uczyć się o procentach, skoro nie może ich dotknąć. Podając nowe informacje, warto pokazać podopiecznemu ich praktyczne zastosowanie.

Ułamki można wytłumaczyć, posługując się przykładem tortu, który dzielimy na równe kawałki. Kiedy „legendarna” 1/4 staje się cząstką ulubionego ciasta, dziecko widzi, że matematyka stanowi użyteczną dziedzinę nauki.

Z poradnikiem „Jak tłumaczyć matematykę?” powinni zapoznać się rodzice, których dzieci uczęszczają do podstawówki oraz nauczyciele szukający nietuzinkowych pomysłów na przekazanie wiedzy.

dojrzalakobieta.pl _Magdalena Kukurowska_

    pokaż wszystkie
    logotypy