Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2017
Sztuka »
Historia sztuki dla bystrzaków

Historia sztuki dla bystrzaków

Autor: 

Ocena:
   5.5/6  Opinie  (6)
Stron: 512
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Septem
Wydawca: Septem
Cena:
34,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
niedostępna
eBook
Pdf ePub Mobi
34,90 zł

Sama sztuka, żadnych sztuczek

Czy wiesz, że gwałtowny charakter Carravagia kosztował go życie? Czy słyszałeś o tym, że za późne rzeźby Augusta Rodina oskarżano o pornografię? Życie wielkich artystów, wciągnięte w wir historii, odcisnęło trwałe piętno na ich sztuce. Sztuka jest wszędzie wokół nas. Nawet wrocławski dworzec tętni historią -- jego główna fasada zbudowana jest w stylu angielskiego neogotyku. Ileż tajemnic kryją te obrazy, rzeźby i budowle...

Jednych fascynują naskalne malowidła sprzed tysięcy lat, innych religijna sztuka średniowiecza; są i tacy, których poruszają wyłącznie współcześni artyści, operujący nowoczesnymi technologiami. Sztuka to nieprzebrane źródło wiedzy o nas samych i historii rodzaju ludzkiego, zaklęte w pięknych przedmiotach. A Ty, czego w niej szukasz dla siebie?

  • Główne okresy i nurty w historii sztuki.
  • Tajemnice starożytnych mistrzów.
  • Twarde średniowieczne kanony.
  • Wpływ rewolucji przemysłowej.
  • Sztuka XX wieku i nowe perspektywy.

Ponadto znajdziesz tu dekalogi: 10 muzeów, które musisz odwiedzić, 10 wspaniałych książek napisanych przez słynnych artystów, 10 sposobów malowania, które zmieniły świat.

DODATEK SPECJALNY: Chronologia historii sztuki

O autorze (17)

Podziękowania od autora (19)

Wstęp (21)

  • O książce (22)
  • Konwencje zastosowane w książce (22)
  • Czego nie czytać (22)
  • Naiwne założenia (23)
  • Jak podzielona jest książka (23)
    • Część I: Historia ludzkości w zwierciadle - wstęp do historii sztuki (23)
    • Część II: Z jaskini do Koloseum - sztuka starożytna (24)
    • Część III: Sztuka po upadku Rzymu - lata 500 - 1760 n.e. (24)
    • Część IV: Rewolucja przemysłowa i degradacja sztuki - lata 1760 - 1900 (24)
    • Część V: Sztuka XX wieku i nowe perspektywy (25)
    • Część VI: Dekalogi (25)
    • Dodatek (26)
  • Ikony użyte w książce (26)
  • Co dalej (27)

Część I: Historia ludzkości w zwierciadle - wstęp do historii sztuki (29)

Rozdział 1: Artystyczna podróż w czasie (31)

  • Dlaczego warto wracać do starych dziejów? (32)
  • Czy upadek Rzymu pogrążył sztukę, czy tylko zmienił jej kierunek? (32)
  • Co napędzało machinę sztuki w dobie rewolucji przemysłowej? (33)
  • Świat współczesny w rozbitym zwierciadle (35)

Rozdział 2: Cel i znaczenie sztuki (37)

  • Co artysta miał na myśli (37)
    • Religia, rytuał i mitologia (38)
    • Polityka i propaganda (38)
    • Mecenat, czyli malowanie na żądanie (39)
    • Własne wizje (39)
  • Jak analizować kompozycję (40)
    • Układ (40)
    • Rytm (40)
    • Równowaga (40)
    • Kontrast (41)
    • Emfaza (nacisk) (41)
  • Jak rozszyfrować znaczenie (42)
    • ABC narracji wizualnej (42)
    • Zrozumieć symbol (43)

Rozdział 3: Główne okresy i nurty w historii sztuki (45)

  • Różnica pomiędzy okresem a nurtem w sztuce (45)
    • Nurty w sztuce (45)
    • Okresy w sztuce (46)
  • Przegląd głównych okresów w historii sztuki (46)
    • Sztuka prehistoryczna (35 000 r. p.n.e. - 2500 r. p.n.e.) (47)
    • Sztuka starożytnej Mezopotamii (3500 r. p.n.e. - 500 r. p.n.e.) (47)
    • Sztuka starożytnego Egiptu (3100 r. p.n.e. - 500 r. p.n.e.) (48)
    • Sztuka minojska, starożytnej Grecji i hellenistyczna (48)
    • Sztuka etruska i rzymska (49)
    • Sztuka bizantyjska i sztuka islamu (49)
    • Sztuka średniowieczna (500 r. n.e. - 1400 r. n.e.) (50)
    • Sztuka renesansu (50)
    • Sztuka baroku i rokoko (51)
    • Neoklasycyzm i romantyzm (52)
  • Przegląd głównych nurtów w historii sztuki (52)
    • Realizm (lata 40. XIX wieku - lata 80. XIX wieku) (53)
    • Prerafaelici (1848 - lata 90. XIX wieku) i Arts and Crafts Movement (lata 50. XIX wieku - lata 30. XX wieku) (53)
    • Impresjonizm (1869 - późne lata 80. XIX wieku) (53)
    • Postimpresjonizm (1886 - 1892) (53)
    • Fowizm i ekspresjonizm (54)
    • Kubizm i futuryzm (54)
    • Dadaizm i surrealizm (55)
    • Suprematyzm, konstruktywizm i De Stijl - abstrakcjonizm (55)
    • Ekspresjonizm abstrakcyjny (1946 - lata 50. XX wieku) (56)
    • Pop art (lata 60. XX wieku) (56)
    • Sztuka konceptualna, performance i sztuka feministyczna (późne lata 60. XX wieku - lata 70. XX wieku) (57)
    • Postmodernizm (1970 - ) (57)

Część II: Z jaskini do Koloseum - sztuka starożytna (59)

Rozdział 4: Magiczne sztuczki myśliwych i halucynacje artystów (61)

  • Sekretne malowanie w zaciszu jaskini (62)
    • Polowanie na ścianie (62)
    • Szaleństwa szamana z pędzlem w ręku (63)
  • Flirt z boginią płodności (65)
  • O Stonehenge, menhirach i architekturze neolitu (66)
    • Çatal Höyük i Skara Brae, czyli jak mieszkano w neolicie (66)
    • Tajemnica megalitów i menhirów (67)

Rozdział 5: Zmienni bogowie, sztuka wojenna i narodziny pisma - sztuka starożytnej Mezopotamii (69)

  • Pnąc się ku niebu - architektura sumeryjska (71)
    • Zygzakiem do nieba - ziggurat (71)
    • Wieża Babel (72)
  • Rzut oka na rzeźbiarstwo sumeryjskie (72)
    • Oddawanie czci wyrzeźbionym postaciom (73)
    • Zapatrzeni w boga - posążki w świątyni Abu (73)
  • Grając na lirze damy Puabi (74)
  • Sztandar z Ur (76)
  • Śladami kamiennych wojowników - sztuka akadyjska (78)
  • Wyryte w kamieniu - Kodeks Hammurabiego (78)
  • Odkrywanie sekretów sztuki asyryjskiej (80)
  • Dziecko Babilonu - państwo nowobabilońskie (81)

Rozdział 6: Jedną nogą w grobowcu - sztuka starożytnego Egiptu (83)

  • Starożytny Egipt w pigułce (84)
  • Paleta Narmera i zjednoczenie Egiptu (85)
  • Styl egipski (89)
  • Architektura okresu Starego Państwa (89)
  • Okres przejściowy i realizm Średniego Państwa (93)
  • Sztuka Nowego Państwa (94)
    • Echnaton i egipskie wartości rodzinne (95)
    • Skarby z grobowca Tutanchamona (96)
    • Podziwiając najpiękniejszą na świecie martwą kobietę (97)
    • Czytając Księgę Umarłych (97)
    • Rzeźba zbyt wielka, żeby o niej zapomnieć (99)

Rozdział 7: Sztuka grecka, olimpijskie ego i wynalazcy nowoczesności (101)

  • Minojczycy, czyli boginie o ciele węża, minotaury i akrobacje z bykami (102)
  • Rzeźba grecka - od surowej symetrii do delikatnej równowagi (105)
    • Od kurosów do posągu efeba dłuta Kritiosa (105)
    • Rzeźbiarze starożytni okresu klasycznego: Poliklet, Myron i Fidiasz (108)
    • Rzeźba z IV wieku p.n.e. (111)
  • Greckie malarstwo wazowe (112)
    • Uproszczone przedstawianie postaci - styl geometryczny (112)
    • Styl czarnofigurowy i czerwonofigurowy (113)
  • Błądząc wśród ruin - architektura starożytnej Grecji (114)
  • Grecja bez granic - hellenizm (116)

Rozdział 8: Sztuka etruska i rzymska - powtórka z Grecji (121)

  • Tajemniczy Etruskowie (121)
    • Kiedy świątynia staje się grobowcem - wpływy greckie (122)
    • Uśmiech wyryty w skale, czyli wiecznie szczęśliwi Etruskowie (122)
  • Upadek Republiki Rzymskiej (123)
    • Sztuka jako zwierciadło - rzymski realizm i rzeźbione portrety republikanów (125)
    • Realizm w malarstwie (128)
    • Mozaika rzymska (130)
    • Architektura rzymska - połączenie stylu greckiego i etruskiego (131)

Część III: Sztuka po upadku Rzymu - lata 500 - 1760 n.e. (137)

Rozdział 9: Kult obrazów a sztuka wczesnochrześcijańska, bizantyjska i islamska (139)

  • Powstanie Konstantynopola (139)
    • Chrystianizacja Rzymu (140)
    • Po upadku - podziały i rozłamy (140)
  • Sztuka wczesnochrześcijańska na Zachodzie (141)
  • Sztuka bizantyjska osiąga świetność godną cesarstwa (143)
    • Architektura czasów Justyniana Pierwszego i wczesnobizantyjska (144)
    • Niezwykłe mozaiki - sztuka układania (146)
    • Ikony i ikonoklazm (150)
  • Sztuka islamu - przez architekturę do Boga (153)
    • Wielki Meczet w Kordowie (154)
    • Olśniewająca Alhambra (155)
    • Świątynia miłości - Tadż Mahal (157)

Rozdział 10: Mistycy, rabusie i rękopisy - sztuka średniowiecza (159)

  • Irlandzki promień światła - iluminowane rękopisy (160)
    • Księga z Kells, Ewangeliarz z Lindisfarne i inne rękopisy (161)
    • Drolleries - zabawny styl (162)
  • Karol Wielki - król swego prywatnego renesansu (163)
  • Bitwa pod Hastings wyszyta na Tkaninie z Bayeux (163)
    • Przyczyna starcia pod Hastings (164)
    • Codzienne życie w średniowiecznej Anglii i Francji (164)
    • Propaganda polityczna (165)
    • Przekraczanie granic (166)
  • Pękate świątynie architektury romańskiej (166)
  • Rzeźba romańska (170)
    • Odrodzenie rzeźby rzymskiej (171)
  • Relikwie i relikwiarze - cudowne szczątki (171)
  • Strzeliste kościoły, czyli majestatyczny gotyk (172)
    • Większa i jaśniejsza (173)
    • Coś nowego z czegoś starego (174)
    • Ostatnie szlify i voila! (174)
    • Rozwijanie snu o gotyku (176)
  • Historia zaklęta w witraż (177)
  • Rzeźba gotycka (178)
  • Gotyk we Włoszech (180)
  • Malarstwo gotyckie - Cimabue, Duccio i Giotto (181)
    • Cimabue (181)
    • Duccio (183)
    • Giotto (184)
  • Na tropie damy z jednorożcem - mistyczne gobeliny z Cluny (186)

Rozdział 11: Odrodzenie kulturalne - wczesny i dojrzały renesans (189)

  • Wczesny renesans rozwijający się w środkowej części Włoch (190)
    • Konkurs na projekt drzwi: Brunelleschi kontra Ghiberti - zwycięzcą zostaje... (190)
    • Katedra Santa Maria del Fiore (Duomo) we Florencji (191)
    • O co chodzi w perspektywie? (192)
    • Sandro Botticelli - Wenus w wersji ogrodowej (196)
    • Donatello - stawianie posągów z powrotem na nogi (197)
  • Dojrzały renesans (198)
    • Leonardo da Vinci - oryginalny człowiek renesansu (200)
    • Michał Anioł - najlepszy kumpel (205)
    • Rafael Santi - książę wśród malarzy (208)

Rozdział 12: Renesans wenecki, późny gotyk i odrodzenie na Północy (211)

  • Podróż gondolą przez renesansową Wenecję (211)
    • Pierwszy przystanek: Bellini (212)
    • Na skróty do Mantegny i Giorgione (213)
    • Weneckie wakacje Dürera (215)
    • XVI stulecie oczyma Tycjana (216)
    • Wenecja Paolo Veronese (218)
    • Tintoretto i renesansowe ego (219)
    • Palladio - król klasycyzmu (220)
  • Późny gotyk - naturalizm flandryjski (221)
    • Jan van Eyck - mistrz późnego gotyku (221)
    • Rogier van der Weyden - na pierwszym planie i w centrum (223)
  • Mistrzowie Północy - renesans w Niderlandach i Niemczech (225)
    • Mroczny Hieronim Bosch (225)
    • Ponury symbolizm Grünewalda (227)
    • Wieczerza u Pietera Bruegla starszego (228)

Rozdział 13: Rozciąganie ciała i umysłu, czyli manieryzm (231)

  • Pontormo - na pierwszym planie i w centrum (232)
  • Bronzino - symbolizm i wymyślna aranżacja sceny (233)
  • Parmigianino - to nie jest gatunek sera! (235)
  • Arcimboldo - sztuka z jadłospisu (237)
  • El Greco - rozciąganie ciała do granic możliwości (238)
  • Jak się odnaleźć w Palazzo del Te Giulio Romano (239)

Rozdział 14: Kiedy renesans stał się barokiem (243)

  • Annibale Carracci - niebiańskie sklepienia (244)
  • Rzućmy nieco światła na temat Caravaggia i jego naśladowców (245)
    • Orazio Gentileschi - raczej łagodna forma baroku (246)
    • Cienie i subtelny dramatyzm Artemizji Gentileschi (247)
  • Niekończąca się ekstaza rzeźb Berniniego (247)
  • Jak rozumieć barokową architekturę (249)
  • Realizm holenderski i flamandzki (252)
    • Mięsiste, błyskotliwe i przesycone świętością dzieła Rubensa (253)
    • Rembrandt - autoportrety i życie w cieniu (255)
    • Zdrowy śmiech Halsa (256)
    • Vermeer - muzycy, panny i dziewczyna z perłą (257)
  • Francuska wystawność i barokowa gra światłem (258)
    • Perfekcjonista Poussin (258)
    • Refleksyjne światło świec i Georges de La Tour (259)
    • Wersal - architektura w służbie propagandy Króla Słońce (259)
  • Hiszpański złoty wiek w świetle Caravaggia (260)
    • Ribera i Zurbarán - w cieniu Caravaggia (261)
    • Królowie i księżniczki Velázqueza (262)

Rozdział 15: Rokoko doda Ci skrzydeł (265)

  • Antoine Watteau zrywa z barokiem (266)
  • Fragonard i Boucher - luksus, krzepa i rozrzutność (267)
    • François Boucher (268)
    • Jean-Honoré Fragonard (268)
  • Podniebne malarstwo Giovanniego Battisty Tiepolo (269)
  • Rokoko light, czyli angielska wersja sielanki (270)
    • William Hogarth (270)
    • Thomas Gainsborough (271)
    • Sir Joshua Reynolds (271)

Część IV: Rewolucja przemysłowa i degradacja sztuki - lata 1760 - 1900 (273)

Rozdział 16: Wszystkie drogi prowadzą z powrotem do Rzymu i Grecji - neoklasycyzm (275)

  • Jacques-Louis David - król neoklasycyzmu (277)
    • Okazałość i formalizm w stylu retro (277)
    • Propaganda dla obu stron (279)
  • Jean Auguste Dominique Ingres - książę neoklasycznego portretu (280)
  • Élizabeth-Louise Vigée-Lebrun - miła i naturalna (281)
  • Canova i Houdon - grecki wdzięk neoklasycznej rzeźby (283)
    • Antonio Canova - mistrz XVIII-wiecznej rzeźby (283)
    • Jean-Antoine Houdon - życie zaklęte w kamień (283)

Rozdział 17: Romantyczne gesty i poszukiwanie duszy (285)

  • Nie wystarczy, że chcesz się całować - musisz mieć serce (285)
  • Wykroczenie poza siebie Williama Blake'a i Henry'ego Fuselego - mitologie umysłu (288)
  • Po drugiej stronie - Caspar David Friedrich (289)
  • Rewolucyjni romantycy francuscy - Géricault i Delacroix (290)
    • Théodore Géricault (290)
    • Eugéne Delacroix (292)
  • Francisco Goya i groteska (294)
  • Joseph Mallord William Turner wznieca ogień w niebiosach (296)

Rozdział 18: Najważniejsze jest widoczne dla oczu - realizm (299)

  • Courbet i Daumier malują chłopów i degradację miast (300)
    • Gustave Courbet (300)
    • Honoré Daumier - zgrzyt codzienności (302)
  • Szkoła z Barbizon i wyjście na wieś (303)
    • Jean-François Millet i jego szlachetni chłopi (303)
    • Jean-Baptiste Camille Corot - od nagiej prawdy do wystrojonej rzeczywistości (305)
  • Trzymanie się faktów w Ameryce (306)
    • Na zachód z Albertem Bierstadtem (306)
    • Przez morze w słońcu czy burzy z Winslowem Homerem (306)
    • Łodzią przez Amerykę z Thomasem Eakinsem (307)
  • Prerafaelici - średniowieczne wizje i ilustrowanie literatury (308)
    • Dante Gabriel Rossetti - przywódca ruchu (309)
    • John Everett Millais i subtelny symbolizm (309)

Rozdział 19: Pierwsze wrażenie - impresjonizm (313)

  • M&M's, czyli Manet i Monet (314)
    • Édouard Manet łamie reguły, aby uwolnić duszę artysty (315)
    • Claude Monet - od plam do kropek (317)
  • Piękne kobiety i malowane damy Renoira i Degasa (319)
    • Piękne jak z obrazka - Pierre-Auguste Renoir (319)
    • Tancerki Edgara Degasa (321)
  • Morisot i Cassatt - kobiety w świecie sztuki (322)
    • Mary Cassatt (323)
    • Berthe Morisot (323)

Rozdział 20: Rozwijanie własnych impresji - postimpresjonizm (325)

  • Najważniejsze punkty obrazu, czyli pointylizm i Georges-Pierre Seurat (325)
  • Sztuka spod czerwonych latarni - Henri de Toulouse-Lautrec (327)
  • Paul Gauguin podąża śladem "szlachetnego dzikiego" (328)
    • Obrazy z Bretanii (328)
    • Obrazy z Tahiti (329)
  • Niespożyta energia Vincenta van Gogha (330)
  • Miłość zaklęta w kamień - Rodin i Claudel (331)
    • Auguste Rodin (332)
    • Camille Claudel (333)
  • Maska ukryta za twarzą - James Ensor (334)
  • Geometryczne krajobrazy Paula Cézanne'a (334)
  • Art Nouveau, czyli mariaż sztuki z technologią (336)
  • Baśniowe kaprysy i katedra jak zamek z piasku - Antoni Gaudí (337)

Część V: Sztuka XX wieku i nowe perspektywy (339)

Rozdział 21: Od fowizmu do ekspresjonizmu (341)

  • Fowiści - kolory walczą jak dzikie zwierzęta (342)
    • Henri Matisse (342)
    • André Derain (344)
    • Maurice de Vlaminck (344)
  • Ekspresjonizm niemiecki - forma kształtowana przez uczucia (345)
    • Die Brücke i I wojna światowa (346)
    • Der Blaue Reiter (349)
  • Ekspresjonizm austriacki (351)
    • Gustaw Klimt i jego omdlewające damy (351)
    • Egon Schiele - jaźń wystawiona na pokaz (352)
    • Oskar Kokoschka - mroczne sny i wewnętrzne burze (353)

Rozdział 22: Kubistyczne puzzle i futurystyczna droga szybkiego ruchu (355)

  • Kubizm - wszystkie perspektywy jednocześnie (356)
    • Pablo Picasso (356)
    • Kubizm analityczny - rozbijanie na kawałki (359)
    • Kubizm syntetyczny - klejenie fragmentów (360)
    • Fernand Léger - kubizm dla szarego człowieka (361)
  • Futuryzm - sztuka, która łamie ograniczenia prędkości (362)
    • Umberto Boccioni (363)
    • Gino Severini (364)

Rozdział 23: Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu - od sztuki nieprzedstawiającej do abstrakcyjnego ekspresjonizmu (367)

  • Suprematyzm - ponowne odkrycie przestrzeni przez Kazimierza Malewicza (368)
  • Konstruktywizm - obnażanie szkieletu (370)
    • Wieża Tatlina (371)
    • Taniec czasu z przestrzenią - Naum Gabo (371)
  • Piet Mondrian i ruch De Stijl (373)
  • Dadaizm przewraca świat do góry nogami (373)
    • Dada, prowokacja i Cabaret Voltaire (374)
    • Marcel Duchamp - pisuary, stojaki na kapelusze i koła rowerowe (376)
    • Hans (Jean) Arp - w krainie dada (378)
  • Surrealizm i dziwne marzenia senne (379)
    • Max Ernst i jego alter ego Loplop (380)
    • Salvador Dalí - topniejące zegary, senne krajobrazy i mrówki (381)
    • René Magritte - świat zdezorientowany (382)
    • Rozdarta Frida Kahlo (383)
  • Mój dom to maszyna - modernistyczna architektura (385)
    • Frank Lloyd Wright - wniesienie zewnętrznej strony do środka (385)
    • Walter Gropius i bloki Bauhausu (386)
    • Le Corbusier - mieszkalne maszyny i Notre Dame du Haut (388)
  • Abstrakcyjny ekspresjonizm - fajerwerki na płótnie (390)
    • Arshile Gorky (390)
    • Jackson Pollock (391)
    • Willem de Kooning (393)

Rozdział 24: Wszystko może być sztuką - bajeczne lata pięćdziesiąte i psychodeliczne lata sześćdziesiąte (395)

  • Pretensjonalne rysunki - pop-art (396)
    • Wiele twarzy Andy'ego Warhola (396)
    • Wtem! Komiksy trafiają na płótna - Roy Lichtenstein (398)
  • Realizm fantastyczny (399)
    • Ernst Fuchs - ojciec realizmu fantastycznego (400)
    • Domy Hundertwassera (400)
  • Oszczędna sztuka Rothko, Newmana, Stelli i innych (402)
    • Barwne płaszczyzny marzeń - Rothko i Newman (402)
    • Minimalizm w mniejszym lub większym stopniu (404)
  • Hiperrealizm (405)
    • Richard Estes - wyostrzone spojrzenie (405)
    • Chłodne zbliżenia Chucka Close'a (406)
  • Performance i instalacje (406)
    • Fluxus - na przecięciu sztuk (407)
    • Joseph Beuys - rozwijanie możliwości Fluxusa (407)

Rozdział 25: Fotografia - od nauki do sztuki (411)

  • Narodziny fotografii (411)
  • Od nauki do sztuki (412)
  • Alfred Stieglitz - chwytanie ulotnych chwil (414)
  • Henri Cartier-Bresson i "decisive moment" (415)
  • Grupa "f/64" - Edward Weston i Ansel Adams (417)
  • Dorothea Lange - susza i Wielki Kryzys (418)
  • Margaret Bourke-White - od kominów fabrycznych i hut żelaza do obozu w Buchenwald i śmierci Gandhiego (420)
  • Szybki rozwój - następne pokolenie (422)

Rozdział 26: Nowy wspaniały świat - postmodernizm (423)

  • Od modernistycznych piramid do pokręconych, tytanowych kształtów - postmodernistyczna architektura (424)
    • Viva Las Vegas! (425)
    • Chestnut Hill - doskonały przykład (425)
    • Philip Johnson i meble w centrum miasta (426)
    • I.M. Pei i jego pryzmatyczny projekt (426)
    • Dekonstruktywistyczna architektura Petera Eisenmana, Franka Gehry'ego i Zahy Hadid (428)
  • Twórczość czy oszustwo? Postmodernistyczna fotografia i malarstwo (431)
    • Cindy Sherman - przekształcanie siebie (431)
    • Gerhard Richter - czytanie między warstwami (433)
  • Instalacje i sztuka ziemi (434)
    • Judy Chicago - proszona kolacja dla wielkich nieobecnych (434)
    • Sztuka odpowiedniego opakowania - Christo i Jeanne-Claude (435)
    • Robert Smithson i sztuka ziemi - dokopywanie się do znaczeń (436)
  • Króliki świecące w ciemnościach i żywa, genetyczna sztuka (438)

Część VI: Dekalogi (441)

Rozdział 27: Dziesięć muzeów, które musisz odwiedzić (443)

  • Luwr (Paryż) (443)
  • Galeria Uffizi (Florencja) (444)
  • Muzea Watykańskie (Rzym) (444)
  • Galeria Narodowa (Londyn) (444)
  • Metropolitan Museum of Art (Nowy Jork) (445)
  • Prado (Madryt) (445)
  • Ermitaż (Sankt Petersburg) (445)
  • Rijksmuseum (Amsterdam) (446)
  • Muzeum Brytyjskie (Londyn) (446)
  • Kunsthistorisches Museum (Wiedeń) (446)

Rozdział 28: Dziesięć wspaniałych książek napisanych przez słynnych artystów (447)

  • Leonardo da Vinci, Traktat o malarstwie (447)
  • Giorgio Vasari, Żywoty najsławniejszych malarzy, rzeźbiarzy i architektów (448)
  • Michał Anioł Buonarroti, Poezje wybrane (448)
  • Eugéne Delacroix, Dzienniki (448)
  • Vincent van Gogh, Listy do brata (449)
  • Sztuka, August Rodin - rozmowy spisane przez Paula Gsella (449)
  • Wasyl Kandyński (Wassily Kandinsky), O duchowości w sztuce (449)
  • Rozmowy z Picassem, spisane przez Gilberte'a Brassaia (450)
  • Salvador Dalí, Dziennik geniusza (450)
  • Andy Warhol, Filozofia Warhola od A do B i z powrotem (450)

Rozdział 29: Dziesięć sposobów malowania, które zmieniły świat (453)

  • Człowiek, który rozpowszechnił malarstwo olejne - Jan van Eyck (453)
  • Cóż to za mgła? Leonardo da Vinci (454)
  • Zagubieni i wyłowieni z cieni Rembrandta (455)
  • Gdzie są moje okulary? Monet i impresjonizm (455)
  • Punktujący styl Seurata (456)
  • Owładnięty szałem pędzel van Gogha (457)
  • A może na niebiesko? Picasso (457)
  • Malowanie melodyjnych barw - Kandinsky (458)
  • Rzucający farbą Pollock (458)
  • Richter i malowanie gumowym wałkiem (459)

Dodatek: Adresy internetowe (461)

Skorowidz (475)

Najczęściej kupowane razem ebooki:

Historia sztuki dla bystrzaków plus Co za szycie! plus Rytm i technika gry na gitarze dla bystrzaków
Cena zestawu: 100,21 zł 117,90 zł
Oszczędzasz: 17,69 zł (15%)
Dodaj do koszyka
check Historia sztuki dla bystrzaków

Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:

Zarządzanie dla bystrzaków. Wydanie III
Bob Nelson, Peter Economy
Cena: 31,92 zł
NLP dla bystrzaków. Wydanie II
Romilla Ready, Kate Burton
Cena: 31,92 zł
Angielski dla bystrzaków
Gavin Dudeney, Nicky Hockly
Cena: 31,92 zł
Ekonomia dla bystrzaków. Wydanie II
Sean Masaki Flynn
Cena: 31,92 zł
6
(4)
5
(1)
4
(1)
3
(0)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 6

Średnia ocena
czytelników

  


    okladka
      Ocena : 6 

      Ocena : 6 

      Ocena : 6 

    Świetna, monumentalna książka, która kumuluje w sobie całą historię sztuki, dzięki czemu prowadzi nas przez dzieje kultury, cywilizacji i - ostatecznie - ludzkości. Pozycja niezbędna dla każdego, kto chce rozumieć dzisiejszą sztukę, a wcześniej nie miał okazji studiować opasłych tomów.
      Ocena : 6 

      Ocena : 5 

    Bardzo fajnie się czyta.
      Ocena : 4 

    Na nadrabianie zaległości nigdy nie jest za późno... a tu pełna kompilacja stylów, trendów, mistrzów i arcydzieł. Choć przyznam szczerze, że pozycję zakupiłam bardziej ze względu na dzieci i ich poziom edukacji w tym zakresie .
    logotypy