Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2022
Frankenstein w wersji do nauki a...

Frankenstein w wersji do nauki angielskiego (ebook) (audiobook) Książka w języku angielskim

Autorzy:   Mary , , , ,

Ocena:
   6.0/6  Opinie  (2)
Czas nagrania: 8 godz. 58 min. Czyta: Ewa Wodzicka-Dondziłło
2w1 w pakiecie: ePubePub MobiMobi Audiobook Audiobook w mp3
Wydawca: Poltext
Wydawca: Poltext
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 4,98 zł
19,92 zł 24,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 4,98 zł
19,92 zł 24,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
+ do przechowalni + do przechowalni

eBook
ePub Mobi
19,92 zł
24,90 zł
Audiobook w mp3
Audiobook
19,92 zł
24,90 zł

Język angielski

Poziom B2

Lubisz czytać dobre powieści a jednocześnie chcesz doskonalić swój angielski?

Mamy dla Ciebie idealne połączenie!

Klasyka literatury światowej w wersji do nauki języka angielskiego.

Angielski żeglarz Robert Walton utknął wśród arktycznych lodów. Pewnego dnia do jego statku dociera na saniach wycieńczony rozbitek: szwajcarski przyrodnik Wiktor Frankenstein. Gdy odzyskuje siły, rozpoczyna niesamowitą opowieść o najwspanialszym i najstraszniejszym dziele swego życia - ulepionej w laboratorium ludzkiej istocie, która obróciła się przeciwko niemu…

Przekonaj się, że nauka języka obcego może być przyjemnością, której nie sposób się oprzeć.

 

Part 1

Preface

Letter I

Letter II

Letter III

Part 2

Letter IV

Part 3

Chapter 1

Chapter 2

Part 4

Chapter 3

Chapter 4

Part 5

Chapter 5

Part 6

Chapter 6

Chapter 7

Part 7

Chapter 8

Chapter 9

Part 8

Chapter 10

Chapter 11

Part 9

Chapter 12

Chapter 13

Part 10

Chapter 14

Part 11

Chapter 15

Chapter 16

Part 12

Chapter 17

Chapter 18

Part 13

Chapter 19

Chapter 20

Part 14

Chapter 21

Chapter 22

Part 15

Chapter 23

Part 16

WALTON, IN CONTINUATION

 

6
(2)
5
(0)
4
(0)
3
(0)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 2

Średnia ocena
czytelników

  


    okladka
      Ocena : 6 

    #8UrodzinyEbookpointKonkurs
      Ocena : 6 

    Uwielbiam wracać do lektury "Frankensteina". Jak dla mnie jest to najwybitniejsza powieść grozy wszech czasów (co nie znaczy, że najstraszniejsza). Zdecydowanie jest to jedna z najbardziej zapadających w pamięć książek jakie kiedykolwiek przeczytałam. Można narzekać na momentami infantylną, czy wręcz naiwną fabułę, choć ja akurat o to do autorki nie mam pretensji. Biorąc pod uwagę zarys konstrukcji, problematykę sądzę, że jest to wyśmienicie napisana książka. Właśnie ten prosty, bezpośredni sposób narracji, nadmierna uczuciowość sprawia, że ?Frankenstein? tak wielkie wrażenie sprawia na czytelnikach. Mogłabym wymienić wiele książek rzekomo lepszych technicznie, napisanych przez słynnych dojrzałych pisarzy (w przeciwieństwie do nastoletniej Mary Shelley), o których niemalże od razu po przeczytaniu zapomniałam... Z ?Frankensteinem? jest zupełnie inaczej. Jest to książka nieśmiertelna. Poprzez głębie analizy ludzkiej natury, uniwersalne wartości, problematykę egzystencji człowieka w świecie, granic nauki (przestroga przed uzurpowaniem sobie boskich atrybutów), samotność, filozofie, relacje międzyludzkie oraz połączenie realności z fantastyką sprawia, że utwór Mary Shelley jest bliższy intelektualnie dziełom Szekspira niż typowym powieścią grozy. Charakterystyczna we "Frankensteinie" jest olbrzymia ilość pesymizmu. Tu nie ma happy endu. Nie ma bodajże ani jednej szczęśliwej postaci. W mniejszym bądź większym stopniu chyba każdy z bohaterów spotyka się z cierpieniem, jeśli nie osobiście to pośrednio, przez dramat innych bliskich mu ludzi. W tym względzie poprzez ogrom nieszczęść można by doszukiwać się podobieństw z nieszczęsnym biblijnym Hiobem, choć w sumie ze względu na zakończenie może lepiej byłoby wskazać ?Spisek przeciwko ludzkiej rasie? Thomasa Ligottiego. O ile Hiob ostatecznie zostaje zrehabilitowany i nagrodzony za doznane krzywdy, o tyle zarówno u Shelley jak i Ligottiego wymowa jest jednoznacznie pesymistyczna. Warto zwrócić także uwagi na wątki religijne we ?Frankensteinie?. Oprócz wspomnianej wybornej próby budowania swoistej wieży Babel poprzez danie życia istocie umarłej, mamy tu także krytykę zaściankowości religijnej, nietolerancji zarówno u chrześcijan (motyw księdza nakazującego niewinnemu skazańcowi przyznać się do winy, aby ?uzyskać? w ten sposób zbawienie) jak i islamie (instrumentalne traktowanie kobiet). Na koniec odnośnie wydania z Vespera. Tradycyjnie ekskluzywnie wydana klasyka grozy, podobnie jak Dracula, Golem czy opowieści Edgara Allana Poe. Świetne tłumaczenie, wspaniałe ilustracje, interesujące, obszerne posłowie Macieja Płazy znanego z cenionego przekładu opowieści Lovecrafta, plus kilka króciutkich opowiadań grozy przyjaciół autorki. Dla fanagrozy, a nawet dla każdego miłośnika wybitnej literatury jest to pozycja obowiązkowa. Tym bardziej, że nie jest to powszechnie znane wydanie ?Frankensteina? , gdyż jest to pierwsze autorskie wydanie tej powieści, bez zmian wprowadzonych później przez Mary Shelley w kolejnych edycjach, a więc wersja chyba najbardziej spontaniczna i emocjonalna. Podziwiam talent autorki, jej młody wiek w momencie tworzenia fabuły nie przeszkodził w zachowaniu bezstronności, umiejętnie i żywo potrafiła opisać myśli obu stron, zarówno samego Viktora Frankensteina, jak i jego nieszczęśliwego dzieła. Nawiasem mówiąc, w dzieciństwie przez długi czas myślałem, że Frankenstein nie jest naukowcem ale potworem. A teraz, po spotkaniu z książką, nie mogę pozbyć się tego błędnego nawyku, szczególnie biorąc pod uwagę, że ta istota nie ma nawet imienia. Zasługiwał na to i był, moim zdaniem, człowiekiem nie mniej niż jego twórca. Nie mniej pięknie przekazała strach Wiktora, jego zmieszanie i, do pewnego stopnia, wyrzuty sumienia. W jej historii nie było czerni i bieli, nie było akceptacji jednej lub drugiej strony, starała się być neutralna i uczciwa wobec obu, to jest wspaniałe. Podobał mi się język, styl narracji, opisy nie wydawały się zbyt obszerne i długie. Wszystko jest z umiarem, bardzo harmonijne. Co więcej, tło pisania książki jest nie mniej interesujące i kuszące.
    logotypy