Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion.pl sp. z o.o.
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2022
Dogadać się z dzieckiem

Dogadać się z dzieckiem (ebook)

Autorzy:   ,

2w1 w pakiecie: ePubePub MobiMobi
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 7,52 zł
34,48 zł 42,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
+ do przechowalni

Dzieci nie zawsze zachowują się tak, jak chcemy.

My jako rodzice nie zawsze reagujemy tak, jak chcemy.

Co zrobić, gdy emocje dorosłego lub małego człowieka sięgają zenitu?
Jak rozmawiać z dzieckiem tak, aby się dogadać?
Co zwiększa szansę na empatyczną komunikację i wzajemne usłyszenie się?
Jak budować relację opartą na wzajemnym szacunku, akceptacji i zaufaniu?

To tylko niektóre z ważnych pytań, na które wspólnie odpowiemy w Dogadać się z dzieckiem.

Ta książka jest o tym, co pomaga budować takie relacje z dziećmi, o jakich marzymy.

Dzieci nie zawsze zachowują się tak, jak chcemy. My jako rodzice nie zawsze reagujemy tak, jak chcemy.

  • Co zrobić, gdy emocje dorosłego lub małego człowieka sięgają zenitu?
  • Jak rozmawiać z dzieckiem tak, aby się dogadać?
  • Co zwiększa szansę na empatyczną komunikację i wzajemne usłyszenie się?
  • Jak budować relację opartą na wzajemnym szacunku, akceptacji i zaufaniu?

To tylko niektóre z ważnych pytań, na które wspólnie odpowiemy.

Ta książka jest o tym, co pomaga budować takie relacje z dziećmi, o jakich marzymy.

  • Pierwszy krok to zrozumienie i poznanie siebie w roli rodzica. Jakim rodzicem chcę być? O co potrzebuję zadbać, by zbudować takie kontakty z dzieckiem, jakich chcę?
  •  Kolejny etap to poznanie i zrozumienie dziecka – dzieci bowiem czasem robią wszystko na opak w stosunku do rodzicielskich oczekiwań i to w najmniej odpowiednim momencie! Słodki aniołek odchodzi wówczas na bok, a do akcji wkracza mały buntownik. Jak za każdym z tych zachowań dostrzec sedno, potrzeby dziecka, jego motywacje i uczucia?
  • Ostatni element to praktyka – konkretne narzędzia inspirowane „Porozumieniem bez Przemocy” i podejściem coachingowym. Jest to ważna część książki, gdyż wspiera ona rodzica w przełożeniu teorii na działanie.

Chcemy przyjrzeć się różnym stronom rodzicielstwa, by dzięki praktycznym ćwiczeniom wesprzeć rodziców w czerpaniu radości i satysfakcji z rodzicielstwa. Rodzic mówi – dziecko mówi, a to już dobry krok, by zwiększyć szanse na ich wzajemne usłyszenie!

O Autorkach ..............................................................................................9
Wstęp .......................................................................................................11
Wprowadzenie .........................................................................................13
Rozdział 1. Jakim chcę być rodzicem – podróż do przyszłości ...................17
Siła empatii ..........................................................................................19
Rozdział 2. Niech słowa popłyną z serca – poznaj blokady i hamujące
przekonania ..............................................................................................21
Język serca i język blokad .....................................................................21
Jak przejść od języka blokad do języka serca? ........................................22
Co w mojej wizji rodzicielstwa blokuje mnie w byciu rodzicem? ..........23
Rozdział 3. Najpierw rodzicu zadbaj o siebie ............................................29
Dbaj o siebie, by dbać o innych ...........................................................29
Rozdział 4. Co widzisz? Co słyszysz? – obserwuj bez oceniania .................37
Rozdział 5. Uczucia: czym są i kto za nie odpowiada? ...............................43
Czy dobrze jest się czuć dobrze, a źle jest czuć się źle? ...........................43
Kto odpowiada za uczucia? ..................................................................45
Obserwuj swoje uczucia .......................................................................47
Rozdział 6. Świat emocji oczami dziecka ...................................................49
Rozdział 7. Potrzeby – czym są i o czym informują ...................................57
Kilka ważnych dla nas założeń wspierających pracę z intencją ..............62
Rozdział 8. Ja czuję, bo ja potrzebuję, a Ty czujesz, bo ty potrzebujesz? .....65
Mapa empatycznej komunikacji: model 4 kroków ...............................67
Rozdział 9. Prośby i odmowy – zatańcz z potrzebami ................................69
Co zrobić, kiedy słyszysz od dziecka stanowcze „nie” na Twoją prośbę ..70
Rozdział 10. A kiedy realnie nie możesz zaspokoić danej potrzeby dziecka 75
Rozdział 11. Sam zdecyduj, co i jak mówisz ..............................................79
Jak zastosować metodę 4 kroków w praktyce ........................................83
Rozdział 12. Przekształć złość w kreatywne działanie ................................87
Kilka słów o istocie złości .....................................................................88
Spadochron empatii i siła naszych potrzeb ...........................................89
Rozdział 13. Co zrobić, by zyskać więcej współpracy ................................95
Empatia dla siebie ................................................................................98
Rozdział 14. Kary i nagrody – poznaj ich konsekwencje .........................103
Nagrody i pochwały, czyli druga strona tej samej monety ...................105
Rozdział 15. Budowanie mocnej relacji dzięki okazywaniu uznania ........107
Rozdział 16. Granice – jak i po co je ustalać ...........................................121
Rozdział 17. Mediuj konflikty między dziećmi .......................................123
Jak mogę wesprzeć dwie strony w konflikcie i jednocześnie zaspokoić
swoje potrzeby ...................................................................................125
Rozdział 18. Oczekiwania otoczenia wobec dziecka – sam decydujesz, jak
reagujesz .................................................................................................129
Rozdział 19. Dziękuj, dziękuj, dziękuj – o mocy wdzięczności ................131
Zakończenie ...........................................................................................137

logotypy