Facebook

Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2020
C++ dla bystrzaków. Wydanie VII

C++ dla bystrzaków. Wydanie VII

Autor:  

Stron: 464
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Helion
Wydawca: Helion
Cena:
69,00 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 13,80 zł
55,20 zł 69,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
69,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
55,20 zł
69,00 zł
  • Wprowadzenie do języka C++
  • Programowanie funkcjonalne
  • Używanie klas nadrzędnych i dziedziczenia

Programowanie w języku C++ od podstaw

Bez względu na to, czy jesteś początkującym czy średnio zaawansowanym programistą, który chce doszlifować swoje umiejętności, dzięki C++ dla bystrzaków możesz zostać sprawnym programistą. Ten podręcznik, zaktualizowany, uwzględniający zmiany z rozszerzenia do języka C++ z 2014 roku, pomoże Ci zrozumieć klasy, dziedziczenie, pokaże, jak sprawić, by Twój program wykonywał się w sposób bezpieczny - i wiele więcej.

W książce:

  • Twój pierwszy program
  • Operatory matematyczne i logiczne
  • Programowanie obiektowe
  • Obsługa błędów i obrona przed hakerami

O autorze 15

Podziękowania od autora 17

Wprowadzenie 19

CZĘŚĆ I: PODSTAWY PROGRAMOWANIA W C++ 25

Rozdział 1: Pierwszy program w C++ 27

  • Pojęcia dotyczące języka C++ 28
  • Instalacja Code::Blocks 29
    • Windows 29
    • Ubuntu Linux 32
    • Macintosh 34
  • Tworzenie pierwszego programu w C++ 37
    • Tworzenie projektu 38
    • Wprowadzanie kodu w języku C++ 39
    • Korzystanie ze ściągawki 41
    • Budowanie programu 42
  • Uruchamianie programu 43
  • Przeglądanie programu z komentarzami 44
    • Analiza struktury programów w C++ 45
    • Opatrywanie kodu źródłowego komentarzami 45
    • Tworzenie programów z instrukcji C++ 46
    • Deklaracja zmiennych 47
    • Generowanie wyjścia programu 48
  • Obliczanie wyrażeń 48
    • Przechowywanie wyników wyrażenia 48
    • Pozostała część programu Conversion 49

Rozdział 2: Stałe deklarowanie zmiennych 51

  • Deklaracja zmiennych 52
  • Deklarowanie różnych typów zmiennych 52
    • Przegląd ograniczeń liczb całkowitych w C++ 53
    • Rozwiązywanie problemu zaokrągleń 54
    • Ograniczenia liczb zmiennoprzecinkowych 55
  • Deklarowanie typów zmiennych 57
    • Typy stałych 58
    • Zakres typów liczbowych 59
    • Znaki specjalne 60
  • Szerokie ładunki na autostradzie typu Char 61
  • Czy te obliczenia są logiczne? 62
  • Wyrażenia mieszane 63
  • Deklaracje automatyczne 64

Rozdział 3: Operacje matematyczne 67

  • Wykonywanie prostych obliczeń binarnych 68
  • Dekomponowanie wyrażeń 69
  • Określanie kolejności operacji 69
  • Wykonywanie operacji jednoargumentowych 70
  • Korzystanie z operatorów przypisania 72

Rozdział 4: Operacje logiczne 75

  • Po co wykonujemy operacje logiczne? 76
  • Korzystanie z prostych operatorów logicznych 76
    • Przechowywanie wartości logicznych 77
    • Używanie logicznych zmiennych typu int 79
    • Zawiłości wykonywania operacji logicznych na zmiennych zmiennoprzecinkowych 79
  • Wyrażanie liczb binarnych 81
    • System liczb dziesiętnych 81
    • Inne systemy liczbowe 82
    • System liczb binarnych 82
  • Wykonywanie bitowych operacji logicznych 84
    • Operatory jednobitowe 84
    • Używanie operatorów bitowych 86
    • Prosty test 86

Rozdział 5: Sterowanie przepływem programu 89

  • Sterowanie przepływem programu za pomocą instrukcji rozgałęzienia 90
  • Wykonywanie pętli 92
    • Wykonywanie pętli, gdy warunek jest prawdziwy 92
    • Wykorzystanie autoinkrementacji i autodekrementacji 94
    • Pętle for 95
    • Unikanie budzącej strach pętli nieskończonej 98
    • Pętla for zależna od zakresu 98
    • Instrukcje zarządzania pętlami 99
  • Zagnieżdżanie instrukcji sterujących 102
  • Przełączanie na inny temat? 104

CZĘŚĆ II: PROGRAMOWANIE W C++ Z WYKORZYSTANIEM FUNKCJI 107

Rozdział 6: Tworzenie funkcji 109

  • Pisanie i używanie funkcji 110
    • Definiowanie funkcji 112
    • Definiowanie funkcji sumujSekwencje() 112
    • Wywoływanie funkcji sumujSekwencje() 113
    • Dziel i rządź 113
  • Funkcje w szczegółach 113
    • Funkcje proste 114
    • Funkcje z argumentami 115
  • Przeciążanie funkcji 117
  • Definiowanie prototypów funkcji 119
  • Argumenty domyślne 120
  • Przekazywanie przez wartość i przekazywanie przez referencję 122
  • Typy przechowywania zmiennych 123

Rozdział 7: Przechowywanie sekwencji w tablicach 125

  • Szeregowanie argumentów w tablicach 126
    • Korzystanie z tablic 127
    • Inicjowanie tablic 130
    • Sięganie poza zakres tablicy 131
    • Pętle bazujące na zakresach 131
    • Definiowanie i używanie tablic w tablicach 132
  • Korzystanie z tablic znaków 133
    • Tworzenie tablicy znaków 133
    • Tworzenie ciągu znaków 134
  • Manipulowanie ciągami znaków 136
  • Niektóre funkcje biblioteki standardowej 138
  • Miejsce dla ciągów złożonych z szerokich znaków 139

Rozdział 8: Wskaźniki w C++ 141

  • Rozmiar zmiennej 141
  • Czym jest adres? 143
  • Operatory adresu 143
  • Używanie wskaźników 145
    • Używanie różnych typów wskaźników 146
  • Przekazywanie wskaźników do funkcji 147
    • Przekazywanie przez wartość 147
    • Przekazywanie wartości wskaźnikowych 148
    • Przekazywanie przez referencję 148
  • Zmienne stałe 149
  • Korzystanie ze sterty 151
    • Ograniczony zasięg 151
    • Analiza problemu zakresu ważności 152
    • Użycie sterty 153

Rozdział 9: Drugie spojrzenie na wskaźniki w C++ 155

  • Definiowanie operacji na wskaźnikach 155
    • Użycie wskaźników w tablicach 156
    • Użycie operatorów do adresu tablicy 158
    • Operacje wskaźnikowe na ciągach znaków 159
    • Uzasadnienie użycia wskaźników 161
    • Stosowanie operatorów do wskaźników innych typów niż char 161
    • Porównanie wskaźnika z tablicą 162
  • Wskaźnik null 164
  • Deklaracja i użycie tablic wskaźników 165
    • Wykorzystanie tablic ciągów znaków 166
    • Dostęp do argumentów funkcji main() 168

Rozdział 10: Preprocesor C++ 173

  • Co to jest preprocesor? 173
  • Dołączanie plików 174
  • #Definiowanie 177
    • A może by tak nie definiować? 180
    • Wyliczeniowy typ danych 181
  • Dołączanie warunkowe z użyciem instrukcji #if 183
  • Obiekty zdefiniowane wewnętrznie 184
  • Typedef 186

CZĘŚĆ III: WPROWADZENIE DO KLAS 187

Rozdział 11: Programowanie obiektowe 189

  • Abstrakcyjne kuchenki mikrofalowe 189
    • Przygotowanie funkcjonalnego nachos 190
    • Przygotowywanie nachos w sposób obiektowy 191
  • Klasyfikacja kuchenki mikrofalowej 191
  • Po co klasyfikujemy przedmioty? 192

Rozdział 12: Klasy w C++ 195

  • Wprowadzenie do klas 195
  • Kształt klasy 196
  • Dostęp do elementów klasy 197
  • Aktywacja obiektów 197
    • Symulowanie rzeczywistych obiektów 198
    • Po co zawracać sobie głowę funkcjami składowymi? 198
  • Dodawanie funkcji składowej 199
  • Wywoływanie funkcji składowych 200
    • Dostęp do pól z funkcji składowej 202
  • Ustalanie zakresu 203
  • Definiowanie funkcji składowych w klasie 204
  • Umieszczanie funkcji składowych poza klasą 206
  • Przeciążanie funkcji składowych 208

Rozdział 13: Wskazywanie na obiekty 211

  • Deklarowanie tablic obiektów 211
  • Deklarowanie wskaźników do obiektów 212
    • Dereferencja wskaźnika obiektu 213
    • Wskazywanie w kierunku strzałek 214
  • Przekazywanie obiektów do funkcji 214
    • Wywoływanie funkcji z wartością obiektu 215
    • Wywoływanie funkcji ze wskaźnikiem na obiekt 216
    • Wywoływanie funkcji za pomocą operatora referencji 217
  • Po co przejmować się wskaźnikami i referencjami? 218
  • Zwracanie do sterty 219
    • Alokowanie obiektów ze sterty 220
    • Kiedy kompilator alokuje za Ciebie pamięć? 220
  • Listy 221
    • Wykonywanie innych operacji na listach 222
    • Wykorzystanie list w programie DaneListyJed 223
  • Promyk nadziei: lista kontenerów w bibliotece C++ 226

Rozdział 14: Chronione elementy składowe klasy 227

  • Ochrona składowych 227
    • Dlaczego potrzebujesz składowych chronionych? 228
    • Jak działają składowe chronione? 228
  • Po co chronić składowe klasy? 230
    • Ochrona wewnętrznego stanu klasy 230
    • Używanie klasy z ograniczonym interfejsem 231
  • Dostęp do elementów chronionych z zewnątrz 231

Rozdział 15: "Po co mnie tworzysz, skoro za chwilę chcesz mnie zniszczyć?" 235

  • Tworzenie obiektów 236
  • Korzystanie z konstruktorów 237
    • Konstruowanie pojedynczego obiektu 237
    • Konstruowanie wielu obiektów 238
    • Konstruowanie dupleksu 239
  • Dekonstrukcja obiektu 241
    • Do czego służy destruktor? 241
    • Praca z destruktorami 242

Rozdział 16: Argumenty przekazywane przez konstruktor 247

  • Wyposażenie konstruktorów w argumenty 248
    • Korzystanie z konstruktora 248
  • Przeciążanie konstruktora 250
  • Automatyczne konstruktory domyślne 253
  • Konstruowanie składowych klasy 255
    • Konstruowanie składowej typu złożonego 255
    • Konstruowanie składowej, która jest stałą 261
  • Rekonstrukcja kolejności konstruowania 261
    • Kolejność konstrukcji obiektów lokalnych 262
    • Obiekty statyczne są konstruowane tylko raz 262
    • Wszystkie obiekty globalne są konstruowane przed funkcją main() 263
    • Obiekty globalne są konstruowane bez określonej kolejności 264
    • Składowe są konstruowane w kolejności, w jakiej zostały zadeklarowane 265
    • Destruktory niszczą obiekty w kolejności odwrotnej do kolejności ich tworzenia 265
  • Konstruowanie tablic 265
  • Konstruktory jako forma konwersji 266

Rozdział 17: Konstruktory kopiujący i przenoszący 269

  • Kopiowanie obiektu 269
    • Do czego służy konstruktor kopiujący? 270
    • Korzystanie z konstruktora kopiującego 270
  • Automatyczny konstruktor kopiujący 272
  • Kopiowanie głębokie i kopiowanie płytkie 273
  • Obiekty tymczasowe 277
    • Trwałe unikanie obiektów tymczasowych 279
    • Konstruktor przenoszący 280

Rozdział 18: Składowe statyczne: czy zmiękczacz tkanin może pomóc? 283

  • Definiowanie składowej statycznej 284
    • Do czego służą składowe statyczne? 284
    • Używanie składowych statycznych 284
    • Odwoływanie się do składowych statycznych 285
    • Przypadki użycia składowych statycznych 287
  • Deklarowanie statycznych funkcji składowych 287
  • O czym to w ogóle jest? 290

CZĘŚĆ IV: DZIEDZICZENIE 293

Rozdział 19: Dziedziczenie 295

  • Czy potrzebuję dziedziczenia? 297
  • Jak dziedziczy klasa? 297
    • Używanie podklasy 299
    • Konstruowanie podklasy 299
    • Niszczenie podklasy 301
    • Dziedziczenie konstruktorów 301
  • Relacja MA 302

Rozdział 20: Wirtualne funkcje składowe. Czy są realne? 303

  • Do czego jest potrzebny polimorfizm? 306
  • Jak działa polimorfizm? 307
  • Kiedy funkcja nie jest wirtualna? 308
  • Wirtualne rozważania 310

Rozdział 21: Faktoryzacja klas 313

  • Faktoryzacja 314
  • Implementacja klas abstrakcyjnych 318
    • Opisywanie koncepcji klasy abstrakcyjnej 318
    • Tworzenie klasy konkretnej z klasy abstrakcyjnej 320
    • Przekazywanie klas abstrakcyjnych 320

CZĘŚĆ V: BEZPIECZEŃSTWO 323

Rozdział 22: Czy zaakceptujesz nowy operator przypisania? 325

  • Porównanie operatorów z funkcjami 326
  • Wstawianie nowego operatora 327
  • Tworzenie płytkich kopii to poważny problem 327
  • Przeciążanie operatora przypisania 329
  • Przeciążenie operatora indeksu 333
  • Konstruktor i operator przenoszący 334

Rozdział 23: Strumienie wejścia-wyjścia 337

  • Jak działa strumień wejścia-wyjścia? 338
    • Domyślne obiekty strumienia 338
  • Strumienie wejścia-wyjścia 340
    • Tryby otwierania 341
    • Hej, pliku, w jakim jesteś stanie? 342
    • Czy możesz mi pokazać przykład? 343
  • Inne metody klas obsługi strumieni 346
    • Bezpośrednie czytanie i zapisywanie strumieni 348
    • Zarządzanie formatem 350
    • O co chodzi z endl? 351
    • Umieszczanie wskaźnika w pliku 352
  • Korzystanie z podklas klasy stringstream 353
  • Manipulowanie manipulatorami 356

Rozdział 24: Obsługa błędów - wyjątki 359

  • Uzasadnienie dla nowego mechanizmu obsługi błędów 361
  • Działanie mechanizmu wyjątków 362
  • Czym można rzucać? 365
  • Uwaga, przechodzę! 367

Rozdział 25: Dziedziczenie wielokrotne 369

  • Mechanizm dziedziczenia wielokrotnego 370
  • Jak sobie poradzić z niejasnościami dotyczącymi dziedziczenia? 371
  • Dziedziczenie wirtualne 372
  • Konstruowanie obiektów dziedziczenia wielokrotnego 378
  • Wyrażanie sprzecznych opinii 379

Rozdział 26: Szablony w C++ 381

  • Uogólnianie funkcji do szablonu 382
  • Szablony klas 384
  • Wskazówki dotyczące korzystania z szablonów 387
  • Instancje szablonów zewnętrznych 388
  • Implementowanie listy inicjalizacyjnej 388

Rozdział 27: Standaryzacja w bibliotece STL 391

  • Kontener typu string 392
  • Iterowanie po listach 397
    • Przeglądanie listy 398
    • Operacje na całej liście 400
    • Czy możesz mi pokazać przykład? 400

Rozdział 28: Pisanie bezpiecznego kodu 403

  • Motywy działania hakerów 404
  • Na czym polega wstrzyknięcie kodu? 406
    • Przykładowe wstrzyknięcie SQL 406
    • Unikanie wstrzykiwania kodu 408
  • Przepełnianie bufora dla zabawy i zysku 409
    • Czy mogę zobaczyć przykład? 410
    • Hakerskie wykorzystanie przepełnienia bufora 412
    • Unikanie przepełnienia bufora - pierwsza próba 416
    • Unikanie przepełnienia bufora - druga próba 418
    • Kolejna zaleta klasy string 420
    • Dlaczego nie zawsze należy używać klasy string? 422

CZĘŚĆ VI: DEKALOGI 425

Rozdział 29: Dziesięć sposobów na zapobieganie błędom 427

  • Włączaj wszystkie ostrzeżenia i komunikaty o błędach 427
  • Koduj w jasnym i spójnym stylu 428
  • Ograniczaj widoczność 429
  • Dodawaj komentarze do kodu w trakcie pisania 430
  • Wykonuj krok po kroku każdą ścieżkę przynajmniej raz 431
  • Unikaj przeciążania operatorów 431
  • Zarządzaj stertą systematycznie 431
  • Używaj wyjątków do obsługi błędów 432
  • Deklaruj wirtualne destruktory 432
  • Unikaj dziedziczenia wielokrotnego 434

Rozdział 30: Dziesięć sposobów na ochronę programów przed hakerami 435

  • Nie zakładaj niczego w odniesieniu do danych wprowadzanych przez użytkowników 436
  • Obsługuj awarie z wdziękiem 437
  • Zapisuj logi programu 438
  • Postępuj zgodnie z dobrymi zasadami wytwarzania oprogramowania 439
  • Wdrożenie kontroli wersji 440
  • Bezpiecznie uwierzytelniaj użytkowników 441
  • Zarządzaj zdalnymi sesjami 444
  • Zaciemniaj swój kod 445
  • Podpisz swój kod za pomocą certyfikatu cyfrowego 448
  • Użyj bezpiecznego szyfrowania wszędzie tam, gdzie jest to konieczne 449

CZĘŚĆ VII: DODATKI 451

Skorowidz 453

logotypy