Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2021
Blitzscaling. Ścieżka błyskawicz...

Blitzscaling. Ścieżka błyskawicznej ekspansji firm

Autorzy:   , ,

Ocena:
   5.0/6  Opinie  (1)
Stron: 320
Czas nagrania: 11 godz. 19 min. Czyta: Marcin Fugiel
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi Audiobook Audiobook w mp3
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
49,00 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 9,80 zł
39,20 zł 49,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 9,80 zł
39,20 zł 49,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
Wysyłamy w 24h + do przechowalni + do przechowalni + do przechowalni

Druk
Książka drukowana
49,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
39,20 zł
49,00 zł
Audiobook w mp3
Audiobook
39,20 zł
49,00 zł

Termin blitzscaling oznacza zarówno ogólny schemat błyskawicznego rozwoju firm na olbrzymią skalę, jak i zbiór używanych w tym celu technik. Blitzscaling stał się możliwy dzięki przełomowi, jaki przyniosła rewolucja internetowa: to ona sprawiła, że wkraczanie na rynki światowe odbywa się w sposób wcześniej niewyobrażalny. Niewyobrażalna okazuje się też intensywność rywalizacji: szybkość jest ważniejsza od efektywności, a wszystko przebiega w warunkach niepewności i wysokiego ryzyka. Blitzscaling oznacza również działania, które w tradycyjnym myśleniu biznesowym są uważane za bezsensowne, a także konieczność podejmowania trudnych decyzji. Alternatywą dla szaleńczego rozwoju jest klęska, gdy konkurencja dokona blitzscalingu szybciej i skuteczniej.

Dzięki tej książce poznasz i zrozumiesz techniki skalowania biznesu od zera do wielomiliardowego lidera rynku w ciągu zaledwie paru lat. Okaże się ona szczególnie przydatna dla przedsiębiorców, potencjalnych inwestorów, a nawet menedżerów czy liderów, którzy chcą szybko rozwinąć swój projekt. Z przedstawionych technik z powodzeniem skorzystają również osoby prowadzące kampanie polityczne czy organizacje non profit. Liczne studia przypadków i spektakularne przykłady rozwoju najsłynniejszych firm technologicznych pozwoliły na sformułowanie szeregu taktyk, dzięki którym blitzscaling okazuje się możliwy. Znalazły się tu także odpowiedzi na pytania, w jaki sposób należy przeprowadzać blitzscaling, w jakich okolicznościach i jakie mogą być jego konsekwencje.

W tej książce:

  • czym jest blitzscaling i jakimi technikami się go przeprowadza
  • sprawdzone wzorce modelu biznesowego
  • nowatorskie strategie działania i zarządzania
  • reguły blitzscalingu
  • obrona przed blitzscalingiem

Blitzscaling: błyskawiczna ścieżka od startupu do pierwszego miliarda!

 

Przedmowa Billa Gatesa 7

 

Wprowadzenie 9

Część 1. Czym jest blitzscaling? 31

  • Oprogramowanie zjada (i ratuje) świat 34
  • Typy skalowania 35
  • Trzy zasady blitzscalingu 39
  • Pięć etapów blitzscalingu 45
  • Trzy podstawowe techniki blitzscalingu 47

Część 2. Nowatorstwo modelu biznesowego 57

  • Maksymalizowanie wzrostu - 4 czynniki rozwoju 61
  • Maksymalizowanie wzrostu - 2 ograniczenia rozwoju 80
  • Sprawdzone wzorce modelu biznesowego 87
  • Zasady innowacyjności modelu biznesowego 97
  • Analiza kilku wielomiliardowych modeli biznesowych 105
  • Masz już mocny, sprawdzony model biznesowy i co dalej? 124

Część 3. Nowatorstwo strategii działania 125

  • Kiedy należy rozpocząć blitzscaling? 125
  • Kiedy należy zakończyć blitzscaling? 137
  • Czy blitzscaling jest konieczny? 140
  • Blitzscaling jako proces iteracyjny 141
  • Jak na poszczególnych etapach blitzscalingu zmienia się jego strategia? 143
  • Jaka jest rola założyciela firmy na poszczególnych etapach blitzscalingu? 146

Część 4. Nowatorskie zarządzanie 149

  • Osiem kluczowych przejść 149
  • Dziewięć nieintuicyjnych reguł blitzscalingu 201
  • Ciągła potrzeba zmian 240

Część 5. Szersze spojrzenie na blitzscaling 243

  • Blitzscaling poza branżą technologiczną 243
  • Blitzscaling w dużych organizacjach 248
  • Blitzscaling poza biznesem 256
  • Blitzscaling w większej Dolinie Krzemowej 264
  • Inne regiony, w których można obserwować blitzscaling 266
  • Chiny krajem blitzscalingu 270
  • Obrona przed blitzscalingiem 277

Część 6. Blitzscaling odpowiedzialny 281

  • Blitzscaling w społeczeństwie 285
  • Podstawowe zasady odpowiedzialnego blitzscalingu 286
  • Spektrum reakcji 291
  • Równoważenie odpowiedzialności i szybkości w trakcie rozwoju organizacji 293

Podsumowanie 297

  • Podziękowania 305
  • Dodatek A. Ujawnienie powiązań 307
  • Dodatek B. Przykłady blitzscalingu 309
  • Dodatek C. Eseje opracowane w ramach kursu CS183C 317
6
(0)
5
(1)
4
(0)
3
(0)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 1

Średnia ocena
czytelników

  


    okladka
      Ocena : 5 

    Bardzo lubię tą pozycję i wykorzystuję ją często aby przypomnieć sobie, że przecież można robić rzeczy szybciej. Mnóstwo jej cytatów poleciłem moim pracownikom. Uchla rąbka tajemnicy na temat powstania takich marek jak Linkedin, Groupon czy Aribnb. Osobiście nauczyłem się na czym skupiać uwagę na różnych etapach rozwoju organizacji, jakich ludzi w danym momencie firma potrzebuje i jak budować model marżowy w szybko rozwijających się firmach IT. Daję 5/6, a nie 6/6 gwiazdek ponieważ końcówka książki zaczynała być niestety nudna. #9UrodzinyEbookpointKonkurs
    logotypy