Facebook

Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2019
Biografia duchowa i antropologia...

Biografia duchowa i antropologia chrześcijańska metropolity Antoniego Blooma (1914-2003). Wydanie drugie poprawione i uzupełnione (ebook)

Autor:  

PdfPDF
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 5,09 zł
14,86 zł 19,95 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

W swojej monografii Biografia duchowa i antropologia chrześcijańska metropolity Antoniego Blooma (1914-2003) autor prezentuje postać pierwszego zwierzchnika rosyjskiego prawosławia na terenie Wielkiej Brytanii. Książka jest nie tylko opisem życia i poglądów metropolity Antoniego, lecz także niezwykle ciekawą refleksją na temat losów współczesnego prawosławia i jego konfrontacji z nowożytnością i kulturą Zachodu. To bardzo ciekawe dzieło, które wykracza poza samą biografię prawosławnego hierarchy, ukazując tło historyczne opisywanych wydarzeń i odkrywając nową perspektywę interpretacyjną jego myśli.

Z recenzji prof. dr hab. Urszuli Pawluczuk
(Uniwersytet w Białymstoku)

Wstęp  7

 

Część I. Postać londyńskiego hierarchy na tle rosyjskiej emigracji XX wieku     19

Rozdział 1. „Wielkie wyjście” rosyjskiej emigracji             21

Rozdział 2. Rosyjska diaspora duchowa w Paryżu            39

Rozdział 3. Rodzina Bloomów    63

Rozdział 4. Poszukiwania duchowe Andrzeja Blooma    81

Rozdział 5. W arcypasterskiej posłudze                117

 

Część II. Myśl antropologiczna metropolity Antoniego                157

Rozdział 1. Warsztat teologiczny              159

Rozdział 2. Misterium wiary       173

Rozdział 3. Powołanie człowieka             197

Rozdział 4. Poznanie siebie         217

Rozdział 5. Zręby bioetyki           239

 

Zakończenie      263

Summary            269

Резюме              275

Bibliografia         281

Wykaz skrótów                295

Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:

logotypy