Serie wydawnicze

  • Dla bystrzakow
  • Bez kantow
  • Lekarz rodzinny
  • Seriaporad.pl
  • Bezdroza
  • Michelin

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63

informacje o księgarni septem.pl
Program Partnerski
O nas
© Helion 1991-2017
Sztuka »
Ha!art 43. Czas nerdów

Ha!art 43. Czas nerdów

Autor: 

Ha!art 43. Czas nerdów
2w1 w pakiecie: ePubePub MobiMobi
Wydawca: Ha!art
Cena:
8,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Ograniczenia biorące się z medium pozwalają spojrzeć uważniej na historię grania. A jest ona cmentarzyskiem idei. Cmentarzyskiem żyznym, właściwie dżunglą, w której bezustannie toczy się walka o przeistoczenie starego pomysłu w nowy, a nowego w grę-legendę.

(...)

Nie opuszcza mnie przeświadczenie, że niezależnie od pikseli, silników, poligonów i trwania w niewoli kontrolera, granie – ta rzekomo całkowicie stechnicyzowana czynność, ta blada poświata monitora – wychodzi od i dochodzi tylko do człowieka. Maszyna nie gra, maszyna realizuje algorytm. Zatem, nie przejmując się postulatami trans- czy posthumanizmu, nie piszemy o linijkach kodu, piszemy o ludziach. Nawet jeśli w cyfrowym zoomie i w cyfrowym szumie.

Push & play.

Adam Ladziński, Cieszą, tumanią, dyscyplinują

Spis treści

    Adam Ladziński, Cieszą, tumanią, dyscyplinują
    Piotr Płucienniczak, Formacja fantastyczna: przygoda jest pracą
    Szymon Piotr Kukulak, Ukryte królestwo. Nauka w grach komputerowych
    Maciej Szuba, Modele produkcji gier wideo
    Piotr Sterczewski, Znaczące mechanizmy, interaktywne idee
    Jan Bińczycki, Jak skala Richtera (wywiad z Tadeuszem Zuberem)
    Marcin Petrowicz, Orson Welles gier komputerowych
    Mariusz Pisarski, Literackie maszyny Nicka Montforta
    Mateusz Felczak, Gry jako sposób zarabiania – sport elektroniczny i relacje o nim
    Jan Bińczycki, Dziedzictwo w kodekach. Rozmowa z Anną Nacher (wywiad)
    Michał Chudoliński, Opowiadanie historii (wywiad z Jesperem Juulem)
    Piotr Macha, W mętnej urynie sztuki nie ma już ani jednego coina (wywiad z Kordianem Lewandowskim)
    Karina Jarzyńska, Kanonizacja Pac-Mana. O kolekcji gier wideo w MoMA w Nowym Jorku
    Magdalena Cielecka, Partner, rywal, niewolnik? O relacji gracza i jego awatara
    Bartłomiej Schweiger, Upośledzone dziewczynki
    Alicja Palęcka, Nowe drobnomieszczaństwo gra
    Jay David Bolter, Richard Grusin, Remediacja (fragmenty) w tłumaczeniu Aleksandry Małeckiej
    Sebastian Rerak, Medium społecznościowe czasów preinternetowych (wywiad z Aleksym Uchańskim)
    Mateusz Idczak, Zapach commodore
    Jan Bińczycki, Ilinx w biurze
    Sebastian Rerak, Gry nie warte sieczki
    Czy jesteś graczem? Ankieta
  • Wstęp: Adam Ladziński: Cieszą, tumanią, dyscyplinują
  • Piotr Puldzian Płucienniczak: Formacja fantastyczna: przygoda jest pracą
  • Szymon Piotr Kukulak: Ukryte królestwo. Nauka w grach komputerowych
  • Maciej Szuba: Modele produkcji gier wideo
  • Piotr Sterczewski: Znaczące mechanizmy, interaktywne idee
  • Dziedzictwo w kodekach. Rozmowa z Anną Nacher
  • Marcin Petrowicz: Orson Welles gier komputerowych
  • Mariusz Pisarski: Literackie maszyny Nicka Montforta
    • [Nick Montfort: fragment gry Book and Volume]
  • Mateusz Felczak: Gry jako sposób zarabiania sport elektroniczny i relacje o nim
  • Jak skala Richtera rozmowa z Tadeuszem Zuberem, prezesem studia Reality Pump
  • Opowiadanie historii wywiad z Jesperem Juulem
  • W mętnej urynie nie ma już ani jednego coina.
  • Magdalena Cielecka: Partner, rywal, niewolnik? O relacji gracza i jego awatara
  • Magdalena Cielecka: Upośledzone dziewczynki
  • Alicja Palęcka: Nowe drobnomieszczaństwo gra
  • Richard Grusin, J. David Bolter: Remediation. Understanding New Media
  • Medium społecznościowe czasów preinternetowych. Rozmowa z Aleksym Uchańskim
  • Mateusz Ndos Idczak: Zapach Commodore
  • Jan Bińczycki: Moje biurowe ilinx
  • Sebastian Rerak: Gry nie warte sieczki
  • Ankieta
    • Jan Krasnowolski:
    • Łukasz Orbitowski:
    • Sławomir Shuty:
    • Ziemowit Szczerek:
  • Stopka

Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:

Co za szycie!
Anna Maksymiuk-Szymańska
Cena: 39,20 zł
Miesięcznik
Miesięcznik
Cena: 8,00 zł
Polskie nekropolie
Adam Dylewski
Cena: 19,99 zł
Dalsze gawędy o sztuce XVII wiek
Bożena Fabiani
Cena: 31,00 zł
logotypy